Ouderschapsverlof?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by djezelf, Sep 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Hoi Mo.

Wat voor werk doe je??
    Ik werk nl. in een ziekenhuis als enige in mijn vak.
    Dus i.p. zou ik niet met ouderschapsverlof kunnen.
    Als er veel mensen zouden zijn die in de instelling zouden kunnen bijspringen in jou vak, dan moet dat geen probleem zijn.

Nu is het zo dat je (door die achterlijke verzekeringen) een bepaald aantal patienten per jaar mag zien.
    Als we door mijn verlof niet onder dat aantal duiken, kan ik toch met verlof.

2. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Ik heb ff gegoogled, maar kan nergens iets vinden over dat ouderschapsverlof aftrekbaar is van de belasting.

Wel over kinderopvang dat je via de belasting weer een deel terug kan krijgen.

Belasting aftrek is niet COA gebonden, dus ik ben wel benieuwd waar jou werkgever deze informatie vandaan heeft.
    Zou je dat hier eens kunnen melden, want alles wat we via de belasting terug kunnen krijgen is mooi meegenomen.
    We betalen al genoeg!!!

3. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb ook gegoogled en op de site van de belastingdienst gekeken, maar kan niets vinden over aftrekbaarheid van ouderschapsverlof.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat je minder/niets verdient gedurende je ouderschapsverlof en je daardoor een lager belastbaar inkomen hebt.

Pim

4. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Mijn vriend heeft ook even gesnuffeld op internet.
    je kan per uur 3,68 euro aftrekken van de balasting.

5. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Jantien, heb je daar de gegevens of een link van? Wel handig tzt met de aangifte.

Pim

6. jada

jada Actief lid

Jan 30, 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Ik heb net gebeld met de belastingdienst en 1 van de 2 eisen waaraan je moet voldoen is dat je een levensloop regeling hebt.En deze heb ik nou net niet dus gaat het over volgens haar informatie.

Share This Page