Wie gebruikt er nog Sunlight Zeep tegenwoordig? Of van die zachte groene zeep? Gewone Vim (schuurpoeder)? En dan niet om met je zwerende vinger in te weken, of je splinter mee los te trekken, maar puur voor het schoonmaken van je huis? Of zweren jullie bij het ultra moderne, anti-kalk, speciale flessen voor de keuken, de badkamer, de vloer, Cillit Bang en voor de was Oxy5? Laat maar eens horen! Ik ben benieuwd.
Ik wil wel meer terug vallen op de 'ouderwetse' middeltjes, maar weet nooit zo goed hoe of wat Gebruik wel goudzeep voor poetsen van m'n granieten aanrechtblad
Ja hoor. Ossengalzeep voor vlekken (die ouderwetse groene op een blok), azijn gebruik ik ook regelmatig. Om te ontkalken of zoals ze dat vroeger zeiden: de vloerbedekking mee te schuieren
Ik lap ramen altijd met ammoniak en een theelpeltje Dreft. Glorix is ook m'n favoriete schoonmaakmiddel in de keuken en badkamer
Hier groene zeep ipv allesreiniger. Schoonmaakazijn voor ontkalken en ontgroenen van bijv. stoeptegels. Om stinkende was tegen te gaan gebruik ik een beetje witte azijn. Soda voor verstopte afvoer. Verder gebruik ik vaak eco producten die hopelijk minder belastend zijn voor het milieu. Ik heb ook Baking soda gekocht, dit schijnt ook voor allerlei huishoudelijke klusjes gebruikt te kunnen worden. Wat maken jullie schoon met sunlight?
Ik kon ossengalzeep nergens vinden totdat ik het vorige week heb gezien bij AH en meteen meegenomen. Nu maar uitzoeken waarvoor ik het kan gebruiken. Ik heb gehoord dat het vlekken verwijdert, ik heb een hele stapel kleertjes van mijn baby meisje, hopelijk kan ik ze ermee redden...
Ik gebruik schoonmaakazijn om de groene aanslag van de tegels af te halen en groene zeep om de badkamer schoon mee te maken.
Sunlight was van de week vijftig cent in de opruiming bij de ah maar niet gekocht want geen idee wat ik ermee kan...
* Schoonmaakazijn voor ontkalken (wasmachine, waterkoker etc.) * Groene zeep om het bad en de douche mee schoon te maken (en dan af en toe met azijn om de kalk weg te houden) Ik heb trouwens wel eens zelf wasmiddel gemaakt. Werkte prima, maar op de een of andere manier ben ik toch weer uitgekomen bij Robijn
Ik gebruik schoonmaakazijn voor ontkalken en gebruik groene zeep ipv allesreiniger voor het schoonmaakwerk.
ik poets met sunlight zeep en gebruik ook echt een klopper daarvoor goed voor je armspieren! groene zeep is goed voor lederen bekleding en ik gebruik ossengal/ citroenzeepje voor de kragen van de overhemden van mijn vriend of voor andere vlekken die er niet met de was uit gaan.. oh en ik gebruik eigenlijk ook heel vaak Biotex als wasmiddel... vooral bij witte was, blijft het mooi zuiver.. maar ik heb ook gewoon alles reiniger voor de vloer en als ik heel lui ben en snel een sopje wil dan gooi ik dat ook in de emmer ipv klopzeep.
ik gebruik azijn om de waterkoker te ontkalken. Sunlightzeep gebruik ik in bed. Als je last hebt van kuitkrampen of voetkrampen leg maar eens zo'n stuk aan je voeteneind. Gek genoeg ben je er dan zo goed als van af. (alleen geen idee waarom) Soda gebruik ik in de afvoer en bleek gebruik ik regelmatig voor toilet en wasbakken. Verder ben ik echt voor de moderne schoonmaakmiddelen eigenlijk.
Alleen dreft werkt ook goed amoniak is heel slecht voor je gezondheid en het milieu. Ik gebruik schoonmaak azijn en ossegal zeep en soda. Verder toch wel de nieuwere produkten
Sunlight zeep heb ik gebruikt voor te wassen. Inmiddels gebruik ik marseillezeep. Verder ook azijn om waterkoker/senseo te ontkalken, azijn eens in de zoveel tijd in de wasmachine erbij tegen kalk en zeepresten. Schoonmaakazijn gebruik ik voor groene aanslag op de tegels en in de konijnenhokken. Groene zeep is goed anti luizenmiddel op je planten. Biotex bij het wasmiddel als waskrachtversterker. Baking soda gebruiken we ook voor vanalles en nog wat. Laatst koffie aanslag er mee verwijderd uit de thermoskan.
onze nieuwe badkamer poets ik met een scheutje schoonmaakzazijn in een beetje water daarna meteen afspoelen met schoon water. druppel afwasmiddel in het water om ramen te wassen. vloeibare groene zeep in het water om te dweilen. Schoonmaakazijn in het toilet. citroenblokje bij vlekken in de was en kragen. Het enige nieuwerwetse wat ik gebruik zijn de poetsdoekjes van DM voor even snel tussendoor buiten het terras doe ik met een mengsel van heet water soda en groene zeep (de dikke) dit kloppen tot dikke schuim en dan schrobben maar. Daarna flink naspoelen en je terras is weer blits en blank