Naast de pinda,ei en noten allergie van onze zoon kwamen we er vandaag achter dat hij ook niet tegen perzik kan... Ik had hem vandaag een perzik geschild en hij was er lekker van aan het eten toen hij galbulten een dikke lip en kriebel in zn keel kreeg. Gelukkig heb ik altijd medicatie mee en heb hem dit gegeven en zakte de reactie naar een half uurtje ongeveer weer af. Ik schrok hier wel van! Ik had nooit verwacht dat hij hierop zou reageren! Van de pinda ei en noten weten we wel maar hiervan verwachte ik het niet.... Ook was deze waarde niet verhoogt in zn bloed dus ik vind het maar eng....Het lijkt wel of hij voor steeds meer dingen allergies wordt!
Fruitallergie heb ik ook. Heb er geen last van als het fruit eerst overgiet met heet water of een appel even in de magnetron doe. Bij mij is de fruitallergie gekoppeld aan mijn hooikoorts; weet niet of je zoontje hier ook last van heeft? Hier ook een dochter die allergisch is voor ei en pinda helaas. Volgend jaar testen of ze erover geoeit, maar ik vrees van niet.
Hij heeft idd ook hooikoorts. Onze zoon heeft net de testen van pinda ei en noten herhaald helaas is hij nog allergies. Ik hoop voor jullie dat ze er wel overheen is gegroeid....Spannende testen zijn dit ook altijd...
In dat geval: ik kan qua fruit alvast eten zonder klachten: meloen/ananas/banaan/citrusfruit. Maar met zijn hooikoorts heb je dus kan op deze kruisallergieen. Balen he Veel last heb ik met appels, kiwi, aardbei en peer. Ik hoop het ook echt, ben bij elk etentje/feestje op bijv. Het kinderdagverblijf als de dood dat ze haar iets verkeerds geven. Gelukkig gaat het tot nu toe goed. Maar ja volgend jaar naar school en dan is de controle toch iets minder.
Ik heb het ook, buiten wat hier staat heb ik last van kersen (heel erg), nectarines en rauwe amandelen. Ik kan weer wel kiwi's eten Ons zoontje heeft kma, de reacties zijn wel echt vervelend, maar gelukkig niet zo heftig dat we steeds in de stress zitten erover. Het lijkt me echt heel moeilijk als dat wel zo is.
Ik heb het ook.. HaZelnoten en hooikoorts, hooi etc.. En sinds een paar jaar met fruit. Met appel, peer, kersen, nectarines. Maar.. Niet altijd! Dus probeer het vaak toch en merk na een paar hapjes als tinteling in m'n keel, dan stop ik. Zoniet, dan gaat het goed. Soms denk ik aan de versheid ofzo of bepaald merk?! Het is in ieder geval lastig, want het is allemaal zo lekker!!
Ik zou maar eens een afspraak maken bij een allergoloog, want dit kan nog gevaarlijk zijn ook! Als je kind allergisch is voor perzik, is hij dat wsl ook voor appel (roosfruit). Hieronder wat info over kruisallergieën: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kruisallergie
Mn jongste is allergisch voor appel. Mn andere kids kregen toen ze jonger waren uitslag van bepaalde appels. Maar mn jongste heeft het heel erg. Ze krijgt dan netelroos, overal jeuk, buikpijn, wordt er naar van. En ik denk dat ze ook last van hooikoorts heeft. Maar ze is volgens mij nog te jong om vast te stellen. Maar kan me goed voorstellen dat je het niet verwachte en enorm schrok!
Hij is onder controle van een allergoloog omdat hij een ernstige pinda ei en noten allergie heeft. Alleen had ik niet verwacht dat hij ook allergies zou zijn voor fruit.
Mijn zoontje is (naast koemelk en soja) ook allergisch voor bepaalde fruitsoorten. Kiwi en citrusvruchten, wawaarschijnlijk ook voor tomaat en wortel. Ieder nieuwe product is zorgvuldig uittesten en maar een klein hapje. Echt opbouwen om er zo snel mogelijk achter te komen als hij toch allergisch reageert. Appel, banaan, aardbei en perzik gaan gelukkig wel goed. Over een half jaar is het weer opnieuw testen en hopen dat hij er overheen groeit. Helaas betekent testen provoceren, of te wel uitproberen. Een bloedtest is op jonge leeftijd niet betrouwbaar. Dus uitproberen en een reactie afwachten is de enige manier. Sterkte!
Maar hebben jullie het daar dan nooit over gehad, ook niet vanwege zijn hooikoorts? Kan gevaarlijk zijn hoor, ik ken iemand waarbij in no-time de keer opzwelt, die heeft zo'n epi-pen. Heeft jouw zoontje dat ook?
Mijn zoontje heeft dit bij pinda ei en noten, hier hebben we ook een epipen voor. Ze hebben zn bloed geprikt en daar kwam fruit niet naar voren dus daar hebben we ook geen dubbelblinde testen voor gehad voor de rest wel. Ze heeft het hier niet over gehad dat dit ook kon, dus ik schrok vanmiddag best wel!
Ja, hier ook een allergie voor fruit helaas en hooikoorts. Ik kan oa niet tegen kiwi, appel, peer. Banaan en aardbei, meloen gaat wel goed. Sinds kort kan ik ook niet meer tegen sperziebonen en rauwe wortelen. Veel mensen geloven ook gewoon niet dat je allergisch kunt zijn voor fruit.
Ik heb zelf hooikoorts en sinds een aantal jaren ook een kruisallergie ontwikkeld voor verschillende soorten fruit en zelfs enkele rauwe groentes. Gelukkig heb ik geen epi-pen nodig, maar kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent! Geef dit aan bij de allergoloog, maar vaak is het zelf uittesten waar hij nog meer op reageert. Het kan ook zijn dat er in de loop der jaren soorten bij komen die hij eerder nog wel kon eten. Dat was bij mij namelijk het geval. (Bij mij zijn insectenbeten ook een gevoelig punt, misschien ook handig om dit in de gaten te houden...) Sommige soorten kan ik alleen rauw/vers niet eten, als ze gekookt of verwerkt zijn wel. Andere soorten kan ik helemaal niet hebben, zoals appel. Voor mij dus helaas geen appeltaart, appelmoes en appelsap meer! Ik krijg trouwens de meest vreemde reacties van mensen op sommige dingen, vooral komkommer is hier een vreemde! (Wat zit daar nou in? Het lijkt alsof het alleen maar uit water bestaat, maar ik kan het niet eten...) Succes met uitzoeken van alle allergieën! Het kan soms een hele zoektocht zijn...
Bij mij was trouwens bij bloedonderzoek ook niet/nauwelijks zichtbaar dat ik allergisch was voor bepaalde dingen, maar ik reageerde toch echt overduidelijk! En ik weet niet hoe jong jouw zoon is, maar ik heb vaker gehoord dat bij kinderen het soms nog moeilijker vast te stellen is met bloedonderzoek...