Hallo! Ik heb een aantal vragen.. https://m.bol.com/nl/p/bestron-grill-bakoven-agl30/9000000011157497/ Dit is de oven die ik heb.. Hij oogt misschien erg klein, maar kan redelijk wat in. Nu vraag ik me af of ik de taart het beste kan maken met boven EN.obderwarmte of 1 van de twee.. En welke dan? Is het het beste de taart middenin de oven te plaatsen.. Of zo laag of hoog mogelijk? -- Ik heb in deze oven nog nooit een taatt gemaakt dus dacht misschien kan iemand mij hier wat op weg helpen! Alvast bedabkt!!
Ik heb zelf een hetelucht combi. Maar ik zou kiezen voor boven en onverwarmte en dan in het midden de taart zetten. Wat ga je maken? Biscuitbodem of wat anders?
Ik bak hem altijd zo laag mogelijk in mijn combi omdat hij bol gaat staan en anders tegen het dakje van mijn oven zit...
Ik zou zeggen onder en bovenwarmte (zorgt voor rustig bakken) en zo laag mogelijk. Als ik iets te hoog zet gaat de bovenkant net te hard.
Dank jullie wel voor de info! Haha ik ben hierin echt nog blanco! Vanavond ga ik dr taart bakken, dus daarna zal ik een update plaatsen! Hopen.dat t gelijk lukt haha!!
Meiden hebben jullie er trouwens geen last mee bij het laag plaarsen.. Dat de onderkant te hard gaat en aanbrand??
Ik heb vorige week de eerste verprutst, stond te hoog in de oven. De tweede is gisteren gelukkig gelukt.
Wij hebben dus precies dezelfde oven! Maar vind het echt een onding! Omdat je dus alleen boven en onder kan aanzetten gaat het hier met een appeltaart altijd erg snel! Na 30 min is die klaar op de aangeven tijd en na 15 min moet ik echt boven uitzetten anders is die zwart! Precies zelde met een cake als ik hem vergeet ben ik de sjaak! Overschotels gaan gelukkig prima maar taarten pff na 1 jaar nog niet me weg in gevonden
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik plaats 'm dus gewoon laag en desnoods op een wat lagere stand bakken.. Maar neem aan dat ie er dan ook weer langer inmoet? Op het pak staat 175 graden.. 35 tot 40 minuten...
Yessss het is gelukt hoor in het oventje!! Uiteindrlijk heb ik de taart gebakken op 150 graden, op het laagst geplaatst in de oven en 37 minuten en hij was ontzettend lekker!! Bedankt voor jullie hulp en tips!!