Ik ben bezig de Voorlopige teruggaaf in te vullen voor 2012 i.v.m. mijn ouderschapsverlof. Nou heb ik een klein (maar voor mij wel erg belangrijk) vraagje. Ik neem vanaf eind feb 2 dagen p.w. ouderschapsverlof op, dit loopt door tot midden 2013. Ik heb recht op een totaal van 1040 uur ouderschapsverlof, maar vul ik dit aantal uren in op de voorlopige teruggaaf van 2012? Of alleen het aantal uren dat ik van die 1040 uur in 2012 opneem? Hierbij komt dat ik 2 weken later ben bevallen dan de uitgerekende datum en dus ook 2 weken later begin met mijn ouderschapsverlof, dus de datum die op de werkgeversverklaring (akkoordverklaring) staat verandert met een paar dagen. Maakt dit iets uit voor het invullen van de belastingpapieren?
Belastingdienst kijkt niet naar de goedkeuring van je werkgever, ivm je vraag over de ingangsdatum. Je vult de uren in die je in 2012 gaat opnemen. De rest houd je tegoed voor 2013.
Je vraagt de ouderschapsverlofkorting toch achteraf aan?Nu toch over 2011 en volgend jaar over 2012???
Ow, wist niet dat het alleen nog in 2012 was..jammer...mijn oudste is vier jaar, ik neem maar 4 uur per week op.... (dus nog heeeeel lang, met twee kindjes) maar alleen aankomend jaar levert nog iets op. Jammer. Maargoed, ik doe het voor de kids en kan die 4 uurtjes per week wel missen.
ohhh,op die manier!Dat wist ik niet....Ik dacht dat het alleen achteraf kon.Heb ik het mooi nog tegoed
Ik zou het ook liever achteraf doen, maar dan red ik het niet financieel. Dit compenseert echt mijn loon die ik anders zou hebben.
whosda maar dan zit je dus met een probleem in 2013... want dan krijg je niks meer van de belastingdienst...
Wij hebben het ook achteraf gedaan (dus nu over 2011). Heb ik in ieder geval een leuk bedrag in het vooruitzicht.