Goedeavond, Mijn zwangerschapsverlof is per 13-01 ingegaan. Hiervoor zat ik in sinds kort voor 100% in de ziektewet. Wat kan ik deze maand verwachten met uitbetaling? Ik zou als ik het goed bekijk een halve maand ziektewetuitkering krijgen en een halve maand Wazo uitkering, klopt dit? En wanneer kan ik die uitbetaling van het uwv verwachten of gaat de wazo ook via mijn werkgever? Gr Jes12
Beste jes12, Je wilt weten wat je deze maand kunt verwachten aan betaling wat betreft de Ziektewet- en WAZO-uitkering. Je zegt: Of gaat de WAZO ook via mijn werkgever? Ik trek dan de conclusie dat je al een Ziektewet-uitkering ontvangt van UWV die uitbetaald wordt aan jouw werkgever. Wanneer de WAZO ook uitbetaald wordt aan jouw werkgever zal de werkgever deze uitkering verrekenen met je salaris. Je krijgt dan van je werkgever doorbetaald. Als je gewend bent dit maandelijks (of per vier weken) te ontvangen van je werkgever zal dit zo blijven. Wordt de uitkering rechtstreeks aan jou overgemaakt door UWV? Dan ontvang je deze wekelijks van UWV vanaf de eerste betaling. Je geeft aan dat je verlof is ingegaan. Heb je voor de aanvraag ook een ontvangstbevestiging ontvangen? In deze brief staat binnen welke termijn jij een beslissing krijgt van UWV. Misschien heb je al wel een beslissing ontvangen. In de beslissingsbrief staat wanneer het geld wordt overgemaakt. Deze brieven kun je terugvinden in je persoonlijke MijnUWV omgeving onder documenten op Particulieren (Home) - UWV - Voor Particulieren Heb je meer vragen? Je kunt dan het beste UWV Telefoon Werknemers bellen op 0900-9294. Mijn collega heeft inzage in je dossier. Ik wens je een goed verlof verder en veel beterschap toegewenst. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare