per 1 jan 2010 neem ik ouderschapsverlof op voor mijn oudste dochter, per 8 dec 2011 heb ik dit stopgezet omdat wazo ging lopen voor de jongste dochter heb tegen mijn werkgever gezegd dat ik mijn ouderschapsverlof tijdelijk stop wil zetten (contract 32 uur, werkte 24 uur en 8 uur ouderschapsverlof) ze hebben mij netjes 32 uur uitbetaald echter nu kwamen ze vandaag bij me dat ze maar 24 uur uitbetaald krijgen van het uwv omdat die keek naar het salaris van nov 2011 heb gezegd dat dit niet klopt, nu moet ik het tegendeel bewijzen en zorgen dat werkgever ook restant ontvangt sta ik in mijn recht? en hoe bewijzen?
Waarom zou jij dat moeten bewijzen? Jij hebt bij je werkgever aangegeven dat je je OV wilde opschorten ivm je zwangerschapsverlof (is ook de enige mogelijkheid om te mogen opschorten). Je werkgever had dit moeten doorgeven aan het UWV, dus dat je normaliter OV opneemt en dat dit nu is opgeschort, je contract is normaal 32 uur. Het UWV had adhv die melding moeten kijken naar je laatste loonperiode, voordat er enig verlof was ingegaan. Zo zeggen ze het ook altijd. Er wordt gekeken naar je laatste loonperiode voor je verlof, tenzij je voor ingang van je verlof ziek was of anderzijds een verlof opnam (vakantie, of OV) Het lijkt me dat je werkgever dan een fout heeft gemaakt en daardoor te weinig WAZO ontving voor jou.
nou omdat ze nu veel geld mislopen en ik heb gezegd hoe ze het moesten doen dus daarom bewijzen of het geld terug betalen of vakantiedagen inleveren heb echt gezegd dit klopt niet heb vraag ook voorgelegd bij het uwv team er gaat ook al veel mis met de ziekmelding voor de wazo uitkering en daar is de baas ook pissig om, ja kan ik toch niks aan doen dat die het verkeerd aanleverd.
heb het uwv gebeld en ik heb gelijk werkgever moet nu een brief sturen met het sv loon van nov 2011 zonder ouderschapsverlof + opgebouwde vakantiegeld en eindejaarsuitekering
heb werkgever gemaild dat ze brief naar uwv moeten sturen krijg ik reactie terug regel zelf de briefjes maar wij tekenen wel. llekker makkelijk toch. Ik heb niet alle gegevens en wat ze ontvangen hebben dus terug gemaild is niet mijn taak en ik heb niet alle gegevens ben bnieuwdf wat er terug gemaild wordt
Pfff lekkere afdeling personeelszaken daar bij jouw werkgever. A/ hebben zij de verkeerde gegevens verstrekt B/ willen ze de bwijslast bij jou neerleggen C/ jij moet brieven gaan schrijven Dach'utnie!!!!!