moeite met kinderdagverblijf

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Crazy angel, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    mijn kleine zal binnenkort naar het kinderdagverblijf gaan 4/5 dagen in de week,
    maar zie er zoooo tegenop. Dat hij gewoon daar zijn eerste woordje zal leren.
    En daar zal leren lopen!
    Dat zij dat als eerste zien en niet wij, zijn eigen ouders!

Wie heeft dit nog meer? En hoe is het uiteindelijk gegaan?

2. Maia

Maia Niet meer actief

nou eerste pasjes heb ik mooi zelf meegemaakt bij Fleur, het leren rollen was ook thuis, kruipen, ook thuis enzovoorts.

ik snap dat je er tegenop ziet, maar het is geen garantie dat je dat soort dingen niet mee zult maken hoor.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Mijn vriend werkt 5 dagen in de week en heeft haar eerste stapjes en woordjes gewoon meegemaakt hoor. Heel toevallig deed ze dat allemaal als hij ook thuis was.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    thuis zijn ze ook vaker op hun gemak. Maar snap dat je er tegen op ziet 4/5 dagen is ook best veel dus je zal ze weinig zien. sterkte het komt echt wel goed

5. blije yvon

blije yvon Bekend lid

2 jul 2011
    587
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine gaat 2 dagen per week naar Kvd, Turkije was het wennen voor na allemaal maar nooit lieten we hem huilend achter op haalde we hem op. Met drie maanden ging hij voor de eerste keer en nu is hij 16 maanden en is hij super enthousiast als ik s ochtendspits vertel dat hij met de kindjes op school gaat spelen. Sinds kort in de grote groep waar hij nu weer de jongste is maar hij ontwikkeld zich super en leert er erg veel. En ja drie weken geleden deed hij daar zijn eerste stap, en toen ik hem ophaalde zei de leidster vol trots en glundering kijk eens wat je kanjer kan!
    Ik genoot van dat moment en ook de leidsters stonden te juichen, dubbel feest. En ja veel praten doet hij niet, papa kan hij nog nie zeggen maar erna de juf wordt geroepen, je kan het oppakken dat het je zeer die maar wij zien het van kijk eens hoe goed het daar met hem gaat, hij is blij is enthousiast, leergierig en voor ons nakomertje zo goed. Met een hele grote broer van 18 en geen kleine kids in familie en kennissen kring Magnus mannetje genieten van alle kleine vriendjes op de crèche, en 1 ding weten we zeker, het doet hem goed!

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier gaat ze ook 4 dagen naar het kinderdagverblijf. Ze vindt het erg leuk (breng haar met een lach en haal haar op met een lach)

Haar eerste rolmoment heeft ze idd daar gedaan. Ze hebben foto's gemaakt van die dag (natuurlijk net niet tijdens de rol maar erna) en hebben dit in haar boekje geplakt met leuke versiersels erbij. Natuurlijk vond ik het jammer dat het niet thuis was, maar bovenal was ik super trots!!! Dat gevoel overheerste gelukkig!

En als ze happy terug komt is dat voor mij echt het belangrijkste.

7. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Wat knap van jullie allemaal, ik denk niet dat ik jullie na kan doen,
    Ik ga hun ook expliciet vragen om niét te vertellen wat hij allemaal leert.. zodat het voor ons toch als een verassing komt...

Hm vind het echt moeilijk

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier op de crèche vertellen ze het expres niet zodat ze thuis alles voor het "eerst" doen, ik hoorde het van mijn nichtje aan de andere kant van Nederland ook dus misschien doen ze het op meer plekken. Ik hoorde dit pas toen ze naar de kleuterschool ging en haar map mee kreeg. Ik vond het wel grappig. Hetvis natuurlijk bedrog maar op het moment zelf is dit wel fijn en een paar jaar later kan je er om lachen.

9. Venice

Venice Actief lid

15 nov 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt me heel logisch dat je ontzettend opziet tegen het kinderdagverblijf! Jullie zijn maandenlang voortdurend samen geweest, je hebt elk nieuw dingetje meegemaakt, en nu ineens gaat je kleintje dingen meemaken zonder jou. Zo heb ik dat tenminste ervaren. Mijn kleine ging rond de 6 maanden voor het eerst en vond het zo'n raar idee dat ik niet wist wat hij deed en hem niet kon zien.
    Ik kan je zeggen dat het mij ontzettend is meegevallen. De wenperiode vond ik moeilijk, maar nu geniet ik er van dat hij het daar zo naar zijn zin heeft. Ik ben er nu aan gewend dat hij ook een leventje heeft zonder mij en vind het alleen maar prachtig als ik hem ophaal en hoor wat hij allemaal heeft gedaan. Misschien valt het jou ook wel mee uiteindelijk..

10. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoontje is voor het eerst gaan rollen toen ik toevallig in de supermarkt was :), dus tja :)

11. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Als mn man erbij is ipv ik, vind ik niet erg.., ik ga m gewoon ontzettend missen

12. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    ik had precies het zelfde. heb met mijn gastouder afgesproken dat als de kleine iets nieuws doet ze me dit niet zegt zodat ik dit als eerste mee kan maken. beetje raar misschien maar voor mij wel belangrijk

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat risico loop je niet alleen als je kindje 4/5 dagen per week naar het kinderdagverblijf gaat.
    Mijn zoontje gaat 1,5 dag naar mijn moeder en rolde daar voor het eerst van buik naar rug (van rug naar buik hadden we dan wel weer als eerste zelf gezien ;)).

Natuurlijk mis je meer als je kind 4/5 dagen per weer naar het kinderdagverblijf gaat.
    Probeer je vooral de richten op de positieve kant van waarom je zoontje naar het kinderdagverblijf gaat; omdat jij werkt, zodat jullie hem kunnen geven wat hij nodig heeft.

Deel Deze Pagina