Ik heb een vraagje over mijn ouderschapsverlof. Mijn situatie in het kort. Ik ben op 8 mei bevallen en formeel gezien is mijn verlof 31 juli afgelopen. Ik heb echter een postnatale depressie gekregen waarvan ik grotendeels hersteld ben. Mijn werkgever en ik hebben bepaald dat ik pas 24 augustus weer aan het werk ga. Ik ga beginnen met 3x3 uur werken en dit rustig opbouwen. Ik word voor de helft ziek gemeld en de andere uren gaan van mijn verlof. Ik heb een contract voor 32 uur, maar ik heb aangegeven dat ik gebruik wil maken van mijn ouderschapsverlof voor 8 uur per week. Feitelijk gezien werk ik daardoor dus 24 uur. Hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk aangezien ik nog gedeeltelijk ziek ben? Kan ik beter wachten met ouderschapsverlof opnemen of gewoon inlaten gaan op het moment dat ik weer aan het werk ga? Als ik wacht met ouderschapsverlof opnemen gaat het ten koste van mijn normale verlofuren en anders moet ik ipv 3 dagen 4 dagen komen werken. Wat adviseren jullie in dit geval? Wat is het gunstigst voor mij en waar heb ik allemaal recht op ?
Beste werveltje, Je gaat vanaf 24 augustus je werkzaamheden weer langzaam opbouwen. Je wilt naast de uren dat je gaat werken ook nog ouderschapsverlof opnemen. Je hebt hier een aantal vragen over omdat je nog gedeeltelijk ziek bent. UWV heeft geen informatie over het ouderschapsverlof. Ik wil je voor deze vragen graag verwijzen naar je werkgever die je meer kan vertellen over het opnemen van het verlof. Ook vind je informatie over ouderschapsverlof op de site van Rijksoverheid. Ik wens je succes met het opbouwen van je uren. Met vriendelijke groet, Mariƫl UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare