Ouderschapsverlofkorting 2014

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door MamaFay, 10 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik hoor van veel mensen dat je in 2014 voor het laatst gebruik kan maken van deze korting, maar bij de belastingdienst kreeg ik te horen dat dit pas in november bepaald word en tot die tijd kan dat veranderen. Zoiets staat toch gewoon vast of kan dat toch nog veranderd worden zo laat nog? Ik wil alles op tijd regelen met mijn werk, maar als ik toch geen gebruik kan maken van de korting heb ik dadelijk in een keer een probleem. En ik heb een contract van 32 uur maar moet 29.75 werken zonder de atv. Moet ik als ik de helft wil werken gewoon 15 uur werken of 16? Atv wordt niet meegeteld denk ik he?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In principe staat in het regeerakkoord dat de OV-korting tot 2015 doorloopt. En ja, het kan klaarblijkelijk dat ze het tot kort van tevoren mogen beslissen het stop te zetten.
    Houd je er wel rekening mee dat het "maar" 4,20 ongeveer per opgenomen uur OV is? Dus reken je niet compleet rijk hè.

Mbt je contracturen en je ADV: bij ons is het zo dat je uitgaat van het contract (bij mij bijv 36 uur) en daarvandaan ga je bekijken hoeveel uren je nog wilt werken. Bij mijn werkgever vervalt je recht op ATV wanneer je parttime gaat werken. Dus ik denk in jouw situatie dat je moet uitgaan van 16 uur werken, wanneer je 50% wilt doen.

Ik zou je aanraden om dan (in afwachting van de beslissing over de OV-korting) je OV in stukjes op te nemen. Dus dat je bijv zegt dat je eerst een periode OV opneemt tot en met einde 2014 en dat je dan bekijkt of je nog meer OV gaat opnemen. Je overblijvende rechten blijven dan nl bestaan. Stel dat je je OV-recht ineens zou opnemen en je zou alsnog besluiten om per 1-1-15 weer volledig te gaan werken .... dan vervallen de resterende verlof uren gewoon!!!

3. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    OK bedankt voor je reactie, ik verwacht begin november ons 2e kindje dus eind september is mijn zwangerschapsverlof al. en heb nog 4 weken vakantie tussendoor dus kan er dit jaar niet veel mee. Ja weet dat het niet veel is, maar ongeveer 250 euro per maand maakt net het verschil tussen lekker leven en krap leven vandaar.

Deel Deze Pagina