Oudervereniging Basisschool

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door A je to, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Wij hebben dit gedaan voor de fusie, kost je geloof ik 25ct per betaling. Huidige penningmeester OR wilde dat niet. Uitzoeken was ook erg veel werk, maar is eenmalig plus de nieuwe ouders toevoegen en ouders eruit halen die geen kinderen meer hebben op school.ouders kregen een linkje, maar veel ouders vergeten het ook hoor! Maakte uiteindelijk niet heel veel verschil! Ik vergeet het ook net zo makkelijk als ik net niet meteen doe.

    Nu weer terug naar de brief met het verzoek en daarna een anonieme brief in een witte envelop aan de ouders die nog niet betaald hadden. Eerste jaar hebben we ze thuis bezorgd, dat leverde een hoop gemier op met ouders die niet eens wilden betalen, want bij sommige waren hun kinderen erbij. Nou degene die hun kind hadden meegenomen wist kind niet eens wat erin de envelop zat...
    Di t jaar gewoon een herhaling geplaatst in de nieuwsbrief. Herhalingen werken het beste bij de vergeetachtige ouders, de weigeraars betalen toch niet.
     
  2. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    A juist vandaar. Wat jullie zeggen, ouders uitleggen wat er van het geld gebeurd, is een hele goede om toch nog wat mensen over de streep te krijgen. Het is dan ook wel handig om te weten wie je dan moet aanspreken. Hetzelfde als de vergeten overboekingen, zou inderdaad zonde / niet te betalen zijn als je dat allemaal mis loopt
     
  3. Gerdatjuh

    Gerdatjuh Bekend lid

    27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Wij krijgen een algemene brief met hoe hoog de bedragen zijn voor aankomend schooljaar en wat de schoolreisjes kosten voor de verschillende klassen en moeten het bedrag dan zelf overmaken met de namen en klassen van de kinderen in de omschrijving. Dan kunnen ze precies zien wie er betaald hebben en niet en als je niet betaald hebt volgt er na een tijdje nog een herinnering..
     
  4. A je to

    A je to Bekend lid

    7 feb 2016
    904
    1.224
    93
    Zo hebben ze het hier ook altijd gedaan en dat is ook een prima manier. Toch schijnt het zo te zijn dat via een betaallink sneller meer betaald wordt. Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen, als ik een betaallink krijg doe ik dat vaak meteen even, maar als ik iets handmatig moet overmaken denk ik; straks even doen. (En dan dus vergeten) ;)
    Wij gaan het dit jaar proberen met een link per klas en dan ben ik benieuwd of er verschil is met voorgaande jaren.

    Bedankt voor het meedenken allemaal! :thumup:
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Hier is t ook vrijwillig, maar mn moeder gaf lang geleden al aan dat je t meer moest zien als "verplicht vrijwillig" omdat men er dus WEL op aangekeken werd, ookal zou dat op papier niet zo zijn.

    Hoe krom ze er destijds ook voor moest liggen, we hadden t echt niet breed vroeger, ze betaalde t altijd omdat ze ook zag wat er gebeurde als men t niet deed en daar wilde ze ons toch voor behoedden.
     
  6. Ayla7000

    Ayla7000 Actief lid

    24 jun 2021
    491
    218
    43
    bij ons is het €45 per kind, ik heb 3 kinderen.
    dus ik ben €135 kwijt.
    ze zijn al 2 jaar niet op schoolreisje geweest ivm Corona dit jaar gooien ze het weer op Corona.
    Leuke opening met school? Doen ze niet.
    Koningsspelen is niet door gegaan..
    Kerst moest je zelf eten/drinken mee nemen en dat binnen een uurtje op eten en dat was de kerstavond. nou noem maar op en allemaal vanwege “Corona”
     
  7. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Wat slecht!! Wij proberen juist te kijken naar wat wél allemaal kan... Schoolreisje ging ook hier niet door maar we hadden een superleuke dag georganiseerd bij een lokale sportvereniging, all inclusive en echt flink uitgepakt. En het was het allllerleukste schoolreisje ooit volgens de kinderen (wij vonden het ook gaaf maar veel werk haha). Net voor de kerstviering gingen we in lockdown maar wij hebben juist met man en macht de viering naar voren gehaald...

    Het is denk ik echt per school verschillend.
     
  8. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Dan zou ik willen weten wat ze in kas hebben, want dan hebben ze amper wat uitgegeven.
    Hier hebben binnen de mogelijkheden gedaan wat er kon en daardoor juist meer uitgegeven dan normaal.
    Verpakt snoep met Sinterklaas, springkussen met Koningsspelen.
     
