Prima naam! Helemaal niet ouderwets, inderdaad juist een naam die geschikt is voor baby, kind, student, werkend iemand, ouder iemand, enz. (y)
Vind het een ouderwetse naam (m'n kleuterjuf heette zo, en die was toen in mijn ogen een jaar of 100 ). Maar ik vind Hugo & Ivan ook ouderwets maar die zijn hier op het forum/in NL gewoon hot. Dus als Rosa voor jou de naam is, zou ik het gewoon doen. BTW, ik vind Rosalynn dan weer prachtig!
Hihi, ik heet zelf Rosa Heb nog nooit van iemand gehoord dat ze mijn naam ouderwets vinden oid en ik heb mijn naam toch al zo'n 38 jaar Kan natuurlijk dat ze dat achter mijn rug zeggen, maar denk dat ik dan wel iets gemerkt zou hebben. Ik vind het zelf een prima naam, had op mijn 8e een fase dat ik liever Anna wilde heten, maar nu ben ik blij met mijn naam
Helemaal niet ouderwets, super leuke naam juist! Rosa had op mijn lijstje gestaan als we niet als meerdere keren kindjes met de naam roos in onze omgeving hadden gehad.
Bedankt voor jullie reactie!! Jaa wij vinden het zelf een hele mooie naam maar zouden het zo jammer vinden als onze omgeving het maar een ouderwetse naam vinden..maakt je toch onzeker ☺️ Maar we zijn er wel over uit nu! Rosa-lynn vind ik ook mooi als roepnaam alleen die vind ik dan weer net té deftig klinken en eigenlijk ook weer net te lang..
Ik vind Rosa helemaal niet deftig, juist stoer! Ik vind Rosanne bijv wel iets te netjes (en meer in de lijn van Jolanda/Bianca/Linda etc) maar Rosa is erg leuk!
ik vind het enig! Wij krijgen een zoon maar Rosa stond bij ons hoog op de lijst voor wanneer we een meisje zouden krijgen!!!
Ik vind het niet heel ouderwets, maar ook al vond ik het wel: ik vind ouderwetse namen ook wel wat hebben....!
Erg leuk juist! En weet je.. Mensen hebben toch altijd wel wat te zeuren Het gaat erom of jullie het leuk vinden.