werk al 2.5 jaar ,maar altijd met contracten van een half jaar. nu loopt 26 juli men contract af,en zou 20 augustus met zwangerschap verlof gaan. nu zeiden ze me dat men volgende contract van onbepaalde duur zou zijn,en dat ze menne c4 willen geven zodat ik kan gaan stempelen. maar ze willen wel dat ik na het zwangerschapsverlof terug kom werken. wat moet ik hier nu van denken? zijn dat niet allemaal nadelen voor mij? en wat voor voordeel hebben zun ? ze moeten mij toch niet betalen voor dat zwangerschapsverlof. weet me geen raad meer
c4 is ontslag? (ben ff gaan googlelen) En ik denk dat je met stempelen bedoelt dat je een uitkering kan krijgen? En ik denk idd dat dit gewoon nadelig is voor je, je verliest je baan. En het feit dat je baas je weer terug wilt na de zwangerschap is natuurlijk ergens wel prettig. Maar hij maakt wel misbruik van de situatie want daardoor krijgt hij weer een paar jaar uitstel voor het geven van een nieuw vast contract. Maar ik denk dat je dus je c4 toch wel krijgt, en dan is het wel lastig zoeken naar een nieuwe baan eerst met dikke buik en dan net na de bevalling met kleintje zoeken.
Misschien kun je als voorwaarde stellen: Ok, jij wil dat ik hier blijf werken? Prima, maar dan moet je mij NU een vast contract geven, incl het zwangerschapsverlof e.d. Voor hem heeft dat voordelen als je blijft: hij hoeft geen nieuwe in te werken enzo. En blijkbaar is hij tevreden over je. Je kan aankaarten dat het anders wel erg nadelig voor je wordt en je daar geen zin in hebt. Dat je na je zwangerschap anders net zo goed ergens anders werk kan gaan zoeken. (Dat jij het prettig vindt weer op dezelfde plek te komen, natuurlijk daarbij niet te hard door laten schemeren). Als ze erg moeilijk doen kun je altijd nog akkoord gaan met hun voorstel. Ik weet niet hoe het in Belgie is, maar hier betaald de werkgever niet jou verlof, alleen moeten ze die periode iemand anders regelen. Succes!
Bovendien, jouw zwangerschapverlof kost hem geen geld ( tenzij je boven het max dagloon van 175 euro pd verdient), hij krijgt dit van het UWV.
ik wil gewoon echt dreigen door te zeggen dat ik dan niet meer terugkom,maar doe ik hier wel goed aan? ben wel 2de verantwoordelijke,en maak savonds de kassa's enzo. ze weten dat de klanten mij graag hebben. en hadden altijd gezegd dat ik 2de agnes ben'das mijn verantwoordelijke) maar voor hetzelfde zeggen ze...je hoeft dan ook niet meer te komen. ze wouwen mij wel voor die maand,van 26 juli tot 20 augustus...via interim aannemen. met wat zijn ze dan allemaal bezig? normaal zou ik met men zwangerschap men loon blijven krijgen,maar hoe zit dit als je werkloos bent(toch veel minder)?
Ik zal zelf tegen mijn baas zeggen: ik heb geen zin om via het uitzendbureau te werken. Je geeft me een contract of niet. Ik heb lang genoeg bewezen dat ik het kan en laten zien dat ik geschikt ben. Dan ga ik niet weer via een uitzendbureau werken! Als je wil dat ik kom werken is het omdat je me goed genoeg vind en met contract, of ik nou zwanger ben of niet, dat moet niet zo belangrijk zijn. Verlof is maar een korte tijd en kost je niet zoveel geld!