  9. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nou ja, voor dit plaatste ik mijn bericht eigenlijk ook. Omdat ik ook hier en daar verhalen hoor dat de ouders / kinderen er wel op aangekeken worden. Geen idee of dat bij ons op school ook zo is hoor. Als je niet weet welke ouders iets over gemaakt hebben, dan heb je dat probleem ook niet meer. Maar goed, de punten die de andere leden voor mij aangaven begrijp ik ook weer wel.
     
  10. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    oh, dat valt nog reuze mee. Op de oude school vd jongste was de bijdrage €385 per kind, per jaar.
     
  11. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.553
    6.246
    113
    Bij de basisschool van de oudste deelden ze dit in de maandelijkse nieuwsbrief. Als er een activiteit was geweest stond er in de nieuwsbrief dat dit mogelijk was door de ouderbijdrage. En vaak ook een duidelijke specificatie van de dingen die ervan betaald werden. Daardoor werd er meer aan bijdrage betaald.
     
    Kolibrie2, Vero0504 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  12. A je to

    A je to Bekend lid

    7 feb 2016
    904
    1.224
    93
    In dit geval zou ik zeker even de boekhouding willen inzien. De OV bij ons is verplicht elk jaar in een jaarvergadering te verantwoorden wat er gedaan is en op de planning staat. Daarbij wordt ook het financieel jaaroverzicht gedeeld en een ieder die wil mag altijd de volledige boeken inzien. Het is tenslotte ook jouw geld!!

    Hier hebben we het afgelopen schooljaar bijna alles door kunnen later gaan (gedeeltelijk in aangepaste vorm) Daar hebben heel veel ouders zich voor ingezet, en er is juist meer uitgegeven omdat we het jaar ervoor hadden overgehouden.

    Wat betreft het niet betalen, alleen de penningmeester weet wie er niet betaald, hier wordt dat zelfs met de rest van het bestuur niet gedeeld. Die weten alleen hoeveel mensen betaald hebben, maar niet wie en alle kinderen nemen sowieso altijd deel aan alle activiteiten.
     
  13. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Jeeeee wat kregen ze?
    Champagne en kaviaar?..
    Schoolreisje naar euro Disney?
    Wat een bedrag zeg..:confused:
     
    Ayla7000 vindt dit leuk.
  14. Ayla7000

    Ayla7000 Actief lid

    24 jun 2021
    491
    218
    43
    ja
    Dat is wel netjes zeg.

    bij ons praat de penningmeester of de gene uit de ouderraad gewoon op t schoolplein wie er wel en niet betaald heeft en ze sturen continu een herinnering als je niet betaal. Echt niet netjes vind ik. Ik ben benieuwd wat ze dit jaar met Sinterklaas gaan doen.
     
  15. Ayla7000

    Ayla7000 Actief lid

    24 jun 2021
    491
    218
    43
    Nou ik vind dat niet mee vallen hoor. Kan ik leuke dingen van kopen.
    En €385 is schandalig!!!!
     
  16. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik ga er een beetje vanuit dat dit een vrije school is, anders is het een bizar bedrag
     
  17. Mamavandrie34

    Mamavandrie34 Fanatiek lid

    4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Om op de vraag van ts te reageren: is het niet zo dat je bij tikkie een bericht kan achterlaten voor degene die de tikkie verstuurd hebt? Ik meen van wel.
    Maar… kun je een tikkie per mail sturen? Want als het op mobielnummer moet (zoals ik het ken, via whatsapp) dan is het voor jullke niet haalbaar denk ik?
     
  18. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.254
    1.682
    113
    Vrouw
    dat mag absoluut niet. Ook in geval van avg. Maar sowieso niet. Wij sturen herinnering gewoon weer aan hele school. Maar dan met zin heeft u al betaald is deze brief niet voor u. Als 10% niet betaald kan alles doorgaan. Is meer dat niet betaald gaan we dingen schrappen. Dit word ook gecommuniceerd.
     
  19. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Dat hoort echt niet, daar kan je ook mee naar de directeur of MR.
     
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Wow dat is echt veel! Hier 65,- voor een vol jaar, voor allerhanden knutsels, schoolreisje en dingen als kerstvieringen enzo (christelijk onderwijs, kerst is best groots). Iets minder als ze later instromen in bijv groep 1.

    Maar het is dan wel verplicht vrijwillig, dit is dezelfde school waar ik vroeger op zat en sommige dingen zijn nog niet veranderd...ook dat.

    Betalingsherinnering krijgen we van de penningmeester overigens. Dachten alles netjes ingevuld te hebben, ouder bijdrage gaat via automatische incasso...moet je wel je iban invullen...die stond net ff op een onlogische plek dus comoleet over t hoofd gezien.
     

Deel Deze Pagina