Nog 1,5 week, dan ga ik weer aan het werk. En ik zie er erg tegenop, elke dag weer wat meer. Ivm hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap ben ik vanaf maart al thuis. Omdat ik nog vakantie van vorig jaar over had, had ik voor en na mijn verlof vakantie gepland. Een paar wkn terug keek ik er erg naar uit om weer te gaan werken. Was zelfs een beetje jaloers als mijn man 's morgens naar zijn werk ging. Maar nu, ik kan soms wel janken, zie er zo tegenop! Onze dochter gaat gemiddeld 2 dagen naar het kdv (ik werk onregelmatig) en soms, als ik een late dienst heb een paar uur naar 1 van de oma's. Ik geniet zo van mijn meisje! Ik ga minder werken, na jaren fulltime ga ik nu 28 uur werken. Mijn man gaat ook ouderschapsverlof opnemen. De tijd lijkt steeds sneller te gaan! Is dit herkenbaar?
Ha, precies hetzelfde hier! Eerst wilde ik na een paar weken ziektewet (bekkeninstabilitieit) zwangerschapsverlof en 10 weken ouderschapsverlof heeeeel graag weer werken. Was heel de tijd down en jaloers op mn vriend die wel lekker kon gaan werken. Nu is het zover en gaat zoon 2x een hele dag en 2x een halve dag naar de opvang en 1 halve dag komt mijn schoonmoeder hier oppassen. Ik mis mijn zoontje enorm en kijk uit naar het moment dat ik hem ophaal of ik zelf thuis kom. Ik denk dat dit gewoon wennen is. Elke keer als ik verdrietig ben of op zie tegen een dag zonde mn zoontje denk ik: Toen je 7 dagen in de week thuis was was je ook niet gelukkig. Dit helpt gelukkig wel een beetje. Verder breng ik heeeeeel veel van mijn vrije tijd nu door met hem en waar we voorheen familie wel eens een paar uur lieten oppassen om zelf iets leuks te kunnen doen ben ik nu liever bij mijn zoontje. Het zal vast wennen, over 4 jaar (oké het is nog ver) moet hij naar school en dan is hij ook dagen weg.
Ik heb 4.5 mnd verlof gehad met ziekte, zwangerschapsverlof en gewoon verlof. Ik dacht er wel weer zin in te hebben maar elke dag vind ik t verschrikkelijk om m weg te brengen. Moet wel zegge dat ik de eerste 2 weken direct veel uren moest maken en vanaf nu 2.5 dag ga werken. In oktober zelfs 2 dagen ivm veel verlof uren die ik dan verspreidt opneem. Maar wat ik nu moeilijk vind is dat hij 4 flesje krijgt en dat ik hem maar 1 flesje kan geven die dag. Nu heb ik m vanochtend iets eerder de fles gegeven om toch dat momentje met hem te hebben. Voelde me er erg schuldig bij als ik hem uit bed had gehaald en dan zo hup de mc in naar t kdv. We hebben vervroegde opvang dus dan mag hij zn eerste flesje daar maar nu voel ik me dus niet fijn daarbij. Ik denk dat het erg wennen is en het gevoel nog wel even zal blijven.
Bedankt voor jullie reactie! Vandaag was ik even op mijn werk, even de kleine showen. Toen ik er was begon het toch wel een beetje te kriebelen, gewoon even wat anders, maar eenmaal thuis... de kleine gaat deze week wennen op het kdv,vond het niet leuk om haar weg te brengen, maar het is allemaal erg goed gegaan. Ik werk onregelmatig, maar mijn man neemt ook per maand 2 dagen ouderschapsverlof op, zoals het er nu eruit zie gaat ze per maand 4-6 x naar het kinderdagverblijf, de andere dagen past 1 van de oma's op of pappa.
Ik zag er van te voren juist niet tegenop! Maar nu ik eenmaal aan het werk ben, mis ik de kinderen enorm. Ik zat al vanaf februari thuis. En ben nu sinds 2 weken aan het werk. Even wennen hoor. Mis mijn kindjes echt heel erg.
Ooh zo herkenbaar!! Ik zag er ook enorm tegenop vond het de eerste weken ook echt niet leuk, maaar... gelukkig went het echt ookal denk je nu van niet haha Ik moet eerlijk zeggen als ik een aantal dagen vrij ben geweest ( werk in de zorg) dan heb ik helemaal geen zin om te gaan werken want ik vind het veel te gezellig om met mijn dochtertje te spelen en de hele dag bij haar te zijn, eenmaal op het werk vind ik dat toch ook wel weer fijn succes meid! Het komt allemaal goed