Taart bakken.. even wat vragen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuttebell, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Hallo!

Ik heb een aantal vragen..

https://m.bol.com/nl/p/bestron-grill-bakoven-agl30/9000000011157497/

Dit is de oven die ik heb.. Hij oogt misschien erg klein, maar kan redelijk wat in. Nu vraag ik me af of ik de taart het beste kan maken met boven EN.obderwarmte of 1 van de twee.. En welke dan?

Is het het beste de taart middenin de oven te plaatsen.. Of zo laag of hoog mogelijk?

-- Ik heb in deze oven nog nooit een taatt gemaakt dus dacht misschien kan iemand mij hier wat op weg helpen! :)

Alvast bedabkt!!

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb zelf een hetelucht combi. Maar ik zou kiezen voor boven en onverwarmte en dan in het midden de taart zetten.

Wat ga je maken? Biscuitbodem of wat anders?

3. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Een taart van biscuit/kapseldeeg!

Bedankt voor je informatie! ;)

4. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Ik bak hem altijd zo laag mogelijk in mijn combi omdat hij bol gaat staan en anders tegen het dakje van mijn oven zit...

5. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Ik zou zeggen onder en bovenwarmte (zorgt voor rustig bakken) en zo laag mogelijk. Als ik iets te hoog zet gaat de bovenkant net te hard.

6. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Dank jullie wel voor de info! Haha ik ben hierin echt nog blanco! Vanavond ga ik dr taart bakken, dus daarna zal ik een update plaatsen! Hopen.dat t gelijk lukt haha!!:p

7. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Meiden hebben jullie er trouwens geen last mee bij het laag plaarsen.. Dat de onderkant te hard gaat en aanbrand??

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113

nee nooit gehad.
    midden plaatsten gaat te hard, onder nooit.

Bak wel laag op 150 graden

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik bak alles in het midden, staat ook vaak op de verpakking. Onder en bovenwarmte.

10. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Ik heb ook nooit gehad dat het te hard ging en ik heb denk ik al wel 150 biscuittaarten gebakken

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb vorige week de eerste verprutst, stond te hoog in de oven. De tweede is gisteren gelukkig gelukt.

12. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Wij hebben dus precies dezelfde oven!
    Maar vind het echt een onding!

Omdat je dus alleen boven en onder kan aanzetten gaat het hier met een appeltaart altijd erg snel! Na 30 min is die klaar op de aangeven tijd en na 15 min moet ik echt boven uitzetten anders is die zwart!
    Precies zelde met een cake als ik hem vergeet ben ik de sjaak!

Overschotels gaan gelukkig prima maar taarten pff na 1 jaar nog niet me weg in gevonden :(

13. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Bedankt allemaal voor de reacties! Ik plaats 'm dus gewoon laag en desnoods op een wat lagere stand bakken.. Maar neem aan dat ie er dan ook weer langer inmoet? Op het pak staat 175 graden.. 35 tot 40 minuten...

14. Tuttebell

Tuttebell Fanatiek lid

6 nov 2011
    3.108
    0
    36
    Yessss het is gelukt hoor in het oventje!! Uiteindrlijk heb ik de taart gebakken op 150 graden, op het laagst geplaatst in de oven en 37 minuten en hij was ontzettend lekker!!

Bedankt voor jullie hulp en tips!!

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik lees dat ie hete lucht functie heeft. Die zou ik gebruiken

Deel Deze Pagina