Hallo dames, Pas al een topic geopend over de namen Rosa/Lizz. Rosa was overduidelijk de winnaar. Maar nu toch nog een vraag over de naam Rosa. Vinden jullie dit te deftig en/of ouderwets aandoen? Wij vinden het zelf een mooie naam ook doordat het niet een naam is die het afgelopen jaar veel is gegeven.. Ben zo bang dat een hoop mensen het een verschrikkelijke ouderwetse naam vinden... (En we willen allemaal toch een naam die een hoop mensen mooi vinden ) De naam zal dan wel Rosa Lynn worden maar roepnaam Rosa! Alvast bedankt voor jullie meningen!!
Ik vind Rosa prachtig! Inderdaad ietwat deftig, maar daar houd ik juist van. Absoluut niet ouderwets naar mijn mening. Een mooie, tijdloze naam. Ik zie er een zelfverzekerd, bescheiden en slim meisje bij.
Nee hoor zeker geen oudbollige of ouderwetse naam!Wel tijdloos en mooi! En omdat het kort is en op een A eindigt heel goed passend in de moderne namen. Prachtige naam! Rosalin/ Rosalinn kan toch ook als hele naam? Mooi!
Ik vind Rosa echt een prachtige tijdloze naam. Zie echt een schattig meisje voor me, maar ook een oudere vrouw.
Ik heb een collega gehad die Rosa heet en helemaal niet vreemd ofzo. Makkelijk, kort, goed uitspreekbaar, geen gedoe met spellen. Dus gewoon doen. En stel je gewoon eens voor hoe je bijvoorbeeld een studente, sollicitante etc. zou vinden met die naam evt met de achternaam erbij. En kijken of dat goed voelt Verder niks aan trekken van anderen, het is jullie meisje Je kan ook nog denken aan Rosalie als optie.
Ik vind het juist totaal niet ouderwets! Annie, Joke, Thea, Tonny, dat soort namen vind ik wel ouderwets, Rosa absoluut niet. Ik vind het een mooie moderne naam juist Echt super tof, en met de 2e naam klinkt het ook lekker! Niet twijfelen, ga ervoor
ik vind het niet ouderwets. Ik vond Roos-Lynn destijds ook erg leuk of Rosa voor onze tweede. LEUK DUS
Ik vind het wel ouderwets aandoen, Rose vind ik mooier maar hé smaken verschillen en als jij het mooi vind
Ik noemde de naam rosa destijds bij bijn man( ik vind hm prachtig) maar hij moest er inderdaad om lachen omdat hij het ouderwets vind. In zijn cultuur heten de omaatjes zo. Maar in nederland vind ik hm niet ouderwets! Gewoon super mooi en tijdloos
Ik vind het een ouderwetse naam. Maar zo te lezen ben ik 1 van de weinigen hier Als jij het een mooie naam vindt, gewoon doen toch!
Mooie naam, ik had vroeger een klasgenoot die Rosa heette. Stoere meid was zij, slim en zelfverzekerd