hoi even een vraagje over de ouderschapsverlofkorting de belastingdienst zegt dat je belastbaar inkomen verminderd moet zijn met vorig jaar , wat verstaan ze onder belastbaar inkomen is dit het bruto salaris, loon svw of loon loonheffingen ben namelijk bezig met een berekening of ik vermindering heb en zo in aanmerking kom voor de korting
Heb je bij je werkgever ook voor een bepaald aantal uren ouderschapsverlof aangevraagd? Je moet hiervoor namelijk wel een bewijs hebben voor de belastingdienst. Ik heb e.e.a. uitgezocht. Op onderstaande link kun je ook veel info vinden. Gezin en werk: ouderschapsverlofkorting Ik ga straks namelijk ook van fulltime naar de helft en laat eerst mijn contract van 40 uren doorlopen met 20 uren onbetaalde ouderschapsverlof. Als mijn ouderschapsverlofuren op zijn dan laat ik mijn contract omzetten naar een 20 uren contract. Hierdoor krijg je van de belastingdienst in het volgende aangiftejaar het aantal opgenomen ouderschapsverlofuren uitgekeerd tegen de helft van het minimumloon. Best mooi meegenomen dus!