Hallo (werkende) moeders, Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik als mijn man op zee is, ik niet de gewenste 8 uur per week thuis mag werken (de overige 24 uur heb ik kinderopvang). Mijn man vaart 8 weken op, 8 weken af. Nu denk ik eraan als hij vaart (8 weken) 8 uur ouderschapsverlof op te nemen. Moet ik het nu als individuele periode (max 6 las ik) opgeven of kan ik het afspreken voor de periode van 1 jaar. Alvast bedankt, Groetjes Eva
Officieel verander je dan elke 8 weken, dus zou je het steeds opnieuw moeten opnemen en dat kan maar 6 keer dus dat is misschien niet handig.maar je kan natuurlijk best iets met je werkgever afspreken, die gaat misschien wel akkoord met gemiddeld 4 uur per week dat je dan steeds 8 weken opspaart en dan in 8 weken weer opmaakt.
Ik kan je niet helpen met je vraag, maar snap heel goed waarom je het wil.. mijn zeevarende partner gaat vrijdag weer weg...tweede x na de bevalling voor 7 weken...normaal 5/5... Toch wel erg moeilijk Wel leuk om te zien dat er nog iemand is die dit heeft op dit forum
O balen zeg, vooral dat hij dan ook nog langer weg is dan normaal. Mijn man vaarde eerst ook 5/5 maar dat heeft zijn bedrijf aangepast naar 2 maanden, geen keus... Is de eerste x sinds de bevalling. Hij moet tot ongeveer 2 april maar we hopen dat hij net voor Pasen wordt afgelost... Heel veel sterkte vrijdag...