Deze wel? Leentje leerde Lotje lopen, Langs de lange Lindelaan. En toen Lotje goed kon lopen, Is zij weer naar huis gegaan.
Moriaantje zo zwart als roet ging eens wandelen zonder hoed en de zon scheen op zijn bolletje daarom droeg hij een parasolletje.
En we gaan door met de N (andere mogen ook mee doen ) Naar bed, naar bed, zei Duimelot. Eerst nog wat eten, zei Likkepot. Waar zal ik 't halen? zei Langejan. Uit grootmoeders kastje, zei Ringeling. Dat zal ik verklappen, zei 't Kleine Ding.
OP een grote paddenstoel rood met witte stippen, zat kabouter spillen been. Heen en weer te wippen. verder ken ik hem niet meer Waar is moppe gebleven is ze op de bank in slaap gevallen hihi is met mij ook leuk toch? hihi
Volgens mij was het iets van: krak zei de paddestoel met een diepe zucht Hoepla allebei de beentjes in de lucht Vind het met jou ook leuk, hoor. Hier dan een hele bekende met de P Poesje mauw Kom eens gauw Ik heb lekkere melk voor jou En voor mij Rijstebrij O wat heerlijk smujllen wij
Ik ken er echt geen met de Q dus die slaan we over. R Rijen, rijen, rijen in een wagentje en als je dan niet rijen kan dan draag ik je
S Schipper mag ik overvaren? Ja of nee Moet ik dan ook tol betalen? Ja of nee Schipper mag ik overvaren? Ja of nee Moet ik dan ook tol betalen? Ja of nee Schipper mag ik overvaren? Ja of nee Moet ik dan ook tol betalen? Ja of nee Schipper mag ik overvaren? Ja of nee Moet ik dan ook tol betalen? Ja of nee
T Tarara boem di ee die dikke dominee die had zijn gat verbrand al aan de kachelrand toen ging hij naar de plee hij nam zijn pijpje mee maar bij de eerste druk toen ging zijn pijpje stuk
Weet niet hoe oud je bent....ikke 30. Het eerste gedeelte is heel bekend. Kan zijn dat toen wij klein waren het tweede gedeelte er bij hebben verzonnen. Heb net ff gegoocheld. Het liedje bestaat wel. Inderdaad zonder de tweede toevoeging....hihi
Op een grote paddestoel, rood met witte stippen zat kabouter spillenbeen heen en weer te wippen krak, zei de paddestoel met een diepe zucht vloog kabouter spillenbeen met zijn beentjes in de lucht. Maar kabouter spillenbeen hield niet op met wippen op die grote paddestoel, rood met witte stippen daar kwam vader langbaard aan en die zei toen luid: Moet dat stoeltje ook kapot, spillenbeen schei uit.
Vader Jacob Vader Jacob Slaapt gij nog Slaapt gij nog Alle klokken luiden Alle klokken luiden Bim, bam, bom Bim, bam, bom
Buffy@ bedankt voor het liedje af maken!! W We maken een kringetje van jongens en van meisjes, we maken een kringetje van tralala. Maak nu een buiging, maak nu een buiging. Bij de hand, bij de hand pak je liefste bij de hand. Bij de hand, bij de hand pak je liefste bij de hand.
Z Zeg ken jij de mosselman, de mosselman, de mosselman Zeg ken jij de mosselman, die woont in Scheveningen Ja ik ken de mosselman, de mosselman, de mosselman Ja ik ken de mosselman, die woont in Scheveningen Samen kennen we de mosselman, de mosselman, de mosselman Samen kennen we de mosselman, die woont in Scheveningen
A Alle eendjes zwemmen in het water Falderalderiere, Falderalderare Alle eendjes zwemmen in het water Fal, fal, falderalderalderaldera
B Boer wat zeg je van m'n kippen, boer wat zeg je van m'n haan. hebben ze dan geen mooie veren, of staat jouw kleur niet aan. Boer wat zeg je van m'n kippen, bier wat zeg je van m'n haan!
Krak, zei toen de paddestoel, Met een diepe zucht, Allebei de beentjes, Hoepla in de lucht! =) hier ben ik weer! edit: was al afgemaakt lees ik... C..........
