"ouderwets" handwerken, wie ook?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door eva33, 20 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Ik ben al geruime tijd aan het handwerken voor de baby, eigenlijk al van voordat ik zwanger was. Vind het erg leuk om te doen.
    Ben benieuwd wie er ook haakt, borduurt of anderszins handwerkt.
    Naaien is al een topic over, dus dat zet ik niet hierbij.

Hierbij een van mijn projecten, een paar van mijn spuugdoekjes.

Bekijk bijlage 231726

2. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Hihi wat superleuk! Hier is het vooral mn zus en moeder. Mn moeder is een groeimeter aan het borduren. Mn zus heeft al verschillende knuffels gehaakt en gaat nu een grannysquare dekentje haken. Ikzelf ben ook met een borduurwerk bezig. Kvind het zo heerlijk ontspannen

3. MissButterfly

MissButterfly Actief lid

26 jan 2012
    143
    0
    0
    Ga ik doen!
    Ga vanmiddag met mijn moeder op stap om spullen in te slaan.

Heb in elk geval al een badcape, slabbetje en wat spuugdoekjes liggen waar ik een rand op wil gaan borduren :)

4. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik ben er zelf heel slecht in, totaal geen geduld voor.
    Mijn moeder heeft vroeger voor mij en mijn broertjes een geboorteschilderij geborduurd.
    Die gaat ze nu ook voor onze kleine maken, echt zo lief.
    Vind dat wel heel speciaal.

Ze heeft voor mijn geboorte ook een soort groeimeter gemaakt. Die heb ik nog steeds, komt straks ook op de babykamer.

5. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Wat leuk en vrolijk. Heb je dit rechtstreeks op de spuugdoekjes geborduurd of op borduurlinnen?
    Mijn moeder zou dit heel erg leuk vinden om te doen. Ik ben zelf niet zo's borduurdster, maar haken vind ik wel heel erg leuk.
    Heb ik groen babydekentje gehaakt.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wat leuk gemaakt! ik ben er niet goed in, helaas...

7. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Direct op het doekje. Deze zijn van de HEMA, ik heb de rand losgetornt en daarop geborduurd. Vandaar ook de gekleurde bies aan de achterkant om de achterkant af te werken.

Het is echt niet ingewikkeld hoor! Zeker zo n klein doekje, gewoon doen :)

Eva

8. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ziet er heel leuk uit!
    Ik heb een babydekentje gehaakt. Een foto vind je in mijn album. Mijn nichtje vroeg voor de grap of ik het zelf gemaakt had, haha!

9. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mooi! En een leuk idee om het zo te doen. Waar haal je de patroontjes vandaan?

Ik ben ook wel van het handwerken en dergelijke, maar sinds mijn dochter er is ben ik er maar weinig mee bezig. Misschien straks nog een tijdje, voor de tweede er is. Verder zet ik mijn moeder aan het werk, die gaat een babydeken haken.

10. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, ben ik niet de enige borduurmuts in Nederland... :D

Ben nu nog bezig met een groeimeter voor onze pasgeboren zoon. Onze dochter heeft er ook eentje aan de muur hangen. Is een beetje een familieding. Onze moeder heeft voor ons ook een geboortelapje gemaakt en dat wilde ik graag voortzetten.

Verder borduur ik zo af en toe eens. Het is echt iets dat in vlagen komt. Zo doe ik het een hele tijd niet en zo zit ik weer uren achter elkaar te punniken (zoals manlief het noemt).

11. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Hier ook iemand die graag borduurt, breit (vooral sokken) en handig met het naaimachine is. Heb geen foto's nog ervan. Moet ik eens maken.

12. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Leuk die spuugdoekjes!
    Ik hou ook erg van borduren, de groeimeter voor de baby is bijna klaar. Verder ben ik sinds de zwangerschap begonnen met breien. Inmiddels al verschillende babysokjes, slofjes, mutsjes en een poncho gebreit.
    Heerlijk om 's avonds met iets in je handen bezig te zijn :)

13. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha handwerkdames,

Ook fotos ? Ben benieuwd!
    De patroontjes haal ik uit boekjes, net weer allemaal leuke dingen uit de kleine boekjes van DMC gehaald. Nu bezig met slakjes op een spuugdoekje.
    Zal morgen mij gehaakte dekentjes eens hier plaatsen.

Groetjes Eva

14. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Mooi gedaan Eva! Ik ben (bij de vorige zwangerschap al) begonnen met het borduren van 2 schilderijtjes van Woezel en Pip. De ene is bijna af, met de andere ga ik binnenkort beginnen.

15. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Het borduurblad heeft ook regelmatig schattige baby motiefjes. Dus ik duik regelmatig mijn tijdschriften in op zoek naar iets leuks.
    Vind het alleen jammer dat ik 's avonds zo moe ben. Ik heb zoveel ideeën.

Oja, sinds kort maak ik vilten poppetjes of figuurtjes. Echt een aanrader!
    Ze hebben zelfs baby dingetjes. Vorig week lieveheersbeestjes gemaakt, die hangen nu aan de lamp te vliegen.

Deel Deze Pagina