17 weken zwanger en morgen sollicitatiegesprek

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Trotsemama1, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hoi dames

ik heb positieve verhalen nodig van meiden
    die ook zijn aangenomen ondanks dat ze zwanger zijn

heb morgen een sollicitatie gesprek
    en wil ze vertellen dat ik wel zwanger ben
    wie van jullie was ook zwanger en is toch aangenomen??

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Tijdens mijn 1e zwangerschap in januari had ik een aantal sollicitaties lopen.. ik solliciteerde al een tijd, maar de baan die ik zocht lag niet zomaar voor het oprapen, dus ook open sollicitaties gestuurd..
    Noem het toeval of geluk,, in een week had ik 3 uitnodigingen.. bij alle 3 kreeg ik een vervolg gesprek.. ik vond zelf dat ik eerlijk moest zijn dat ik zwanger was.. dus vertelde ik het bij de minst leuke baan, zij maakten er geen problemen van en ik werd aangenomen.. daarna bij de andere 2 ook verteld en ook hun maakten er geen problemen van! :)
    ik heb dus uit de leukste baan kunnen kiezen! :)
    Helaas heb ik daarna 2 miskramen gekregen en heb ik me dit jaar niet kunnen bewijzen, voor mijn gevoel.. En helaas gaat de afdeling inkrimpen en zullen de laatste aangenomen moeten vertrekken, waaronder ik.. Waarschijnlijk zal ik dit keer minder geluk hebben met solliciteren, maar het kan dus toch! :)

heel veel succes en hopelijk wordt je aangenomen!

groetjes ele

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik heb bij mijn sollicitatie ook verteld dat ik zwanger was, het was pas zes weken, maar ik wilde open kaart spelen. Ze reageerden heel positief en ik ben aangenomen.

Een goed bedrijf wijst je echt niet af omdat je zwanger bent, dat doen bedrijven waar je het waarschijnlijk later toch niet naar je zin zou hebben.

4. Trotsemama1

ben benieuwd morgen
    bedankt voor jullie snelle reactie:D

5. hiranthi

hiranthi Actief lid

14 jul 2009
    109
    0
    0
    Eigenaresse illutic WebDesign
    Volgens mij ben je verplicht dat te melden (of is dat niet als je 3mnd zwanger bent, maar als je nog 3mnd moet?.. geheugen werkt weer geweldig.. ;) ).

6. Trotsemama1

je moet het melden voor de laatste 3 maanden dan ben je het verplicht
    maar ze waren niet negatief over dat ik zwanger was en vonden dit geen belemmering voor me solicitatie!
    dus het is nu afwachten :D:D

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben op mijn huidige werk begonnen toen ik 12 weken zwanger was..... Vonden ze geen probleem!
    Helaas heb ik nu veel klachten van mn rug / bekken en kan ik dus het werk in de zorg niet uitvoeren :(
    Werk is daar niet blij mee maar goed het is een risico als je vrouwen aanneemt die zwanger zijn dan weet je dat de kans erin zit dat die gaan uitvallen....

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ben benieuwd of je bent aangenomen! ik ben ook aangenomen toen ik zwanger was! en ach.. je had ook na het gesprek zwanger kunnen raken dus tja..
    groetjes

9. Trotsemama1

dag dames ik ben helaas niet aangenomen
    baal als een stekker maar had het wel een beetje verwacht

10. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    @ trotse mama
    Wat jammer dat je niet bent aangenomen. Hebben ze ook de reden verteld waarom jij het niet geworden bent? Ben namelijk wel benieuwd wat ze aangeven. Of ze je idd niet aan hebben genomen ivm je zwangerschap.

Om toch nog even een positief verhaal te maleden. Ik was zelf 39+1 zwanger toen ik op sollicitatiegesprek kon komen. Ze waren wel even verbaas om mij hoogzwanger te zien, maar dit is geen belemmering geweest. Ik werd een dag na mijn bevalling gebeld dat ik was aangenomen :)
    Dus het kan wel!

Deel Deze Pagina