nachtdiensten

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door joeke, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joeke

joeke Lid

25 mei 2008
    85
    0
    0
    limburg
    Hallo

Ik ben 5 weken geleden bevallen en heb deze week een sollicitatiegesprek in een verzorgingshuis. Nu vraag ik me af of men mij kan verplichten om te werken in nachtdiensten? Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat je hiervoor vrijstelling hebt totdat je kind 6 maanden oud is. Maar klopt dit en waar kan ik dit terugvinden; ik zou het graag meteen willen overleggen.
    Ik kan natuurlijk ook kolven maar live voeden in de nacht heeft de voorkeur ;)

groetjes...

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het valt onder de ARBO-wetgeving, dus iedere werkgever dient zich daar aan te houden.
    Maar kan me indenken dat je niet direct op je strepen wilt gaan staan bij een eerste gesprek....

Succes in ieder geval

3. joeke

joeke Lid

25 mei 2008
    85
    0
    0
    limburg
    dankje hopmarjanneke,

Ik ben er zeker mee geholpen. Ik neem een kopietje mee om te overleggen. Dan kan ik dit direct onderbouwen.

gr Joeke

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik werk juist alleen nachtdiensten omdat ik ze dan veel meer zie dan wanneer ik overdag werk.

Met dag en avond diensten kan je toch ook niet live voeden?

5. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee je bent niet verplicht als je bv geeft om nachten te draaien tot je kindje 6 maand oud is.
    Dit omdat het niet goed voor je bv is als je wel nachten gaan draaien.
    En de richtlijn is 6 maand bv geven dus vandaar de keuze voor 6 maand

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Juist dat wist ik niet ! Heb flesvoeding gegeven.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Het kolfrecht duurt echter tot baby 9 maanden is.
    Dus tot die tijd moet je werkgever voor een schone, af te sluiten ruimte met stromend water zorgen.Je mag maximaal 1/4 van je werktijd aan kolven bestede .Je kan er ook voor kiezen je kindje live te voeden (dus later beginnen en/of eerder naar huis).
    Dit alles in overleg met je werkgever maar...het is kolfRECHT :)

8. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Het hoeft niet...het mag wel

Het is echt niet zo dat je bij nachtdiensten abrupt geen BV meer kan geven, ik heb gelijk nachtdiensten gedaan en tot 7 maanden volledig gevoed / gekolfd.

Ik kolfde voordat ik weg ging (1 kant voeden, daarna allebei kolven) 's nachts 1 keer kolven (ik kolfde beide kanten tegelijk) en dan 's ochtends vroeg bij thuis komen aanleggen en daarna kolven.

Even de wekker zetten na 6 uur en dan nog kolven of aanleggen (ligt er aan of je oppas aan huis hebt of niet) en dan lekker verder tukken.

Zeg echt niet dat je het zo moet doen...en ik weet dat dit niet bij iedereen lukt. Voor mij maakte het niet veel uit of ik nou nacht of dagdienst had....of avonddienst, kolven moest ik toch wel.

IK merkte trouwens zelfs dat ik bij het kolven in de nacht mijn productie gigantisch werd (record is 500 cc in een keer...voelde me toen wel een echte melkkoe)

9. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    het heeft niet te maken of je nou wel of niet borstvoeding geeft, je hebt totdat je kindje 6 maanden is recht op regelmatig werk.
    voor mij betekende dat in de praktijk dat ik geen slaapdiensten werkte. Toen die zes maanden voorbij waren betekende het dus dat ik die diensten weer moest werken. ondanks mijn recht op kolven storte helaas mijn productie wel behoorlijk in (maar ik miste dus 3 voedingen) en was het na een maand over met de bv...

10. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    ai, al wat ouder topic zie ik, heb je de baan gekregen?

11. joeke

joeke Lid

25 mei 2008
    85
    0
    0
    limburg
    bedankt voor jullie antwoorden.
    heb de baan niet gekregen...Maar heb inmiddels ergens anders n leuke baan gevonden, ook met diensten, maar geen nachten..Ben er heel blij mee!

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
    Wauw super zeg,gefeliciteerd! :))

Deel Deze Pagina