Open sollicitatie... hulp gezocht

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Blink, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blink

Blink Actief lid

14 jan 2007
    259
    16
    18
    Hallo allemaal,

Helaas na 10 jaar heb ik door reorganisatie ontslag gekregen.
    Ik was werkzaam als administratief medewerkster.

Hier in de omgeving zijn er helaas heel weinig vacatures op dit gebied (al helemaal parttime).

Nu ben ik van plan om open sollicitatie brieven te sturen. Ik heb al een brief geschreven waar ik erg tevreden mee ben. Helaas lukt het mij niet goed om te vertellen, omschrijven waarom ik juist bij een bedrijf wil werken. Ik vind dit zo moeilijk te verwoorden! (Als je bv in de zorg werkt dan is het een stuk makkelijker dan over een bedrijf waar ik de administratie wil doen).

Zouden jullie mij misschien een paar tips kunnen geven of op weg kunnen helpen met deze alinea? Dus waarom precies ik bij een bedrijf de administratie zou willen doen?

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. :)

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou vooral eerlijk zijn. Niks mis met zeggen dat je er graag wilt werken omdat het dichtbij huis is. Dat heeft ook voor de werkgever voordelen.

3. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Dat ligt aan het bedrijf. Kun je een voorbeeld geven?

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik zou van elk bedrijf waar je solliciteert wat research doen op hun website. Met wat voor woorden beschrijven zij zichzelf en hoe past dat bij jou? Dan iets schrijven als "bedrijf x staat bekend om zijn innovatieve aanpak en gezellige werksfeer. Dit spreekt mij zeer aan, omdat ik graag in een dynamische en sociaal sterke omgeving werk"
    Of zoiets...
    Afhankelijk vd trefwoorden op hun website de tekst aanpassen en je eigen overeenkomsten ermee zoeken!

Deel Deze Pagina