ouderschapsverlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door missym, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wat is nou het verschil tussen ouderschapsverlof en partime gaan werken? Behalve dat het ouderschapsverlof na een bepaalde periode op houd?

Ik heb iets begrepen dat de belasting 50% vergoed als je ouderschapsverlof neemt, is dat zo?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ik weet er het fijne niet van, maar het klopt dat je een korting kan krijgen van de belastingdienst bij de ouderschapsverlof, maar dan moet je wel deelnemen aan de levensloopregeling, anders geldt het niet. Dat weet ik in ieder geval ervan af.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ik weet er het fijne niet van, maar het klopt dat je een korting kan krijgen van de belastingdienst bij de ouderschapsverlof, maar dan moet je wel deelnemen aan de levensloopregeling, anders geldt het niet. Dat weet ik in ieder geval ervan af.

4. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Sommige bedrijven betalen een deel van het ouderschapsverlof.
    ouderschaps verlof mag altijd ,part-time werken soms niet.
    Als je mee doet met de levensloop krijg je nog rond de 30 euro per dag belastingkorting.

En uiteraard is het tijdelijk

5. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    met ouderschapsverlof worden je premies ook gewoon doorbetaald en bouw je pensioen op. Het is dus altijd verstandig om eerst zwangerschapsverlof op te nemen, alvorens je daadwerkelijk minder gaat werken voor je baas!

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    En als je ouderschapsverlof opneemt, kun je altijd terug naar je oude aantal uren. Als je gewoon minder gaat werken, kan dat niet altijd. En als je werkloos raakt, krijg je een uitkering o.b.v. je "normale" contract. Dat is wel fijn.

Deel Deze Pagina