Ha, Ik vraag me af of er hier meiden zijn die een opleiding van het loi of ncoi o.i.d. hebben gevolgd die niet geaccrediteerd was. Ben namelijk benieuwd naar ervaringen over het vinden van een baan. Is dat dan moeilijker, als je opleiding niet geaccrediteerd is? Ik wil namelijk graag gaan omscholen. Heb nu een mbo-diploma (spw4) en wil hbo gaan doen, maar wel een thuisstudie. Heb 2 kids dus een voltijd studie zie ik niet zitten. Het liefst een e-learning studie waar je helemaal niet naar school hoeft.. (heb je bijv bij het ncoi). Maar 1 dagdeel per week of 1 dag per 2 weken is ook nog wel te doen waarschijnlijk. Maar de opleidingen die ik leuk vindt, logopedie of personeel en arbeid (of human recourses) zijn niet geaccrediteerd in deeltijd...Tenminste niet bij thuisstudies. Erg balen, want ik had zo goed als besloten om het te gaan doen, maar ja... dit houdt me wel erg tegen. Daarom benieuwd naar ervaringen of tips..!
Ik denk dat het moeilijker wordt om een baan te vinden wanneer het beroepen zijn waar weinig werk in is, of waarin genoeg mensen te vinden zijn die een wel geaccrediteerde opleiding hebben gedaan. Zelf zou ik m'n twijfels hebben bij de kwaliteit van zo'n opleiding, en daarmee ook bij de kwaliteiten van iemand die zo'n opleiding gedaan heeft. (geldt momenteel overigens ook voor diploma's van sommige wel erkende instellingen...) Is het niet mogelijk om een deeltijdstudie aan een erkende HBO-opleiding te doen?
Dat ze niet geaccrediteerd zijn, heeft natuurlijk een reden. Ik zou het dus niet doen. Hooguit dat je zo'n cursus/studie ter aanvulling van je diploma doet (en dan nog zou ik het niet snel doen), maar je moet het denk ik niet doen als het een geheel nieuw vakgebied voor je is. Er zijn trouwens meer dan genoeg mensen te vinden in de logopedie of HR. Je gaat je dus echt niet makkelijk onderscheiden van deze groep met zo'n opleiding.
Ik heb geinformeerd en ze hebben hun opleiding wel aangeboden ondertussen bij het nvao. Het is een nieuwe opleiding sinds dit jaar dus vandaar nog niet geaccrediteerd. Maar het proces kan makkelijk een half jaar duren en dan is het nog afwachten of ie wordt geaccepteerd natuurlijk. Ik ben er dus nog niet echt uit. Ik heb gekeken voor een opleiding waar je een dag per week naar school gaat maar helaas zijn al deze opleidingen in het midden of bovenin het land. Dat is voor mij niet te doen, te ver.. Er zijn ook opleidingen die iets meer in de richting van hier zijn (40 minuten rijden) maar dan moet ik 2 keer per week naar school en ook dat is gewoon niet te doen in combinatie met mijn werk en gezin. Dus de keuze wordt erg beperkt en dan is het steeds meer balen dat die opleiding dus nog niet geaccrediteerd is. Maar goed, ik weet dat de kans er is dat hij dat wel wordt, dus misschiein moet ik een jaar wachten? Of niet... pff, moeilijk!