Wil zo graag werken!

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by palmie37, Aug 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Voorheen altijd 40 uur gewerkt, totdat ik zwanger werd en mijn contract niet werd verlengt:(
    Nu zit ik thuis met een schamel uitkeringkje voor 16 uur omdat ik beperkt ben nu Chloé er is, mijn vriend heeft een vaste baan voor 40 uur maar we moeten nu echt oppassen wat we doen anders komen we niet rond.
    KDV hebben we weer afgezegt omdat het te duur werd:(
    Wil zo graag weer een baan maar dat is zo moeilijk te vinden omdat we met oppas zitten, mijn schoonmoeder past ook op bij mijn schoonzus(2 kinderen van 2 en 5) dus ook zij kan maar op bepaalde dagen op Chloé passen.
    Mijn moeder is helaas vorig jaar overleden en mijn vader(78 ) is geen optie alhoewel hij erg gek is met de kleine meid!
    Ben op zoek naar een baan voor 16 uur voor de woensdag en donderdag maar sjee vind dat maar eens pffffff....
    Liefs wil ik 40 uur werken maar dat is al helemaal geen optie!
    Pffffff zo dat ben ik ff kwijt........

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Jeetje meid, wat een stress! In welke branche zoek je werk? En als je weer aan het werk gaat, is het dan een optie dat Chloé (schitterende naam trouwens, komt me errrgggg bekend voor...) voor die dagen naar het KDV of naar een gastouder gaat? Als jij gaat werken kun je via de belastingdienst kinderopvangsubsidie krijgen. Misschien is het dan ook mogelijk om meer dan 16 uur te werken zodat je gemakkelijker in een baan past. De meeste werkgevers zoeken iemand voor mimimaal drie dagen.

Succes!

3. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Dank je wel voor je reactie!
    Zou dolgraag meer gaan werken, heb altijd administratief werk gedaan maar het maakt me in princiepe niet uit wat ik moet doen, al is het schoonmaakwerk!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dat moet te regelen zijn lijkt me. Als jij graag wilt werken kan chloe inderdaad naar de opang/gastouder op dagen dat je schoonmoeder niet kan.
    bel het kdv/ gastouderbureau en vraag wat de gemmidelde wachttijden zijn op welke dagen. Heb je een vriendin zus , wie dan ook de evt, tijdelijk 1 dag in de week op kan passen ofzo, dat kan dan ter overbrugging.Als j ewerkt krijg je kinderopvantoeslag dus kan je het dan wel betalen, de opvang.

Als jij solliciteert en aangeeft ik kan over een 3 of 5 weken ofzo beginen i.v.m. kdv/gastouder, oppas. geeft dat niet de meeste mensen hebben een maand opzegtermijn dus dan duurdt het ook iets langer tot ze kunnen beginnen.

En anders kan je man misschien 2 of 3 weken 1 of 2 dagen in de week de kleine opvangen/vrij nemen , zodat jij met je nieuwe baan kan beginnen en daarna de opvang in gaat.

Je geeft aan woe en dond te kunnen, als jij solliciteert op een functie van bijv. 24 uur en zegt ik ben de woensdag, donderdag en nog een dag beschikbaar(bijv. maandag is nl. vaak een wat rustigere dag op kdv's) lijkt het me dat je dan best iets kan vinden. En laat anders een uitzendbureau voor je zoeken, kan ook nog.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Je schrijft dat je hiervoor 40 uur hebt gewerkt en een uitkering krijgt van 16 uur. Waarom geef je niet aan dat je voor meer uur beschikbaar bent dan? Dan krijg je ook meer uitkering.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Omdat ik niet beschikbaar ben voor meer uren op dit moment!

Share This Page