Help geen inspiratie voor vernoeming

Discussie in 'Babynamen' gestart door Liny, 2 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liny

Liny Lid

2 mei 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Helaas heb ik in 2012 afscheid moeten nemen van mijn moeder. Nu waren we 4 handen op 1 buik en had zij vroeger een grote kinderwens en tja daar heeft ze 9 jaar op moeten wachten. Ze was voor mij een hele lieve en goede moeder. Nu ben ik niet zo van het vernoemen naar ouders maar gezien mijn moeder er niet meer is en ik dit voor mijn kindje een groot gemis vind, hoop ik toch een leuke 2e of misschien 3e naam aan mijn kindje te geven die verwijst naar mijn moeder.

Het enige probleem is, ik kan niks bedenken. Mijn moeder hete Giny haar officiële naam was Hillegina, maar dit heb ik als kind nooit geweten. Ik kan maar niet op een naam komen waar Giny in verwerkt zit. Hebben jullie ideeën?

2. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Heel simpel, maar Gina misschien?

Of Hailey? (als je haar officiële naam gebruikt)

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Andere voluitnaam voor giny: Regina (koningin) ik vind het een mooie klassieke naam. Maar ik vind giny ook best een leuke roepnaam. Hailey ook goede suggestie. Hilde? Helena?

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik vind Giny wel goed klinken hoor als tweede of derde naam. Gina is een mooi alternatief vind ik en klinkt ook mooi! Je kan Giny ook nog Engels uitspreken evt (djinnie ipv gienie)

Hillegina kan ook omdat het geen eerste naam is. Wij gaan ook vernoemen en we gaan de tweede naam ook niet afkorten/wijzigen in tweede naam. Als het de eerste naam is zou ik dat wel doen.

5. Liny

Liny Lid

2 mei 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Go regina, had ik nog helemaal niet aan gedacht enige probleem is dat ik daar een behoorlijk verkeerde ervaring mee heb :(

Krijg al wel ideeën hailey vind ik ook erg leuk alleen heeft dan weer niks met giny.

mijn moeder noemde mij vaak lieneke is dat misschien nog iets om mee te combineren ofzo, of is dat gewoon raar?

6. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Ik dacht aan Gina en of het raar is als je iets met Lieneke doet, helemaal niet raar het is juist prachtig hoe je dit erin houd :)

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou voor gewoon Giny gaan. Of evt wat verder daar vanaf Liny/Lin/Lynn.

8. Liny

Liny Lid

2 mei 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar dacht ik ook al aan, alleen dat komt heel dicht bij mijn eigen naam, Linda. zat ook al aan Gien te denken, maar misschien op de manier schrijven als Lynn: Gynn. Het wordt dan alleen zo kort.

We hebben ook nog geen eerste naam hoor. Er is zoveel moois, dus ik focus me hier eerst maar op als we gaan vernoemen wat wordt het dan en wat past er dan bij..

9. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Als het de tweede of derde naam betreft, zou ik gewoon voor Hillegina of Giny gaan.

Maar mocht je toch een modernere variant willen :

Gincy
    Gine
    Ginelle
    Ginali
    Ginou
    Ginara
    Ginaya
    Ginya

10. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of je een lange of korte naam wilt.
    Maar Geneviève
    Gimenne
    Ginette

11. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Gewoon Giny als tweede naam gebruiken.
    Hartstikke leuk en een vrolijke klank.

12. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hilde
    Ingy (lettermix met giny)
    Inge

Dit vind ik overigens ook heel mooie eerste namen hoor! Het doet je wel aan je moeder denken, maar dat doen kinderen je sowieso (welke naam dan ook) en het is niet echt dezelfde naam. Maar als 2e of 3e naam zijn ze denk ik ook leuk.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind Giny en Hillegina allebei leuke namen! Waarom die niet als eerste naam? Hillegina kun je ook afkorten naar Hilde, Hilda, Hilly, Hill of Gina.

Ik zou het niet als Gynn schrijven, dat doet me denken aan gyn = gyneacoloog :)

14. Carlie

Carlie Actief lid

12 okt 2014
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er komen al hele leuke suggesties voorbij. Hilly misschien nog een leuke aanvulling?

15. Maarten vdM

3 mei 2015
    5
    0
    0
    Wat mij betreft moet een vernoeming herkenbaar zijn. Je moeder heette Giny of Hillegina, dus ik zou een van die namen gebruiken.

Een paar ideeën voor vrije vernoemingen die in me opkomen: Virginie, Georgina.

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #16 maansneeuw, 3 mei 2015
    Laatst bewerkt: 3 mei 2015
    Ik zou ook gewoon voor Giny gaan, voor een meisje dan.

Andere ideetjes voor een meisje:

Ginny (dzjinnie)
    Ginnie
    Gine, Gien
    Gina
    Giny-Lien
    Ginnelien
    Annechien / Annegien
    Hillechien / Hillegien
    Gineke / Gieneke
    Liny
    Georgina, Georgine
    Ginette
    Ginevra
    Ginger

En voor een jongen:
    Giel
    Gino
    Egino
    Reginald, Regin

17. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zou gewoon Giny doen. Mooi eerbetoon zonder teveel poespas.
    Leuke naam die prima kan!

18. misa

misa Niet meer actief

Gewoon giny, misschien Engels uitspreken. Of gina, ook Engels uitspreken?

19. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    als het om de 2e naam gaat zou ik gewoon giny of hillegina doen.

Onze zoon krijgt als 2e naam de naam van mijn opa. ik wil er heel graag mee aangeven hoe belangrijk hij in mijn leven is geweest en dat ik nog best vaak aan hem denk, maar we vonden een moderne, ook internationaal goed uit te spreken naam als eerste naam mooier.

20. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Ik had dit onderwerp pas gelezen, maar niet gereageerd, diezelfde avond heb ik een film gekeken (saving mr banks) en daar kwam de naam Ginty in voor.

Moest gelijk aan dit onderwerp denken dus was nu even aan het zoeken om het nog te delen met je.

En dan geen harde G zoals bij Gijs of Greet ofzo, maar een zachte G. Tjee, hoe leg je dat uit, ook niet zoals bij Geraldine (die van bnn) dan zeg je Zje eigenlijk.
    Maar meer een engelse G..
    (Klinkt allemaal lekker wazig zo, haha)

Maar goed, misschien heb je er wat aan.

Deel Deze Pagina