sterk ruikende urine ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by angeliquevugts, Sep 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angeliquevugts

Jul 12, 2007
    82
    0
    0
    taxichauffeusse in den bosch
    heerewaarden
    hoi meiden ik heb een vraagje ik heb sinds 1 week sterk ruikende urine wel normaal van kleur plas ook regelmatig geen blaasontsteking klachten ik ben wel ongi geweest voor 4 dagen nu heb ik nog steeds nu 4e dag last van bruinverlies terwijl ik dat normaal maar 1 dag heb na de ongi nu is mijn vraag zou ik zwanger kunnen zijn en toch ongi geweest of zou het iets anders kunnen zijn hebben jullie raad? sorry voor details maar weet anders niet hoe ik het uit moet leggen alvast bedankt groetjes angelique

2. angeliquevugts

Jul 12, 2007
    82
    0
    0
    heerewaarden
    niemand die mij raad kan geven of weet wat dit zou kunnen zijn ?

3. Eef16

Eef16 Bekend lid

Aug 7, 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Ik wel je best helpen, maar ik snap je vraag niet precies, er staat heel veel info achter mekaar....

4. Lyst

Lyst Bekend lid

Aug 29, 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Ik heb wat kleine aanpassing gedaan, zoals ik denk dat het misschien bedoeld is.
    Misschien kun je het zo wel begrijpen:

Ik zou zeggen: drink je wel genoeg?
    Als je het niet weet, ga dan naar de huisarts. Die kan je vast wel verder helpen. :)

5. Eef16

Eef16 Bekend lid

Aug 7, 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Oke, da's duidellijker!

Ik weet niet zo goed, zou het kunnen dat je gewoon meer geconcentreerde urine hebt, bijv omdat je minder hebt gedronken, of meer gezweet (koorts, ofzo)?. Dat maakt je urine donkerder.

Volgens mij is donkere urine op zich geen teken voor zwangerschap. Zeker als je ongi net als anders was....

Heb je een testje gedaan?

Eef

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb hetzelfde. Schrok er eerst een beetje van, want het ruikt heel ineens raar (roept bij mij een amonia/chloorachtige associatie op). Ik ben niet ziek en drink niet meer of minder of anders dan anders. Verder ziet het er wel hetzelfde uit. Het houdt al een paar dagen aan. Zit nu een dag of 10 voor mijn volgende menstruatie, maar ik heb niet het idee dat ik zwanger ben.

Ik kan je alleen niet helpen aan een uitleg, want ik snap er zelf ook helemaal niets van.

Groetjes,
    Esther

7. angeliquevugts

Jul 12, 2007
    82
    0
    0
    heerewaarden
    bedankt voor de aanpassing , zo is het inderdaad duidelijker ik zal er op letten de volgende keer.
    ik had een test gedaan 2 dagen voor nod, nod was afgelopen vrijdag.
    test was negatief en ik werd donderdag 1 dag voor nod ongi.
    ik ben dus 4 dagen ongi geweest,had toen ook al sterk ruikende urine maar dacht dat het van de ongi was.
    nu heb ik nog steeds last van bruinverlies (normaal nooit).
    ik drinkl genoeg niet meer of minder als anders en mijn urine is gewoon gekleurd.
    ik weet niet of ik een test moet doen omdat ik ongi ben geweest,maar ik hoor wel vaker dat vrouwen ongi worden tijdens zwangerschap daarom twijfel ik.
    maar is sterk ruikende urine een klacht van zwangerschap?
    groetjes angelique

8. Bianca18

Bianca18 Actief lid

Sep 20, 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Ik heb geen idee eigelijk, als je het niet vertrouwd even langs de huisarts gaan, die kan je vast wel verder helpen :D

Liefs

9. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ben jij misschien diabeet?

10. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    Nee, bij mijn weten is sterk ruikende urine geen sympt. die er bij hoort. misschien onbewust toch wat meer getranspireerd of naderende blaasontsteking. Heb je verhoging?

Bruinverlies hoort wel bij ongi. Waarschijnlijk door het ontpillen dat je ongi wat anders is dan anders?

Hoe lang ben je al gestopt met de pil?

Je kan natuurlijk ook ff een testje doen. Dan weet je het. Als je het niet vertrouwd je HA bellen.

Groetjes,
    Aleida
    (verpleegkundige)

11. Kari

Kari Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,363
    5
    38
    De week voor mijn menstruatie had ik inderdaad last van sterk ruikende urine. Ik bleek zwanger. Dit heeft een paar weekjes geduurd, ik rook het op een gegeven moment overal (zat tussen mijn oren) :D
    Bij mij was het zeker een teken.

