ziekmelding en zwangerschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door paloe, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Hallo!

Ik heb een vraag..
    De vrijdag voor kerst heb ik mij ziekgemeld in verband met een fikse dubbele longontsteking. 2 weken later had ik vrijdagmiddag het idee dat ik maandags wel weer aan het werk zou kunnen, maar in de avond viel ik van de trap en beschadigde ik mijn bekken zodanig dat ik niet meer kon lopen. Ik moest me dus die maandag opnieuw ziek melden. Door de val van de trap ben ik een week thuis geweest waarin het iets beter ging en afgelopen maandag heb ik me beter gemeld en ben ik weer naar mijn werk gegaan met behulp van krukken. Dinsdag as begint mijn zwangerschapsverlof, met 36 weken. Nu heeft mijn chef een mail gehad dat er een nieuw besluit gemaakt gaat worden en mijn zwangerschapsverlof in plaats van met 36 weken, met 34 weken in gaat.
    Maar ik heb dus deze week wel gewoon gewerkt en was niet ziek in verband met mijn zwangerschap.

Hoe zit dit?

met vriendelijke groet, paloe

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Paloe,

Word je ziek in de periode van 6 weken tot 4 weken voor de ingangsdatum van je verlof?
    Dan heb je recht op een Ziektewet-uitkering.
    Je werkgever vraagt deze voor je aan.
    De dagen dat je ziek bent, worden afgetrokken van je zwangerschapsverlof.
    Je verlof eindigt daarom mogelijk eerder dan je vooraf had gepland.

Waarschijnlijk heeft de werkgever je nog niet hersteld gemeld of heeft UWV de herstelmelding nog niet verwerkt.
    Ik raad je aan om contact op te nemen met je werkgever of de werkgever je ook weer hersteld heeft gemeld bij UWV.
    Is dit het geval, dan zal de ingangsdatum van je verlof worden herzien en krijg je daar een nieuwe beslissing van.

Actuele informatie over ziek worden tijdens 6 weken tot 4 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum en voor ingang van je verlof vind je hier.

Ik wens je veel beterschap en een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina