zwanger en zw.kan niet volgens werkgever

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Kokkie27, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kokkie27

Kokkie27 Bekend lid

11 feb 2013
    547
    72
    28
    Nou komt ie

ik benbkok.nu heb ik gisteren verteld dt ik zwanger ben aan mijn werkgeverhij begon gelijk over mijn uren.het kwam er op neer dat als ik het straks kalmer aan eil doen ik maar mijn uren moet inleveren.want volgens hem kan ik niet in de zw als ik het niet meer kan volhouden

Hier had hij gisteren niet eens over moeten beginnen

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik denk wel dat het uit zou maken op welke manier je het rustiger aan wil doen. Als het je eigen keuze is, zonder medische oorzaak, ja, dan zou ik ook naar je uren kijken. Is het om medische redenen, harde buiken, bloedingen e.d. dan zou ik het logischer vinden om in de zw te gaan.

3. arwe

arwe Actief lid

19 jan 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Als je als gevolg van zwangerschapsklachten minder gaat werken kun je zeker in de zw. Je werkgever dient bij t uwv aan te geven dat het om verzuim ten gevolgrn van zwangerschap gaat en krijgt dan 100% verboedt ( dit is bij gewoon ziekte verzuim niet zo) Hierbij wordt zwanger zij als ( gezonde) ziekte beschouwt dus je hoeft echt geen medische urgentie te hebben. Vermoeidheid waarxoor je je dagelijkse activitetiten niet meer uit kunt voeren( huishouden enzo niet alleen werk) kan ook al voldoende reden zijn. Het uwv neemt na de melding contact met je op en nodigen je uit bij een van hun artsen, of je moet naar de arbo arts van het werk. Samen kijk je dan naar de invulling.

Oja en als je s avonds moet werken gelden ook andere regles na de 3 maanden. Zoek deze eens op bij het uwv!?

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer jij het werk niet meer volhoudt en hierdoor klachten krijgt, raak je in de ZW. je werkgever is verplicht om je vervangende werkzaamheden aan te bieden, bijv zittend administratief werk (is uiteraard een voorbeeld)
    Is dat er niet dan kom je thuis te zitten cq ga je minder uren werken.

5. Kokkie27

Kokkie27 Bekend lid

11 feb 2013
    547
    72
    28
    Bedankt.vooral omdat ik in het zomerseizoen hoogzwanger ben en de temperaturen in de keuken kunnen oplopen tot 45 gr lijkt me dit niet echt geond ook.en dan de werkdruk en het lange staan.ik hoop dat ik sterk sta.heb wel een vast contract dus dat scheelt al een hele hoop

6. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je werkgever doet een beetje moeilijk. Je hebt een pittig beroep en je hebt nu al enige tijd klachten rondom het werken die zwangerschapsgerelateerd zijn. Zoals al gezegd, krijgt je werkgever via het uwv je loon vergoedt. Je kunt eens met je bedrijfsarts gaan praten over je zwangerschap en werk en aangeven hoe je het nu ervaart.

7. Rosaliee

Rosaliee Lid

27 nov 2013
    48
    0
    0
    NULL
    NULL

Dit klopt helemaal!!!!!

Deel Deze Pagina