Hoi, Ik heb de website van de overheid bekeken maar heb nog de volgende vragen: Het klopt toch als mijn werkgever een andere verdeling wil dan ik, ik wil 8 u minder, zij voorkeur voor 4 u mindr, dat werkgever dan laatste woord heeft? En mag je de verdeling tussentijds wijzigen met goedvinden van beide kanten? Stopzetten of onderbreken mag niet zag ik maar de uren aanpassen? Wie weet dit? Tx ann
Je werkgeve rmag je ouderschapsverlof niet weigeren. In origine is het verlof 26x je wekelijkse uren, verdeeld over 12 maanden. Dus een half jaar niet werken of een jaar 50% werken bijvoorbeeld. As je het anders wil kan dat met goedkeuren van je werkgever. Je mag je ov opsplitsen in max 6 delen van minimaal een maand. Als je tussentijds het aantal uren per week verandert mag dat dus wel maar je kan dus max 5x veranderen, uiteraard ook weer in overleg met je werkgever. Je kan dus wel vooraf een periode aangeven met einddatum, dan kan je het na afloop daarvan stopzetten. Zomaar stopzetten weet ik niet, misschien wel in overleg met je werkgever?