Waar laat je zoiets?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Boedah, 24 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hoi!

Ik vroeg me opeens af..

Als je bijvoorbeeld de kinderwagen met reiswieg in de hal hebt staan, waar laat je dan de Maxicosi?

En hebben jullie nog tips qua indeling van de commode en kast?

Bedankt!

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Erbovenop, in de wagenbak. Maar ik liet mijn macicosi al heel snel in de auto staan, het zijn mega zware en ondingen om te sjouwen.

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

In de kinderwagen of naast de bank. In de auto laten deden we eerst ook, maar als het regent is die kap wel fijn of als ze net in slaap zijn gevallen.

4. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Gewoon in de gang, vaak op/in/inaast de kinderwagen.

Indeling zou ik niet te moeilijk over doen, gewoon er in leggen en als de baby geboren is merk je wel of het handig is of niet :) Persoonlijk vind ik het wel fijn om alles voor de baby binnen handbereik in de commode te hebben ipv in een kast.

5. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wij hebben een schuur aan ons huis vast.
    Daar hebben we de kinderwagen plus maxi cosi staan.
    Geen sta in de weg in huis haha.

Wij hebben in de kast alle kleertjes liggen.
    In de commode liggen hydrofiel doeken, luierzakjes, rompertjes, haar spulletjes, pyjama's, hoezen voor aankleedkussen, zetpillen en thermometer ed.

6. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    bovenop de kapstok ;)

heb bijna alles in de commode liggen,
    Alleen de hangkleding in de kast, (eigenlijk kunnen we ook zonder kast)

7. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik heb in de kast :
    Bovenaan rompers in een grotere maat
    Monddoekjes en een aantal boxkleden.

Plank daaronder : (en hang gedeelte)
    Boxpakjes, rompers, broekjes
    Mandje met slabbetjes en slofjes, mutsjes.

Hang : T-shirtjes/vestjes/truitjes.

Plank daaronder :
    Voetenzak(ken), maxicosi hoes, badcapes, wrapper, boxbumper, omslagdoeken.

Laatste plank :
    Dekentjes, hoeslakens, lakens, en een verdwaalde zijligkussen. :p

De kinderwagen laat ik in de schuur, en de baby til ik gewoon zo omhoog. (Wij wonen boven)

8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Oh en commode heb ik diverse mandjes in. Ene mandje speendoekjes/knuffeldoekjes.
    Andere knuffels. En nog een mandje met spenen en flesjes.
    Verder nog wat andere dingen zoals poedertoren.

Lade eronder :
    Aankleedkussenhoezen, washandjes, mandje met sokjes, en nog wat monddoekjes.
    In dezefde la liggen ook de hydrofielen en xl/xxl hydrofielen.
    Nog een mandje met diverse dingen zoals flessenreiniger.

Onderste lade : Nog twee knuffels, Muziekster van Baby's Only (die komt nog aan het ledikant) en kledinghangers.

Op de commode staat een mandje met verzorgingsspullen. Naast de commode de luieremmer en een mand met billendoekjes.

9. Bloempie83

19 jul 2017
    15
    4
    3
    Vrouw
    Ik liet de Maxi-Cosi meestal gewoon in de wagen staan. In huis gebruikte ik deze toch niet en ik hou niet van rondslingerende dingen. Mijn dochter en zoon delen een kast: bovenaan alle verzorgingsproducten (zodat ze er niet bij kunnen). Links de kleertjes van mijn dochter en rechts deze van mijn zoontje. Sokjes en ondergoed in rieten mandjes, twee roze mandjes voor mijn dochter, twee blauwe voor mijn zoontje. Lekker ordelijk!

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben nu een benedenwoning, en alles staat in zijn slaapkamer. Maxi en kinderwagen.

Straks staat de kinderwagen in de gang in ons nieuwe huis. Maxi laat ik in de auto staan, dat doen we nu vaak ook al.

In het begin, of als hij erin slaapt, neem ik hem mee naar binnen. Maar onze zoon is nu 9.5 kilo, plus dat ding, mega zwaar haha. Dus ik til hem er vaak in de auto uut

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ergens in een kast. :p We hebben 'm alleen nodig gehad toen we op vakantie naar Nederland gingen, verder stond ie alleen maar in de weg. :oops:

12. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Meestal in een hoek in de kamer of in de babykamer.

