Moet even wat kwijt. Bij mijn 1e had ik veel last van harde buiken.Maar nu bij de 2e al vanaf 21 weken.Nu had ik gister mijn huisarts aan de lijn (ben nu bijna 26 weken)en die wilde dat ik me ziek meld,ook al werk ik maar 3 dagen.Natuurlijk weet ik dat ik aan mezelf moet denken maar mijn baas krijgt een rolling,ik ben net weer 3 weken aan het werk na mijn vakantie.De huisarts hoorde mijn reactie en zei toen ook overleg ook met je VK.Ik voel me zo schuldig.Ook al weet ik dat het beter is,ik ga nog even bedenken hoe ik het ga vertellen.
Ik weet dat het moeilijk is, maar ik zou het toch maar doen. Artsen zeggen dat niet zo snel hoor... Ik heb het ook gedaan, stoppen met werken, en ben evengoed te vroeg bevallen...met 32 weken. Gelukkig wel alles goed verder, maar het risico wil je toch niet lopen he?
kun je niet halve dagen werken? Ik had vanaf 14 wkn harde buiken en met 16 wkn ging ik van 40 naar 20 uur. Dit heb ik tot einde zwangerschap gedaan. Wel heb ik tot 5 wkn doorgewerkt, tot ik echt niet meer kon..
Ik zou gewoon naar de huisarts luisteren. Ik heb met mijn eerste zwangerschap ook harde buiken gehad, gewoon doorgewerkt, met als gevolg dat ik met 25 weken weeen kreeg! Heb 7 dagen in het ziekenhuis doorgebracht en heb daarne niet meer gewerkt. Gelukkig is alles wel goedgekomen maar je moet echt luisteren naar je lichaam.
het is echt een teken dat je het rustiger aan moet doen! denk dat je baas ook geen complicaties op zijn geweten wil hebben, hij zal vast balen, maar hij heeft natuurlijk ook zijn zaken te regelen. denk dat iedere baas persoonlijk gezien het wel zou begrijpen. ik had vanaf 19 weken al harde buiken, puur stress! neem echt rust in acht! heel veel sterkte en denk aan jullie tweetjes (je beeb en jij )
mijn klasgenootje is nu 7 maanden en heeft al vanaf 4 maanden last van harde buiken. is toch gewoon gaan werken etc. 40 uur per week. nu heeft de kleine dus een groeiachterstand en zij vergaat vd pijn. wil je niet bang maken meis maar laten inzien dat het beter is om gewoon naar je HA te luisteren!
Ik werk nu 25 uur,en ik denk dat ik anders gewoon 1 x in de week of 2 weken even langs kom voor de administratie. Morgen ga ik het er met mijn vk over hebben maar ik weet eigenlijk al dat ik gewoon moet stoppen.En jullie reacties geven me ieder geval al een minder schuldig gevoel en steun.Dus morgen moet ik gewoon zeggen dat dit voorlopig mijn laatste week was tegen mijn baas.Mijn huisarts zei ook al dat m'n baas verder van huis is als ik straks beval met 28 weken en hij in de couveuse moet e.d. Maar jullie horen morgen meer als ik het vertelt heb.Alvast bedankt voor jullie reacties.
ik heb ook al een tijdje last van harde buiken ook zo vropeg in de zwangerschap en ik maak me dus zorgen en heb de vk gebeld gisteren en die zei dat het heel normaal is.........?????????
als jou huisarts dit zegt dan zou ik dat maar serieus nemen. ze zeggen dit niet zomaar. je kindje is toch belangrijker dan je baas. ik neem aan dat die zijn eigen vrouw ook niet door zou laten werken in het zelfde geval.
Kweet er alles van, ik ben dan niet helemaal in de ziekte wet maar voor 50% Ik vond het ook moeilijk om op het werk te vertellen maar gelukkig begrepen ze het en deden ze er niet moeilijk over. Kvoel me er wel stukken beter bij nu ik minder werk ook al ben ik pas 21 weken zwanger en heb ik nog ff te gaan
dat is zeker een goeie gedachte om in je achterhoofd te houden!, dat je nu in de ziektewet zou gaan, hoeft niet te betekenen dat je tot je bevalling in de zw blijft...
Nou dat is het ook mijn baas heeft geen vrouw en kinderen.Toen ik vertelde dat ik zwanger was ,was die al helemaal niet blij,hij feliciteerde me niet eens. En hij vindt het ook helemaal niets zwanger en kinderen.We praten er dan ook nooit over,of hoe het gaat.Vandaar dat ik ook zo huiverig ben om het te zeggen. En ik wil proberen af en toe te komen dat scheelt vast. Voor gipsy,ik heb nu al vaker gelezen dat er toch wel verschillend op gereageerd wordt door vk's. De 1 adviseerd veel rust en van de ander mag je gewoon blijven werken.Wel vreemd.Maar inderdaad het ligt er ook aan hoevaak per dag. Ik heb ze zo'n beetje de hele dag door.Kan ook niet eens meer behoorlijk op de bank zitten/liggen. Wordt er niet goed van.
Hier nog 1, lag in week 26 aan de weeenremmers. Achteraf ook te lang doorgelopen met harde buiken. (vk zei dat het erbij hoorde :S) Uiteindelijk dmv Heeeel veel rust (in het zkhs) tot 34 weken kunnen rekken dus tja.. jammer voor je baas zou ik zeggen.. snap dat het rot is.. dat vondt ik ook, ik werkte er ook nog niet eens een half jaar.
dus harde buiken moet je wel degelijk in de gaten houden!!! vk zei ooooooooooooooohw maar dat is heel normaal!!!
ik ben ook bij 21 weken gehalveerd met werken (ik doe nachtdiensten) na mijn werk nachten had ik veel last van pijnlijke harde buiken die lang aanhielden en wel 3 in een uur. ik moest echt minder gaan werken (werk in de zorg) en dat doe ik nu en het gaat goed, (arbo probeerde mij anders te laten werken en uwv stak een kruisverhoor af) maar ik krijg nu ook weer een beetje energie want je moet nu een de beste maanden zitten nou merk ik daar pas sinds van de week wat van. NAAR JE LICHAAM LUISTEREN!!!!! Succes!!
Ik heb ook regelmatig last van harde buiken, vooral aan het einde van de werkdag. Mijn vk zegt ook dat dit erbij hoort en niet erg is. Mijn ogen werden gisteren al geopend door iemand bij yoga die bijna de hele dag harde buiken heeft en minder moest gaan werken, maar ik denk dat ik ook rustiger aan ga doen. Volgende week eens voorleggen aan mijn vk. Groetjes Suusje
Goed naar je lichaam luisteren! Je baas krijgt als het goed is vangnet-regeling wanneer er een werknemer zwanger is. Hij moet doorgeven dat je met zwangerschapsklachten thuis zit, dan krijgt hij jouw loon vergoedt door het uwv. Kan hij een uitzendkracht aannemen voor bepaalde tijd en het probleem is opgelost. Succes! Marian