Catootje Ik ben met Catootje naar de botermarkt geweest. Ze kon maken wat ze wou, ze kon maken wat ze wou. Ze kon maken wat ze wou, ze kon maken wat ze wou. En ze maakte van boter een dominee, een dominee pardoes. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. O domi-domi-nee, O domi-domi-nee En m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee. En zij maakte van boter een wafelvrouw, een wafelvrouw pardoes! Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. O domi-domi-nee, O domi-domi-nee En m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee. En zij maakte van boter een toverheks, een toverheks pardoes! 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. O domi-domi-nee, O domi-domi-nee En m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee. En zij maakte van boter een kastelein, een kastelein pardoes! Eerst betalen, eerst betalen, zei de kastelein. Eerst betalen, eerst betalen, zei de kastelein. 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. O domi-domi-nee, O domi-domi-nee En m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee. En zij maakte van boter een barones, een barones pardoes! In de suite, in de suite, zei de barones. In de suite, in de suite, zei de barones. Eerst betalen, eerst betalen, zei de kastelein. Eerst betalen, eerst betalen, zei de kastelein. 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. O domi-domi-nee, O domi-domi-nee En m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee. En zij maakte van boter een dikke meid, een dikke meid pardoes! Lekker zoenen, lekker zoenen, zei de dikke meid. Lekker zoenen, lekker zoenen, zei de dikke meid. In de suite, in de suite, zei de barones. In de suite, in de suite, zei de barones. Eerst betalen, eerst betalen, zei de kastelein. Eerst betalen, eerst betalen, zei de kastelein. 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. O domi-domi-nee, O domi-domi-nee En m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee. En ze maakte van boter een oude heer, een oude heer pardoes! Heel voorzichtig, heel voorzichtig, zei de oude heer. Heel voorzichtig, heel voorzichtig, zei de oude heer. Lekker zoenen, lekker zoenen, zei de dikke meid. Lekker zoenen, lekker zoenen, zei de dikke meid. In de suite, in de suite, zei de barones. In de suite, in de suite, zei de barones. Eerst betalen, eerst betalen, zei de kastelein. Eerst betalen, eerst betalen, zei de kastelein. 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. O domi-domi-nee, O domi-domi-nee En m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee. En ze maakte van boter een lichtmatroos, een lichtmatroos pardoes! Mooie benen, mooie benen, zei de lichtmatroos. Mooie benen, mooie benen, zei de lichtmatroos. Heel voorzichtig, heel voorzichtig, zei de oude heer. Heel voorzichtig, heel voorzichtig, zei de oude heer. Lekker zoenen, lekker zoenen, zei de dikke meid. Lekker zoenen, lekker zoenen, zei de dikke meid. In de suite, in de suite, zei de barones. In de suite, in de suite, zei de barones. Eerst betalen, eerst betalen, zei de kastelein. Eerst betalen, eerst betalen, zei de kastelein. 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. 'k Zal je pakken, 'k zal je pakken, zei de toverheks. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. Kom maar binnen, kom maar binnen, zei de wafelvrouw. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. In de karrek, in de karrek, zei de dominee. O domi-domi-nee, O domi-domi-nee En m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee, en m'n zuster die heet Kee.
D Dikkertje Dap Klom op de trap 's Morgens vroeg om kwart over zeven Om de giraf een klontje te geven Dag giraf Zei Dikkertje Dap Weet je wat ik heb gekregen Rode laarsjes voor de regen 't Is toch niet waar Zei de giraf Dikkertje Dikkertje Dikkertje Dikkertje Ik sta paf Oh giraf Zei Dikkertje Dap Ik moet je nog veel meer vertellen Ik kan al drie letters spellen ABC is dat niet knap Ik kan ook al bijna rekenen Ik kan mooie poppetjes tekenen Lieve deugd Zei de giraf Kerel kerel kerel kerel Ik sta paf Zeg giraf Zei Dikkertje Dap Mag ik niet eens even bij je Stiekem van je nek afglije Zomaar eventjes voor de grap Denk je dat de grond van Artis Als ik neerkom heel erg hard is Stap maar op Zei de giraf Stap maar op en glij maar af Dikkertje Dap Klom van de trap Met een griezelige grote stap Op de nek van de giraf Zette Dikkertje Dap zich af Roetsj, daar gleed hij met een vaart Tot aan het kwastje van de staart Boem, auw Dag giraf Zei Dikkertje Dap Morgen kom ik toch weer hier met de trap