Dilemma: jongensnaam lijkt op naam zoon broer

Discussie in 'Babynamen' gestart door Caprima, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caprima

Caprima Lid

21 feb 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, wij hebben al jaren een jongensnaam in ons hoofd. Nu zijn we na jaren zwanger van onze 2e (eeerste is een meisje), nu heeft mijn broer echter in de tussentijd een zoon gekregen waarvan de naam heel erg lijkt op 'onze' naam. Zonder de namen te noemen is dit als in Tim en Pim.
    Mijn man vindt het geen probleem om toch voor 'onze' naam te kiezen, ik blijf twijfelen. Ondanks de vele namen die er zijn is het toch ook heel lastig om af te stappen van deze naam, hij blijft maar door mijn hoofd dwalen.
    Graag hoor ik jullie mening.

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Lastig beoordelen als ik de namen niet weet. Ik zou het gewoon doen. Het verschilt toch dus lekker belangrijk.

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Zou gewoon voor jullie nam kiezen, anders is er de kans groot dat je spijt gaat krijgen

4. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Als het echt vergelijkbaar is met Tim en Pim, gewoon doen! Dat zijn hele verschillende namen. Anne en Anna ofzo vind ik dan weer niet kunnen.. Dat is gewoon een variant op dezelfde naam

5. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.300
    394
    83
    ik zou het gewoon doen

6. Yara89

Yara89 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.760
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ligt eraan in hoeverre de namen hetzelfde zijn. Zoals hierboven genoemd vind ik Tim en Pim heel anders dan Anne en Anna bijvoorbeeld.

Wij hadden al heel lang de naam Jay in ons hoofd voor een jongen. Niemand wist dit en in de tussentijd heeft mijn schoonzus haar zoon de naam Jayden gegeven. Wij gebruiken de naam Jay dus niet meer ;)

7. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Zo hebben wij dat met Stijn en Sten... Vind ik ook teveel op elkaar lijken

8. Caprima

Caprima Lid

21 feb 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor jullie reacties tot dusver!
    Het is echt net als bij Tim en Pim, dat de eerste letters anders zijn, maar de rest van de naam hetzelfde... Lastig!

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Dat dilemma heb ik precies t zelfde maar dan met mn nicht die ik bijna nooit zie of spreek. Ook de eerste letter is anders en de andere 2 letters t zelfde. Ik kan je dus niet overtuigen om t wel te doen maar ook niet om t niet te doen...Snap je gevoel iig heel goed.
    Er zijn veel namen maar als die t eenmaal al jaren is San kan je daar niet zo makkelijk vanaf stappen

10. lova

lova Niet meer actief

Als er 1 letter verschil is, dus niet precies dezelfde naam? dan doen, ja.

11. Caprima

Caprima Lid

21 feb 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Blijf nog steeds twijfelen... Het ene moment ben ik echt overtuigd dat het wel kan, het andere moment vind ik toch dat het teveel hetzelfde is. Kan alleen nog geen andere naam vinden die ik mooi vind... En al bijna uitgerekend!
    Misschien moeten we het bij mijn broer aankaarten of zij het een probleem vinden, maar vind het ook jammer om de naam al te zeggen..
    Blijft lastig..

Nog meer meningen?

12. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Als ik jullie was zou ik het gewoon doen! Als de naam al jaren in jullie hoofd zit krijg je misschien wel spijt als je toch een andere naam kiest. En Tim en Pim kun je ook niet afkorten tot iets wat nog meer op elkaar lijkt, zoals hierboven genoemd Anne en Anna.

Succes met de beslissing!

13. Ariane

Ariane Actief lid

24 jun 2010
    108
    0
    0
    Doen! De naam is niet hetzelfde, als alleen de klank hetzelfde is zou ik ervoor gaan!

14. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Caprima. ..moest net toevallig denken aan dit topic en zie t weer omhoog schieten. Ik zit ook nog te denken en te twijfelen maar die naam blijft de hele tijd naar voren komen. Aan de reacties van andere te lezen zou t niet raar staan Mja t zijn wel maar n paar reacties hihi. Ik zit dan met mn nicht en jij met je broer. Wil t ook niet vragen of zeggen want wil de naam niet verklappen.

Vriend zegt; als we met iedereen rekening moeten houden kan je m net zo goed geen naam geven want met elke naam is wel iets. Als wij de naam maar mooi vinden. En dan zeg ik; ja ja dat is makkelijk gezegd. Haha wat een twijfel aaahh

Maar ik zou t niet met je familie overleggen, je broer dus, want het moet echt vanuit jullie hart komen.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou het niet doen.

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik zou het persoonlijk ook niet doen...

17. Caprima

Caprima Lid

21 feb 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Birds86, blijft zo twijfelen hè. En heel herkenbaar dat die naam steeds naar voren blijft komen. Ik weet niet hoeveel contact je hebt met je nicht, maar dat zou voor mij niet zo'n probleem zijn. Is toch wat verder weg. Wij hebben ook 2 achterneefjes in de familie met dezelfde naam. Zien elkaar zelden dus dat scheelt. Nu bij mijn broer vind ik het moeilijker, dat is wel heel dichtbij.
    Door de andere begin letter is het wel echt een andere naam, maar klinkt toch bijna hetzelfde.. Alleen het alternatief wat weer hadden is het toch niet voor mij.

18. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik zie mn nicht echt totaal niet. Heb ze op fb en thats it. Nu appen we heel soms over de zwangerschap Hoe het gaat enz maar meer niet. Kindje waar het over gaat heb ik ook maar 2 X gezien hihi.
    Maar ik zit ook met mn moeder in de maag. Zij en haar zus (moeder nicht) hebben wel veel contact. Dus dan zou mijn tante een kleinzoon hebben pim en mijn moeder een kleinzoon Tim. Bijv hè.

Als je wilt mag je ook de namen pb'en en dan kan ik eens kijken wat ik ervan vind. Weet je hoe dat moet omdat je pas lid bent :)?

Mijn alternatieven zijn leuk maar blijven niet zo hangen.

19. Twinkeltjes

Twinkeltjes Niet meer actief

Ik zou het niet doen, vooral niet als het een langere naam is. Tim en Pim oke, maar jason en mason of dayven en rayven vind ik weer te. Terwijl ik ravi en xavi of cas en bas bijvoorbeeld wel weer vind kunnen.

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk zou ik het niet fijn vinden, maar als het echt de naam is.. Tja, dan kan ik mij voorstellen dat je er toch voor gaat als er niets anders is waarvan jullie denken 'ja'.

Zelf zou ik het niet zo leuk vinden als neefjes dus bijv Tim-Pim, Lex-Dex, Mick-Nick-Rick heten. Maar nogmaals als het echt de naam is snap ik wel weer dat je er eigenlijk niet vanaf wilt stappen..

Deel Deze Pagina