" ouderwets" opvoeden of "modern" opvoed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amom22

Amom22 Niet meer actief

waarom ik een kind een piericng of tattoo zou verbieden:
    Ik heb zelf een tepelpiercing gehad toen ik 15 was (stiekem!) en heb er nu nog wel last van, ook bij de bv doet het meer pijn aan die kant, lijkt mij dat dat komt door het littekenweefsel. Daarbij had ik mijn oren vol met gaatjes en daar heb ik nu allemaal hobbels en bobbels van...
    Vind dat een kind oud genoeg moet zijn om ook de nadelen te begrijpen ipv alleen het mooi vinden enzo.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn ouders hebben mij zoveel meegegeven dat ik niet eens de behoefte had aan die tatoo en piercing. Wel had ik die hanekam en die kisten en die zwartomrande ogen; je bent punk of je bent het niet! 8)
    Maar ik hoop mijn kind datgene in de opvoeding mee te geven dat het zijn/haar eigen, maar weloverwogen keuzes kan maken! ;)

3. slaapzak

slaapzak Bekend lid

20 jun 2008
    777
    0
    0
    verpleegster
    limburg
    ik heb me kind beloofd om open te staan voor hem/haar.
    - realistisch te blijven, Niet denken ooh dat doet mijn kind niet.
    - niet mijn eigen jeugd te vergeten.
    - mijn eigen puber denkwijze niet te vergeten.
    - begrip te tonen ook al vind ik het zwaar overdreven.
    - mijn kind welke leeftijd dan ook heeft ook een menig. Ik zal er ook naar luisteren, begrijpen en serieus nemen. Maar als ik vind dat iets moet dan moet het ook .
    - respect naar het kind in alle opzichten.
    -kind moet ook in alle opzichten respect hebben naar mens,dier en eigendommen.
    - kind moet zich zelf respecteren(heel belangerijk)
    - stappen 16 oke wel aan gemaakte afspraken houden.
    - tattoo's liever wachten tot 18 maar wel serieus nemen dan.
    - roken drugs en andere dingen die echt niet wil.
    je kop niet in de zand steken. kind laten zien dat het er is, wat de gevolgen van zijn en geen verbod op zetten. Dat is dan spannend. Vaak is het niet de stof die de kick geeft maar de daad.
    - de rest oplossen als het komt.

4. 2009mama

2009mama Niet meer actief

hier ben ik het helemaal mee eens !

daarbij is het zo dat ik zo weinig mogelijk probeer te verbieden,
    als mij dingen niet aanstaan die hij zometeen doet of wil doen, wil ik daar een open en eerlijk gesprek over kunnen hebben en hem er wel voor proberen te behoeden... maar met verbieden ben je alleen maar verder van huis... dan is het juist leuk...met praten kom je verder dan verbieden,

uitgaan... tja dat zie ik tegen die tijd wel.
    seks... heeft ie toch wel wanneer hij denkt er klaar voor te zijn. en
    ik heb liever dat ik er vanaf weet dat ie er mee bezig is dan dat ik het hem verbied en hij zit snachts in de bosjes stiekem te n**ken ien misschien wel zo graag wil dat de bescherming er op dat moment niet toe doet omdat ze het vergeten zijn mee te nemen.k heb hem liever veilig in zijn eigen bed met een paar condooms in zijn laatje ;)

verder zie ik het allemaal wel. de 1 is sneller ergens klaar voor als de ander,de 1 weet beter wat hij wil als een ander, en ik zie wel hoe mijn kind er zometeen in is, en dan kan ik pas echt beslissingen maken over de opvoeding.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk dat ik wel redelijk modern ben. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf "pas" 22 ben.
    Tattoo's en piercings wil ik liever niet, maar als Milan dat zou willen zou hij 't wel mogen, maar dan wel pas vanaf z'n 16e of 18e. En hij moet er eerst heel goed overna denken, dus niet de ene dag bedenken dat 'ie 't wel en 't dan de volgende dag ook doen.
    Roken en drugs heb ik bijvoorbeeld wel weer moeite mee. Ik heb dat nooit gesnapt en ben daar ook echt fel tegen. Maargoed, vriendlief rookt, en heeft in 't verleden ook wel wat met drugs geëxperimenteerd. Dus we gaan 't waarschijnlijk ook niet krampachtig verbieden, ik zelf het wel proberen tegen te gaan. Maar ik praat er dan liever met 'm over, zodat we wel weten waar 'ie mee bezig is (mocht 'ie iets van plan zijn). Beter dan dat stiekeme gedoe vind ik.
    Alcohol heb ik niet zoveel problemen mee (vanaf 16 jaar), mits het binnen de perken blijft natuurlijk.

Uitgaan tot 6 uur vind ik eerlijk gezegd prima, maar dat komt dus omdat ik dat zelf ook altijd heb gedaan. Misschien dat ik er tegen die tijd dat het echt zo ver is wel anders over denk, maar tijden veranderen nu eenmaal. De meesten gaan pas rond 00:00u ofzo, dus dan kan je niet verwachten dat 'ie om 02:00 weer terug is. En als iedereen tot 06:00u mag blijven, vind ik 't zielig als Milan als enige veel eerder naar huis moet.

Verder moet hij natuurlijk wel gewoon respect hebben voor andere mensen, en ze dus ook met U aanspreken (tenzij ze zelf anders aangeven).

Hmm ja, ik denk dat Milan best veel mag van ons (van mij iig, vriend is wat strenger). Maar ik ben ook zo opgevoed, dus voor mij is dat normaal. Daarbij komt dat ik nooit gekke dingen heb gedaan (drugs, roken, liegen over uitgaan, stiekem piercings/tattoo's, etc. etc.), dus voor mij is dit een hele goede methode. Ik hoop dan ook dat Milan daarin op mij lijkt! ;)

Deel Deze Pagina