Hallo. Sinds eind april heb ik een nieuwe baan , na 8 mnd thuis gezeten te hebben. Vlak voor dat ik daar begonnen ben, heb ik de 2de iui gehad, welke helaas mislukt is. 25 juni moeten we terug naar de gyn en gaan we het icsi traject in. Ik zit heel erg in over het vertellen op het werk, het ziekenhuis zit om ruim 3 kwartier van het werk. Ik heb een halfjaar contract op detacheringbasis. Dwz dat ze tussentijds met een goede reden ook van me af kunnen . Wil ik weer recht hebben op ww moet ik het half jaar iig volmaken Zijn er meer mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten? Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Hi Espoir, Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Het is een zo'n lastige combinatie; werk en mmm. Werk je fulltime? Ik voelde mij het beste bij het gewoon vertellen. Ook omdat ik door die hormonen soms uit het niets uit me slof kon schieten. Mijn collega's hielden er dan rekening mee. Ook begrepen ze beter waarom ik weer naar het ziekenhuis moest. Ik deed er zelf vaak moeilijker over dan mijn collega's. Ik ben na een half jaar gestopt met werken, maar uit eigen initiatief (ik zat zelf gewoon niet lekker op me plek en in me vel). Mijn werkgever zag geen reden voor ontslag. Als je gewoon goed je werk doet, dan zou ik mij geen zorgen maken. Heeeeel veel sterkte en succes met de verdere behandelingen. Hopelijk ben je snel zwanger.
Tja lastig is dat. Zelf zou ik even 25 juni afwachten. Mijn ervaring is namelijk dat je niet direct aan de beurt bent. Dat verschilt per ziekenhuis. Je bent er twee maanden mee onder de pannen. Want in de maand voor de icsi behandelingen moet je ook al spuiten. Misschien moeten er opnieuw bloedtesten afgenomen worden etc. Oftewel ik zou eerst maar eens afwachten vanaf wanneer jullie daadwerkelijk met de eerste behandeling gaan starten. Heb je uitzicht op werk hierna?
Wachten tot 25 juni doe ik sowieso . Testen ed heb ik allemaal al gehad en het ziekenhuis heeft geen wachttijd. Ik kan dan gelijk beginnen met de pil. Hoe beddoel je uitzicht op ander werk? Als ik na dat half jaar goed beval kom ik bij het bedrijf in dienst .
Oh ok omdat je schreef detacheringsbasis. Tja dan toch maar tzt zeggen, zit niks anders op, tenminste neem aan dat je niet wil wachten tot je een vast contract hebt... De poging valt dan ook deels in de zomer, misschien scheelt dat.