Hee meiden, Hoe moet ik ouderschapsverlofkorting aanvragen in 2013? Begrijp dat dit via een voorlopige aanslag moet, maar ik kom er niet uit! Ik neem FT OV op van 1 januari 2013 t/m 8 maart 2013. Wie kan het me uitleggen??? Liefs, Manon
Volgens mij wordt dat inderdaad afgeschaft. Ik had het voorheen via de jaarlijkse belastingaangifte gedaan, dan krijg je in een keer een groot bedrag terug. Maar volgen smij kon het ook maandelijks, hoe weet ik niet.
Ohnee, toch niet, zie http://www.zwangerschapspagina.nl/weer-werk/394416-ouderschapsverlofkorting.html Haha ben ik ook weer blij!
De ouderschapsverlofkorting is inderdaad nog niet afgeschaft. Je kunt het als voorlopigheid teruggaaf aanvragen, dan krijg je een bedrag per maand terug. Of je kunt wachten tot de aangifte over 2013 en het dan aangeven. Je moet op de belastingdienst site het programma: aanvraag of wijzigen voorlopige aanslag 2013 Voorlopige aanslag 2013 Daarin vul je alle gegevens in. Als je het hebt ingediend krijg je na een aantal weken een aanslag waarin het totale bedrag wat je terug krijgt vermeld staat.