Hier gewoon schoonmaken met schoonmaakazijn. Kalk etc. en aankoekresten kun je prima verwijderen met een mengsel van schoonmaakazijn en baking soda. Ramen lappen met een scheutje spiritus en schoonmaakazijn. Vlekken voorweken in kleding met groene zeep. Hier geen dure chemische middeltjes. Beter voor ons, beter voor 't milieu en beter voor de portemonnee
Hier sunlight zeep om nare vlekken uit kleding te verwijderen. Soda om wasmachine en vaatwasser tussen de wasbeurten door te reinigen. En natuurazijn om apparaten te ontkalken. en badkamer schoon te maken. Verder gebruik ik nog allesreiniger, dreft, vaatwastabletten.
Sinds kort doe ik de ramen met glasreiniger (niet oud haha) en dan een droog microvezeldoekje (ook niet oud) en nawrijven met kranten ik kan nu elke week wel mijn ramen wassen zo simpel en leuk! Geen geknoei met water en de kids kunnen meehelpen met de kranten en het werkt perfect geen strepen etc. Verder groene sunlight zeep (de echte haha helaas nog niet gevonden in nl maar deze hadden mijn ouders meegenomen uit Afrika) daarmee poets ik de leren bank en stoel die we hebben en echt tot nu toe elke vlek gaat eruit met dat spul! Verder idd waterkoker met azijn...
k heb het ooit eens gebruikt als experiment voor mijn website Heb het toen nog een poosje ermee volgehouden, maar het is toch wel makkelijk, "gewoon" schoonmaakmiddel ipv dat je de zeep eerst moet raspen en oplossen Ik heb er oook mee afgewassen ooit een keer, maar alles smaakte toen naar zeep
Marseille zeep en soda voor wasmiddel. Vim voor de gootsteen. Zuiveringszout voor de bestrating, en nog even kijken hoe ik precies schoonmaakmiddel/toiletreiniger kan maken van zuiveringszout/soda/azijn. Ik heb wel sodasan voor vlekken en kleding weer mooie kleur te krijgen. Ik gebruik overigens geen (haast) schoonmaakmiddel voor ramen en meubels, ik werk met de doeken van Jemako en dan is alleen water voldoende alleen als vlekken echt niet weg kunnen. (uitgezonderd de badkamer/vloer/tegels keuken)
ik gebruik Hara voor de badkamer (is ook wel een beetje ouderwets vind ik) Als dit op is ga ik een papje van bakingsoda/ water maken met citroen. marseillezeep en soda om de was mee te doen azijn als wasverzachter olijfoliezeep en groene zeep ipv allesreiniger kookwater van aardappels en groenten om het onkruid mee te killen olijfolie om mijn afzuigkap mee te reinigen bier tegen slakken azijn om apparaten te ontkalken Olijfoliezeep ipv douchegel kokosolie ipv haarmasker olijfolie en een watje met water ipv makeupreiniger suiker met olie als bodyscrub
oh ja, met kranten de ramen droogwrijven! Heb ik van mijn moeder geleerd, is een Duits trucje Dat deed ik in de tijd dat ik nog echt zeemde. Maar tegenwoordig doe ik de ramen met een glasdoek, beetje water spuiten, glasdoek erover en klaar.