Morgen moet onze 2 mnd oude baby dochter haar 1ste prikjes halen.Nu is ze sinds een week al flink verkouden.Het gaat wel iets beter maar ze heeft nog best een vol neusje en veel niezen.Ze is voor de rest niet ziek oid maar ik twijfel of ik toch niet beter de prikjes een weekje moet verzetten?. Wat zouden jullie doen?. Ik wil wel dat ze ze redelijk op tijd krijgt ivm het aanhouden van de kinkhoest epidemie maar wil ook niet een verkouden baby die straks ook nogeens koorts erbij krijgt. Lastig!!. Gr Ingrid.
Mijn zoon moest vrijdag weer geënt worden en hij is net verkouden geweest en nog steeds herstellende. Ik zei ook tegen de cb arts of het moest worden uitgesteld of niet. Zij vertelde mij dat alleen koorts een reden is om een inenting uit te stellen, omdat je anders niet weet waar ze nou koorts van hebben/krijgen. Maar nu is mijn zoontje wel wat ouder en waren dit zijn voorlopig laatste prikjes. Maar ik zou zeker je zorgen uitspreken! Zoontje is hier wel geënt vrijdag en had nergens last van gelukkig.
Hier wel gedaan toen ze verkouden was. Was achteraf niet zo'n succes. Bij een zelfde situatie doe ik het de volgende keer niet.
Heb ook niet zo'n goede ervaring met een niet topfit kind. Ik doe het ook niet weer. Bij je eigen gevoel blijven en daarmee beslissen. Het cb zal toch zeggen dat het wel kan.
Ik zou het niet doen. Inentingen zijn al zwaar voor een lijfje en het is belangrijk dat je kindje dan goed gezond is.
Hier had ik het zelfde. Maar ze vertelde me op het cb dat alleen als een kind koorts heeft ze het liever uitstellen. ( maar als ik wilde ik een week later mocht komen) Ik heb hem toen wel gelijk laten enten. Hij is er net als bij de andere prikjes alleen moe, en 1 dag iets hangerig van geweest.
Ik twijfel nog steeds een beetje. Ze is er voor de rest harstikke goed aan en mijn man vind eingelijk dat ik ze toch maar moet laten zetten omdat ze misschien volgende week nog steeds verkouden is. Ik ga morgen sowieso naar het cb want ik wil haar toch even laten wegen en meten en dan overleg ik het toch even met de wvp.Dit is een hele fijne dame en die zal niets opdringen. Bedankt voor de reacties. Gr Ingrid.
CB zal het RIVM volgen. Ik vind het persoonlijk niet verkeerd om iets kritischer te zijn al ben ik wel een voorstander van inenten hoor. Maar hier volgens een aangepast schema en pas met 6 maanden. Hier bij beide kindjes onrustige eerste maanden gehad, daar wil ik geen inentingen bovenop hebben. Vaccineren bij ziekte en allergie
Ik sluit me helemaal aan bij Red88. Wachten tot je kindje weer helemaal gezond is, ook al duurt dit nog twee maanden. Haar lichaam is nu bezig met het verwerken van de verkoudheid en ze is nog maar 2 maandjes. Zó klein! Laat haar nog even aansterken, die vaccinaties zijn niet niks.
Ik zou het ook niet doen. Na de vorige vaccinaties is mijn zoontje echt heel erg verkouden geworden (en hij was nog steeds vrolijk, dus dat zegt weinig). Ik denk omdat de weerstand een opdonder heeft gehad van die prikjes. Kan je nagaan wat het met zo'n lijfje doet. De kans dat ze volgende week nog steeds verkouden is, is aanwezig maar het ergste is dan echt wel voorbij. En al start je een maand later met de vaccinaties dan is er nog geen probleem (ziede post van red88)
onze tweede zoon is vanaf dag 2 na zijn geboorte verkouden wij hebben hem wel gewoon laten inenten anders was hij met een half jaar nog niet begonnen. ik deed alleen dat hij absoluut geen koorts had
Gisteren toch de prikjes laten zetten. De wvp heeft het echt goed met me besproken.Als ze nu echt groene snottenbellen had gehad had ze het niet gedaan en ook wanneer ze verhoging oid had gehad. Gisteravond is ze wel flink beroerd geweest maar vandaag is ze weer bijna helemaal de oude. Ben er wel tevreden over dat ze ze heeft gehad.In februari gaat ze naar het KDV en dan wil ik dat ze ze ieder geval alle 3 heeft gehad zodat ze voldoende bescherming heeft tegen kinkhoest want dat heerst momenteel ontzettend in de regio Haaglanden. Het was even slikken maar we zijn er weer voor de komende 4 weken vanaf. Bedankt voor het meedenken.
Mijn dochter is ingeent toen ze 2 maanden en nog geen 3 kg was, terwijl ze in het ziekenhuis lag met rs virus. Ik heb het aan de ka gevraagd omdat er kinkhoest heerste bij ons, en het was geen probleem.
Hier wel gewoon gedaan bij een lichte verkoudheid. Geen bijzondere reactie, anders dan de eerste keer, gemerkt. Kon helemaal geen kwaad zei de CB arts. Navragen kan altijd, toch?
Uitstellen!! Hier een keer laten inenten toen kind niet topfit was en dat heb ik geweten. Man, man, man wat had mijn zoontje het zwaar! Dat doe ik dus absoluut niet meer. Stomme was dat de consultatie-arts eigenlijk niet wilde inenten en ik zoiets had van nouja wat kan er mis gaan, hij heeft geen koorts en ze enten met een dood virus. In ieder geval ik heb mijn lesje geleerd, ik laat het nooit meer doen als hij niet lekker is. Vergeet niet dat 2 maanden heel jong is. Datzelfde cocktail en hoeveelheid krijgen ze bij inenting 3 en 4 en dan dan zijn ze weer zwaarder en groter. Dat kleine lijfje krijgt een dubbele opdonder als je haar niet topfit laat inenten.
Dat schijnt dus ook wel mee te vallen, mijn dochter woog nog geen drie kg toen ze twee mnd was, maar de ka die haar geent heeft zei net als de ka die haar ontsloeg uit het ziekenhuis, dat die enting gewoon werkt net als bij een groter kind. En topfit, echt onzin, rs virus is wel wat heftiger dan een verkoudheidje, zeker bij een beeb van 2,5 kg, maar ze reageerde er helemaal niet heftiger op. Ik denk echt dat mensen te panisch gemaakt worden voor vaccinaties.
Dat denk ik niet Foxter. Een vrouw op een ander forum is haar zoontje recent verloren een week nadat hij was gevaccineerd met de BMR-men C. Hij had ook RS virus. Maar ach, dat zal wel toeval geweest zijn nietwaar? Er worden bij het RIVM elk jaar 5 tot 10 meldingen gemaakt van plotseling overlijden na vaccinatie. En dat zijn alleen nog maar de gevallen die gemeld worden. Persoonlijk denk ik dat je heel veel geluk hebt gehad dat je zo'n sterk dochtertje hebt! Ik zou nóóit laten vaccineren (doe ik sowieso niet maar dat terzijde) als een kindje iets onder de leden heeft. Zo'n lijfje moet sterk en fit zijn om de vaccinaties te kunnen verwerken.
Ons zoontje heeft langdurig last van het RS Virus ik had zijn inentingen ook laten uitstellen tot 2 weken geleden.. Het RS Virus is er nog steeds maar van de inentingen heeft hij geen last gehad. De kinderarts zei zelfs dat we het moesten doen omdat hij hierdoor juist weerstand kan opbouwen..