Hoe??? Ik had bij alleen 1 stoeltje mijn zadel met een speciale pin naar achter gezet, op die manier pastte ik tussen het stoeltje en mijn zadel en kon ik dus opstappen. Nu heb ik 2 zitjes op mijn fiets en eigenlijk kan die zadel niet meer zo ver naar achter, ik zit bijna bij mijn zoontje op schoot! Maar naar voren kan het ook niet want dan kan ik niet meer opstappen... had ook nog gekeken naar een mamastuur, maar dan past mijn mand er niet meer voor denk ik, en dan weet ik niet hoe ik tassen mee moet nemen op de fiets. Hoe doen jullie dat??
Wij hebben achterop een stoeltje, en voorop een zadel op de stang. Heel handig ook voor wat grotere kinderen. Tassen hang ik aan het stuur.
Ipv een mand had ik fietstassen. Verder gewoon kinderzitje voor aan de stuurstang en achter 1 aan de zadelpen. Kon gewoon op en afstappen. Heb jij zo'n extreem smalle instap dan op je fiets?
Ik heb een kleine framemaat en fietstoeltje van yepp voorop en achterop ook fietsstoeltje. Ik kan alleen opstappen zoals een dame, linkerbeen kruist het rechterbeen en staat op de trapper en ik zet mijzelf af met rechterbeen en ga dan zitten. Zadelhoogte is dusdanig afgesteld dat ik gewoon met voet aan de grond kan. Afstappen gaat ook op de elegante manier.
Ik pastte bij mijn gewone fiets ook niet tussen het zadel en het stoeltje. Wat ik deed wat linkervoet op linker trapper, steppen en daarna mijn rechterbeen ertussendoor gooien en fietsen. Ik heb nu een elektrische mamafiets en nu kan ik ook met mijn voeten bij de grond. Ik wil nog graag een zadel op stang, maar dat is er nog niet van gekomen.
Ik heb gisteren pas een moederfiets gekocht. Eigenlijk is dat praktischer. Ik heb te lang onhandig gedaan met mijn normale fiets. Met de normale fiets vond ik de fietskar nog het handigste. Maar ook zwaar bij grotere afstanden.
Ik heb ook altijd een gewone fiets gehad. Ik heb lange tijd een rokzadel op mijn fiets gehad. Dat is zo'n zadel zonder punt. Dat gaf precies de ruimte die ik nodig had om op te stappen.
Moederstuur erop. Die heb je ook met een speciaal bevestigingsblok waardoor stuur verder van zadel geplaatst kan worden. En dan ipv een fietsmand , fietstassen nemen. Een fietsmand voorop EN een kind lijkt me persoonlijk een beetje zwaar/gevaarlijk. Als fietstassen icm achterzitje lastig is dan kan je er wel bagagedrager verlenger op zetten. Dan vallen je fietstassen achter het zitje.