Ouderschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door shining, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    @ all; op het internet kun je op bijvoorbeeld de website van Raet een proefberekening maken van je salaris bij het aantal uren dat je na je verlof gaat werken. Dus bijv. voor 24 of 28 uur die je nog daadwerkelijk gaat werken straks. Daar zie je dan ook wat je pensioenbijdrag zou zijn bij het nieuwe aantal uren. De grap is echter dat je salaris op het nieuwe aantal uren gebaseerd is en dat je pensioenbijdrage op je oude aantal uren gebaseerd is, daar heb je dus je huidige salarisstrook voor nodig. Zie hier: Zelf uw salaris berekenen met de bruto-netto check van Raet)

Per maand terugvragen gaat dan met het wijzigigen voorlopige teruggaaf formulier? Ja toch (raak nu in de war!)
    En hoe zit het met zorgtoeslag? Dat is toch als je dan lager dan een bepaald inkomen zit?

Hihi, ja dan nog de kinderopvangtoeslag en de inkomensafhankelijke combinatiekorting.... Je moet er echt voor gaan zitten of een studie ernaar doen!

2. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    office manager die niemand managet
    Eindhoven
    Ja 1 dag gaat ons kindje naar het kdv. Ik heb alle berekeningen al klaar liggen. En ik heb er alles uitgesleept wat erin zit! :D

Wat ik dan ook altijd ideaal vind is dat je dat geld van de belastingdienst op de helft van de maand krijgt en dat is wel handig om de tweede helft van de maand vooruit te kunnen.

3. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    Eindhoven
    @poppedopje: Ja je moet tegenwoordig een studie doen om het allemaal maar te weten te komen. Maar die proefberekening is wel handig van Raet. Alleen hoeveel je pensioen dan weer wordt moet je denk ik handmatig uitrekenen en invullen maar dat is maar een schatting.

Die teruggaaf per maand kun je inderdaad aanvragen met het programma wijzigingen en aanvragen voorlopige teruggaaf inkomstenbelasting.
    Dit jaar is de verzamelinkomensgrens voor de zorgtoeslag € 50.000 met je fiscaal partner samen.

4. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    @ Lonnie: Ohhh, dat is handig om te weten. De helft van de maand is wel fijn inderdaad! Wel lastig dat ik nu alles uitgezocht heb, maar dat je alles pas aan gaat vragen wanneer het zo ver is (dus over een half jaar ofzo).. ben bang dat ik dan alweer veel vergeten ben en alles weer opnieuw moet uitzoeken.. hihi..

5. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    Eindhoven
    Oh je kunt die programmatjes van de belastingdienst met de berekeningen laten staan op je pc en als je het dan gaat aanvragen dan download je gewoon de nieuwe en die lijkt er heel veel op en vul je hem zo weer in.

Of je krijgt misschien loonsverhoging op je werk. Kun je weer alles opnieuw berekenen :) Ook leuk...

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Volgens mij als je aangeeft in welke sector je werkzaam bent, dan wordt het wel voor je berekend.
    Overigens is een andere methode:
    Je werkt nu 36 uur, dat is 100%, en je pensioenbijdrage die je nu hebt is dus ook jouw 100%. Stel je gaat 24 uur werken, dan werk je nog maar 66,6%. Als je 66,6% van je huidige pensioenbijdrage neemt, heb je een aardige indicatie van wat je bij 24 uur zou afdragen.
    Echter, dat ga je dus niet afdragen, je draagt af over die 36 uur.

7. Lonnie26

Lonnie26 Bekend lid

8 nov 2007
    598
    0
    16
    Eindhoven
    Nou dan blijft de pensioenopbouw gehandhaaft. Ook wel fijn toch?
    Tenminste als die pensioenfondsen wel wat voor ons in het potje laten zitten wat we zelf elke keer vullen...:x

Maar goed dat duurt nog 35 jaar op z'n minst.

8. p1982

p1982 Niet meer actief

het ligt per cao of je pensioen doro loopt tijdens je ouderschapsverlof

voorbeeld in bouw je werkte 40 uur en neemt 8 uur ouderschapsverlof op dan bouw je maar over 32 uur pensioen op

Deel Deze Pagina