Succes! Kari

12. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    Het kan natuurlijk ook dat je reukvermogen sterker is geworden doordat je zwanger bent? :confused:

13. Konijn

Konijn Niet meer actief

Bij mij is 't in ieder geval blaasontsteking: inmiddels namelijk ook elke tien minuten plassen en pijn...

14. angeliquevugts

Jul 12, 2007
    82
    0
    0
    heerewaarden
    bruinverlies is nu weg,
    mijn urine is nog hetzelfde, ik heb geen suiker mijn moeder is suikerpatient,
    en heef gister mijn suiker geprikt die was normaal.
    en ik ben vanaf 30 april 2007 gestopt met de pil, en heb sinds die tijd keurig op tijd mijn ongi.geen verhoging.
    ik ben niet echt bang dat ik iets raars heb,maar ik heb er wel aan gedacht stel het is van een zwangerschap en ik ben ongi geweest tijdens, moet ik dan iets speciaals doen is dat een slecht teken.
    ik durf eigenlijk niet zo goed een test te doen ben ook al weer bijna aan mijn eisprong toe en denk dat ik gewoon ovutesten doe en smeppen en dan test ik wel wanneer ik kan.
    bedankt voor je meedenken en advies.
    groetjes angelique

15. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    Ontpillen kan wel een tijdje duren. Wel ongeveer een jaar van wat ik hier zo lees.

Je kan altijd je urine even langs de huisarts brengen om te testen of je een blaasontsteking hebt oid. De assistente test het met zo'n stripje en dan weet je het. Ook kan ze voor je kijken of je HCG in je urine hebt. Kleine moeite. Voor hun een dagelijkse bezigheid. Niks bijzonders.

Bruinverlies kan soms na de ongi een tijdje blijven doorgaan. Is oud bloed dat er uit moet. De ene keer duurt het langer dan de andere keer.

Ik had die vraag aan konijn gesteld betreft diabeet. Het kan zijn als iemand een hypo heeft, dat de urine dan naar aceton gaat ruiken.

Ook als iemand bezig is met een dieet of juist veel vette dingen eet, dat de urine en sterkere/ander geur krijgt.

groeten,
    Aleida

16. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    Al langs de huisarts geweest voor een kuurtje?!

17. angeliquevugts

Jul 12, 2007
    82
    0
    0
    heerewaarden
    oke bedankt maar je laatste antwoord kan ik wat mee ik ben taxichauffeur ,snachts en eet best onregelmatig en ook regelmatig slecht dus dat zal het probleem wel zijn .
    zal mijn eetgewoonte is veranderen en als mijn urine dan zo blijft ga ik naar de ha.
    groetjes angelique

18. Konijn

Konijn Niet meer actief

Hoi!

Ik had de vraag even gemist... Ik ben geen diabeet. Vroeger weleens gecontroleerd in verband met black outs, maar alles bleek zoals het hoort.

Ik ben niet naar de huisarts geweest. Dat hoeft toch alleen als het aanhoudt, heel erg wordt of als je zwanger bent? Ik dacht dat het vanzelf wel over zou gaan.

Inmiddels twijfel ik trouwens of het inderdaad wel een blaasontsteking is. De pijn is vandaag namelijk ineens weer een stuk minder. Nu allen nog een vervelend drukkend gevoel en steeds moeten plassen en na het plassen een wat drukkend en iets branderig gevoel, maar aanzienlijk minder dan gisteren. Inmiddels ook flink last van mijn darmen en een opgezette buik, dus misschien gewoon griepje ofzo. Of stress...

Zal in ieder geval wel over zijn voor ik een jongetje ben.

Groetjes!

Esther

19. Aleida

Aleida Fanatiek lid

Sep 9, 2007
    1,322
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik zou het wel even in de gaten houden als ik jou was. Als het erger wordt, zou ik toch maar even gaan.
    Een blaasontsteking gaat meestal niet vanzelf over en heb je een antibioticum nodig.

Groetjes,
    Aleida

20. Konijn

Konijn Niet meer actief

Gisterenavond was het ineens heel erg: heel veel plassen, buikkrampen, opgezette buik, ineens behoorlijk hevige pijn in mijn rug (wist niet meer hoe ik moest liggen) en overgeven. Maar nu is alles weer redelijk normaal. Alleen wat misselijk nog en wat last van mijn darmen (en dat plassen blijft). Ik zal morgenochtend wel even bellen naar de huisarts (als het dan tenminste nog niet over is). Ik kan helemaal niet ziek zijn, want ik moet allemaal belangrijke dingen doen op mijn werk. Zo vervelend...

Bedankt voor advies in ieder geval!

Share This Page