Moet waarschijnlijk van geluk spreken maar ben nu nog maar 5 kg aangekomen. In het begin niks verloren door overgeven ofzo. Bij mijn eerste was ik in totaal 12 kg aangekomen en nu nog maar 5 dus. Dit kindje wordt wel stukje kleiner geschat en ben ook niet echt een eter(lees: mezelf voldouwen) Gewoon ontbijt, lunch en in de avond eten we gezond, altijd groenten etc, en natuurlijk snoep ik ook. Nou krijg ik ook genoeg beweging door dat ik al een kindje heb, allemaal verklaarbaar dus zou je zeggen. Maar is dit kindje kleiner doordat ik amper gewicht aan kom? Maak me een beetje zorgen erom.
Hoi hoi:d heb gehoord van mijn vk dat het geen kwaad kan, zolang je maar niet steeds overgeeft of zware diarree hebt enz. Ik ben 30 weken en ook maar 5 kg aangekomen. Bij mn vorige was ik 10 kg totaal aangekomen. Liefs
Blij dat ik niet de enige ben. Ik ben ook maar kg aangekomen. Al weken lang sta ik op 64 kg. Maar mijn vk verzekerde mij dat de baby goed groeit
ik ben van mijn eerste maar 7 kg gegroeid. en de laatste 3 kg in de laatste 3 weken. mijn dochter was welliswaar geen zwaar kind (2895 gram) maar ze nam echt wel van mij wat ze nodig had. de gyn zei destijds tegen mij: we hebben liever dat je weinig groeit dan heel veel.
ik ben bij de vorige 9 kilo aangekomen en ik zit nu nog steeds 1,5 kilo onder mijn startgewicht. dus nog niets aangekomen. de kleine meid groeit goed en de vk zegt ook wat er niet bij komt hoeft er ook niet vanaf.
Hoi, Ik ben tot nu toe bij de vk op de weegschaal al sinds week 8 hetzelfde gewicht. Thuis 5 kg afgevallen maar dan weeg ik s ochtends vroeg. Volgens vk geen probleem dus ik ben benieuwd wat het de komende weken doet.
Ik ben niet dun (80 kilo bij 1.70m) maar ben bij de eerste zwangerschap 10 kilo aangekomen en bij deze tot nu toe eerst wat afgevallen en zit nu op 80 kilo. Mijn eerste kindje was wel klein bij geboorte (2860 gram bij 42 weken) maar dat zit in de familie. Hoe dit kindje het gaat doen moet nog blijken want ik krijg groei-echo's vanaf 28 weken. Ik maak me er zelf niet druk over: wat er niet aan komt, hoeft er ook niet af inderdaad.
Het is niet dat ik nog niet zo veel ben aangekomen (10 kilo) maar ik was met 26 weken al 8 kilo aangekomen..ik kom de laatste tijd niet of nauwelijks iets aan. Ik heb zo'n schema uitgeprint van UZ Leuven voor mij BMI en hoeveel ik in de zw aan mag komen, daar zit ik nu dus onder. Dus vandaar... Groetjes Guusje
Bij de vorige zwangerschap 13! kilo afgevallen,door misselijkheid en een ontstoken galblaas. Kindje gewoon 3350 gram bij 38 weken geboren. Nu 5 kilo afgevallen tot nu toe, ook door een afkeer naar eten, maar maak me er geen zorgen over hoor. krijg alles binnen wat mijn lijf nodig heeft. Ik lees dat je gezond eet dus je kindje pakt echt wel wat het nodig heeft hoor. Zolang het geen achterstand krijgt lijkt het me dat je je geen zorgen hoeft te maken. Succes met de rest van je zwangerschap!
Bij de vorige zwangerschappen "aten" de kinderen mij op. Ik kon eten wat ik wou maar het hielp niks. De jongens hadden allemaal een mooi start-gewicht. 1 voordeel van niet zo snel groeien is dat het na de tijd er ook niet weer af hoeft
Nee inderdaad als het verder niet erg is vind ik het helemaal niet erg! Ergens gelezen dat je vanaf je 30ste week ofzo 0,5 kg per week aankomt. Bij mij niet dus maar mocht het zo zijn (kindje wordt met 39 weken gehaald) dan kan ik nog max 3 aankomen dus 8 in totaal en dat vind ik perfect! Bij de eerste was er na de bevalling al 10 kg af.
Als je gewoon gezond eet hoef je je nergens zorgen om te maken hoor! Ik ben nu deze controle niks aangekomen bij de verloskundige, in totaal nu 7 kilo er bij, maar afgelopen 4 weken dus niks. Heb veel last van maagzuur en kan weinig eten dus ik verdeel het over de dag.
Is inderdaad niet erg. Ik ben bij de eerste 9 kilo aangekomen en die waren er na de bevalling gelijk al af. Enige lastige vond ik dat ik van mezelf al niet dik ben en na de bevalling zat ik dus onder mijn normale gewicht en door de borstvoeding die ik gaf vlogen de kilo's eraf. Ik moest echt verschikkelijk veel eten na de bevalling om niet te mager te worden. Kreeg van iedereen te horen dat ik zo dun was en of ik wel genoeg at (9 boterhammen op een dag, fruit, tussendoortjes, veel avondeten). Dus dan is het weer handig als je tijdens de zwangerschap wat meer aankomt, zodat je wat meer reserves hebt na de bevalling...