Ouderwetse kippensoep recept

Discussie in 'De lounge' gestart door Merel260, 16 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merel260

Merel260 Actief lid

15 okt 2011
    195
    2
    18
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wie heeft er voor mij het recept van een heerlijk ouderwets kippensoepje?:D en dan voor 25 personen?

2. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Als ik verse kippensoep wil maken, dan koop ik bij de AH zo'n kippensoep pakket. Daarin zit kip en groenten. Die kook ik dan, wat peper en zout voor de smaak erbij en vermicelli.

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
  4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik maak idd de bouillon van Jamie Oliver. Alleen niet van kale karkassen maar van kippen met vlees. Wel in stukken, kipfilets houd ik apart rest laat ik meteen al mee trekken, kipfilets iets later toevoegen.
    Dan daarna het vlees eraf halen en samen met nieuwe verse soepgroenten (kun je zelf kiezen wat je wil) toevoegen.
    Nog wat verse kruiden aan het eind en succes gegarandeerd!
    Is de soep de hoofdmaaltijd voor 25 personen? Of gewoon 1 van de dingen binnen het menu? Daar moet je qua hoeveelheid wel rekening mee houden namelijk.

5. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

12 mei 2012
    226
    0
    16
    ik maak altijd voor 7 personen (ongeveer).
    Kilo kippenpoten bij de lidl weg
    2 liter water
    5 bouillonblokjes (kip)
    1 zakje soepgroente en handje vol vermicelli

dus alles even x 5 doen dan heb je ruim voldoende.

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik gebruik voor 4 personen altijd:

4 grote kippen bouten
    4/5 kippen bouillon blokjes
    handje vermicelli
    Snufje kerrie en wat gemalen knoflook

Ik laat de kippenbouten in een ruime hoeveelheid koken, als de kip van het bot afvalt haal ik de bouten eruit en haal ik het kippen vlees eraf. Dat doe ik weer terug in de pan en dan voeg ik de bouillon blokjes en vermicelli toe.
    Wij vinden groenten in de kippen soep niet lekker dus die voegen wij er niet aan toe.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik doe niets met bouillonblokjes. Ik trek gewoon zelf de bouillon van de kippendijen samen met wat zout en groenten waaronder prei en wortel. Heerlijk!

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Vele malen lekkerder en zeker als er 25 man komt eten moet je een goede indruk maken ;)

9. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Kip, liefst heel inderdaad of bouten. Als er maar bot aan zit. Zout, soep groenten en veel tijd! Gestolde eiwitten evt regelmatug afschuimen. Een lekkere bouillion heeft wel een paar uur nodig. Daarna kip eruit, vlees plukken en terug erin. Evt wat groente en vermicelli erbij heerlijk!
    Je kan vam de basis niet teveel maken, kan je super makkelijk invriezen. Als ue dan snel een soepje wilt maken hoef je het alleen maar te ontdooien, vermucelli en groent erin. Ben je zo klaar.

Deel Deze Pagina