Hallo dames, even jullie visie op mijn situatie, hoe zouden jullie dit aanpakken: Momenteel heb ik nog zw.schapsverlof. Over 3 weken moet ik weer werken. Ik werk daar al bijna 5 jaar en ik ben er uitgekeken, niet meer zo naar mijn zin en voel me er niet meer op mijn plek (zijn ooit eens wat dingen gezegd etc. die ik niet kan vergeten). Ik heb daar in principe 2 mnd opzegtermijn, maar mijn werkgever is bereid dit te verkorten naar 1 maand. Ja ze weten ervan dat ik op zoek ben naar iets anders. Nu heb ik gesolliciteerd bij een hotel, in eerste instantie op een parttime functie daar, echter kwam ik daar niet voor in aanmerking. Ik wil wel het liefst parttime aangezien ik een 3 jarige heb en een baby van 2 mnd. Nu belde er iemand van dat hotel dat ze ook een andere functie hebben, als hotelreceptioniste, maar dan fulltime. Ik heb al aangegeven dat dat niet haalbaar is voor me. Nu wil ze toch graag een kennismakingsgesprek met me en ik kijk daar best naar uit. Het lijkt me erg leuk om daar te gaan werken in die functie. Maarrrr ... stel (ik loop op de zaken vooruit ja) dat ze mij toch kiezen voor die baan. Hoe regel ik dan de kinderopvang? Mijn oudste gaat al 2 dagen naar het kdv, en per november gaat ook de jongste er diezelfde 2 dagen heen. Per januari gaat de oudste naar school en blijft de jongste gewoon naar het kdv gaan. Echter als receptioniste heb je te maken met wisselende diensten. Iemand tips hoe ik dit, als het al nodig is, het beste aan kan pakken? Alvast bedankt
Overleg daar hoe lang van te voren je weet wanneer je diensten hebt. Het is een stuk makkelijker om zaken te regelen als je dat een maand van tevoren weet, dan een week. Daarnaast kan wisselende diensten ook betekenen in het weekend en dat kan weer prettig zijn om te combineren met je partner (ervan uitgaande dat die er is). Er bestaat ook wel flexibelere opvang, maar dat kost vaak wel meer. Ik zou in eerste instantie het even op me af laten komen. Een en ander kan meestal goed in overleg en nee zeggen kan altijd nog.