Ziek geweest, thuisbezoek en afwezig zijn

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Marieke1983, Jan 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Beste UWV mensen,

Anderhalve week geleden kneusde ik mijn hand. Kon er niks meer mee, en aangezien ik met (via pgb) met een zwaar verstandelijk gehandicapte jongen werk die ik moet kunnen fixeren kon ik niet werken en moest ik me ziel melden. Ik ben 4 dagen ziekgemeld geweest waarvan 2 dagen waarop ik normaal gesproken werk.

Nu heeft mijn baas een brief gekregen van UWV dat ik bij controle niet thuis was. Dat kan kloppen, mijn oudste moest naar de peuterspeelzaal en ik heb een keer boodschappen moeten doen. Als mijn Kinderen op bed liggen trek ik vaak de bel eruit omdat we veel belletjetrekkers hebben hier in de buurt.
    Ik ben die dagen bijna 10x gebeld door een geblokkeerd nummer, waren jullie dat? Ik heb niet opgenomen omdat geblokkeerde nummers meestal donateur wervers ed zijn.

Beetje lastige situatie dus want ik ben kennelijk fout geweest. Toch verbaast de controle me omdat niet UWV maar mijn baas mijn loon doorbetaalt, omdat ik via pgb werk. Ik wist helemaal niet dat die controle kon komen.

Wat is nu de verdere procedure?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Marieke1983,

Kennelijk heeft je werkgever de ziekmelding aan UWV doorgegeven. UWV voert dan inderdaad een eerste controle uit. Vaak doen we dit telefonisch (met een onbekend nummer), maar soms komt er iemand langs.

Je werkgever kan je uitleggen waarom hij je bij UWV heeft ziekgemeld. Hij had je overigens in dat geval ook moeten informeren over de controle.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page