In de kast hebben wij: alle kleertjes behalve pompers en sokjes, schoentjes, beddengoed.
    In de commode: rompers, sokjes, spuugdoekjes, gedeelte hydrofiele luiers, haarbandjes en verzorgingsspullen zoals de thermometer etc. in de bovenste lade, aankleedkussenhoezen, slabbetjes, rompers in grotere maten en XL hydrofiele luiers in de tweede lade. De derde gebruik ik als opslag- en rommella. In de lades hebben we de SKUBB bakjes van Ikea, ik vind die erg handig om te voorkomen dat het een grote rommel wordt.

13. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    #13 Aagje90, 25 sep 2017
    Laatst bewerkt: 25 sep 2017
    maxi cosi staat bij ons vaak op de baby kamer. baby slaapt nu nog bij ons op de kamer en op de babykamer is ruimte genoeg.

Commode heb ik als volgt:
    bovenste la: luiers
    middelste la: rompers gesorteerd op maat, dus 3 stapels eentje 50, eentje 56 en eentje grotere maten. Baby past alleen nog maatje 50. In deze la ligt ook een stapel hydrofiel luiers en een stapel XXL hydrofiel luiers.
    onderste la: bakje met spenen, hydrofiele washandjes, slabbetjes, spuugdoekjes en haarbanden, billenzalf, voorraad verzorgingsproducten.
    Op de commode staat een klein bakje met thermometer, borstel en kam, nagelsetje.
    Op de commode staan ook de verzorgingsproducten.

in de kledingkast heb ik 3 planken en een hangdeel. hangen heb ik jurkjes, vestjes en pakjes op maat linkerkant alles wat ze nu past en rechterkant alles wat nog niet past. op de bovenste plank heb ik een stapel broekjes en shirtjes. heb een stapel broeken die ze nu past en een stapel grotere en ook zo met shirtjes. Alles ligt op maat dus de grootste maat onder en de kleinste boven van alles wat ze nog niet past.
    op de tweede plank heb ik lakens, hoeslakens en moltons liggen.
    op de onderste plank liggen dekens en een mandje met sokken/ maillots.
    in de la onder de kast zitten voorraad luiers en billendoekjes.

14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik heb in de commode bovenste la bijna alles liggen wat ik gebruik.
    Een stapel luiers, de luiersdoekjes, een stapel rompers, een stapel shirtjes, stapel broekjes, bakje met sokjes, bak met spullen als thermometer en zetpillen enzo.
    De tube zinkzalf. Het nagelschaartje enzo.
    Alle kleertjes van de maat waar hij in zit liggen dus in die la.
    De andere maten liggen in de kast.
    In de tweede la liggen de hydrofielen en is verder leeg.
    Derde la liggen extra luiers, en alle troep uit de babydozen die ik niet gebruik.
    Dus aan anderhalve la commode heb ik genoeg voor alles wat ik gebruik.

In de kast liggen de dekens en lakens. Alle kleertjes die nog niet of niet meer passen. En de halve kast is leeg.

15. Ohm

Ohm Bekend lid

21 jun 2017
    526
    464
    63
    In ons vorige huis hadden we heel weinig ruimte. In de gang hadden we allemaal haken aan de muur gemaakt waar we alles aan op konden hangen (maxi cosi, buggy, kinderwagen onderstel en bak, etc). Super handig.

Nu hebben we een garage waar we ook weer allemaal haken hebben. De bak van de kinderwagen en de maxi cosi staan op een plank boven de voordeur (in de garage is het te vochtig).

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Maxicosi staat of op de droger of in de auto.

Qua indeling commode
    Bovenste la; rompers, luiers
    Tweede la; hydrofiele doeken
    Onderste la; voorraad billendoekjes, verzorgingsproducten etc

17. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    maxicosi stond hier onder de trap.

in commode:
    1e la: luiers + luierdoekjes
    2e la: hydrofiele luiers + washandjes
    3e la: badcapes en spuugdoekjes
    Rechterkastje: Voorraadpakken luiers + mandje met sokken.

Op de commode een mandje met alle verzorgingsproducten

kleding in de kledingkast

18. emmen88

emmen88 Actief lid

1 sep 2014
    364
    469
    63
    Op YouTube heb je veel 'babykamer roomtours' waar ze dan ook de inhoud van hun commode laten zien, misschien leuk om naar te kijken:)

Deel Deze Pagina