Mijn vriend vind de naam Turcan heel mooi.. Maar ik ben meer voor de moderne turkse namen. Ik ben benieuwd wat jullie vinden en hoe je de naam Turcan uit zou spreken (ik ben Nederlands en we hebben veel Nederlandse vrienden en familie) We denken ook aan een tweede naam erbij maar dan met een J .. maar Turkse naam met een J vinden is eigenlijk onmogelijk. Qua afkorting. T(urcan) J(...) zou dit wel weer heel mooi zijn Twijfel twijfel nog steeds met namen
Ik zou t uitspreken als Tuurkan. Maar ik hou niet echt van zulke namen, met al die vooroordelen zou ik voor een Internationale naam gaan of wat moderner inderdaad. Als je bv Ahmed heet kom je niet eens aan een baan
Dat vind ik zelf ook Maar mijn vriend komt uit een klein dorpje en is nogal ouderwets opgegroeid. Voor hem is een "traditionele" naam heel belangrijk. Hij begrijpt gelukkig ook wel dat dit misschien niet handig is voor onze meid als ze later ouder is. Vandaar dat ik voorstelde om 2 namen te kiezen de 2e met een J en dan kan ze het later afkorten naar TJ als ze een moderne naam wilt dan heeft ze zelf de keuze leek me wel een goede oplossing maar ik ben er nog niet zo zeker van
Nee ik zou het niet doen, vind dat echt geen mooie naam voor een meisje. Er zijn zoveel mooiere turkse namen. Volgens mij hoor je het uit te spreken als toerkan? Of is het tuurkan? Mijn man is ook turks en het was een eis van mij om namen te kiezen die ook in het nederlands leuk is. Nu moet ik toegeven dat ons zoontje voluit Ahmet Semih heet maar de roepnaam is Semih dus Ahmet gebruiken we niet.
Semih was ook onze keuze voor jongensnaam, dat vind ik een mooie naam; modern, echt Turks maar toch goed uit te spreken voor Nederlanders
Ik ken de naam Turcan niet, maar voor een jongen vind ik het best leuk! Indien het voor een meisje is... nee. Esra vind ik leuk voor een (Turks) meisje!
Ik zeg in eerste instantie TUR-kan. Maar geloof dat het zoiets als tur-dzjan of toer-dzjan moet zijn. Voor mij voelt dit overigens heel sterk als een jongensnaam in plaats van als een meisjesnaam. Jale is een leuke Turkse naam met een J? Andere ideetjes voor Turkse namen met een Turkse oorsprong: Asli Ayla Aysun Berna Beyza Canan Ceren Damla Derya Dilara Elif Elvan Feray Fidan Filiz Gamze Gizem Hülya Irmak Nergis Nermin Nuray Pinar (P.J!) Sanem Seda Semiha Şenay Şermin Sila Simge Sinem Yildiz Yonca Zekiye
Ik vind het net een jongensnaam, en zou er daarom echt niet voor kiezen aangezien jullie een meisje verwachten. Ik zou het uitspreken als Toerkan.
Volgens mij is het de bedoeling dat je beide tevreden bent en niet alleen de man. Turcan voor een meisje vind ik sneu en hoe erg ik het ook vind, geeft later heel veel nadelen. T. J. vind ik voor een meisje ook niks als je haar zo ook gaat aanspreken. Als voorletters is het prima.
Ik zou het niet doen, maar als jullie het mooi vinden? Zoals Strandbal zegt, er zijn zoveel mooie Turkse namen die prima in Nederland kunnen, vooral meisjes namen!
Ik dacht eerst dat het een jongensnaam was, dus nee, ik vind het écht niet mooi. Misschien iets aan de volgende namen? sevda Saïda Naïma Sevilay Fadime Tünay/Günay
Hier in de straat een meisje dat m.iray heet. Vind het zo een mooie naam!! Turcan voor een meisje vind ik zelf niet zo..
Ik ben totaal niet thuis in turkse namen, maar heb ooit in een gezin gewerkt daar heette het meisje Yasmin. En dat vond ik zelf erg mooi. Je kan dat natuurlijk ook met een J schrijven
Ik kan je niet helpen aan Turkse namen, maar Turcan zou ik uitspreken als Turkan. En ik dacht ook dat het een jongensnaam was eerlijk gezegd.
Uitspraak is inderdaad toer-djan. Maar ik vind het absoluut geen mooie naam voor een meisje. Weet je zeker dat het een meisjesnaam is overigens, want op Turkse namensites wordt het aangeduid als een jongensnaam. Er zijn ontzettend veel mooie Turkse meisjesnamen dus zoek even verder
Het is Toerdjan, maar ik denk dat alle Nederlanders Turkan zullen zeggen. U en de C zijn voor ons 'verboden' letters. De Turkse J us ook lastig, omdat het dan en Zje is... Mocht je perse een T willen. Timur, Taylan, Taner? Je vriend is geen Koerd? Koerdische Namen met een J zijn er wel of juist wat ik leuk vind een Nederlandse naam met een J. Het kindje is half Nederlands...