F Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij 'k Heb geen geld om brood te kopen Daarom moet ik met de foekepot lopen Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij 'k Heb geen geld om brood te kopen Daarom moet ik met de foekepot lopen Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij
Groen knollenland: In een groen, groen, groen, groen, knollen, knollenland. Daar zaten twee haasjes heel parmant. En de één die blies de fluite, fluite, fluit en de ander sloeg de trommel. Toen kwam opeens een jager, jagerman en die heeft er één geschoten. En dat heeft toen naar men denken, denken kan, de ander zeer verdroten.
H Eén twee drie vier, hoedje van hoedje van. Eén twee drie vier, hoedje van papier. Als 't hoedje dan niet past, Zet 't in de glazen kast. Eén twee drie vier, hoedje van papier.
I In de maneschijn, in de maneschijn, klom ik op een trapje naar het raamkozijn. En je raadt het niet, en je raadt het niet. Zo doet een vogel en zo doet een vis. Zo doet een duizendpoot die schoenenpoetser is. En dat is één. En dat is twee. En van je dikke, dikke, dikke, tante Kee. En dat is recht en dat is krom en nu draaien we het wieltje nog eens om. Rombom
Klein tipje voor wie de liedjes allemaal vergeten is: lievelingsliedjes.. Ik was ze namelijk wel allemaal kwijt. Maar je kunt nu bij veel winkels oa prenatal een cd+boekje met tekst kopen. Hierop staan wel de meeste oude liedjes. Je hebt ook een versie met dierenliedjes, Rick is hier helemaal dol op en heel handig als je zelf geen zin hebt om te zingen
J Jan Huigen in de ton Met een hoepeltje erom Jan Huigen, Jan Huigen En de ton die viel in de duigen. In duigen, in duigen En de ton die viel kapot.
K Klein klein kleutertje Wat doe je in mijn hof Je plukt er alle bloempjes af Je maakt het veel te grof
L Liesje leerde Lotje lopen Langs de lange Lindenlaan En toen Lotje niet wou lopen Toen liet Liesje Lotje staan
[SIZE=+1] Minetjes ie getrouwd, in 't schuurtje geeft zij bal Die mensen zijn allang naar bed, en dan pas maken poesjes pret Hoor, daar begint het al Zacht sluipen al de poesjes saam, ik denk wel twee dozijn Ze buigen sierlijk voor de bruid, en mauwen zacht hun blijdschap uit Dat zij hier mogen zijn De brui'gom Kater Knevel spreekt: "Kom zet je aan de dis Je snoept maar melk zoveel je wil, ook kaapt'ik gisteren heel stil Een bord gebakken vis En alles zweeft nu door elkaar, en miauwt van blijdschap luid De gasten hebben dolle pret, en juichen Leve lang Minet, Lang leve lieve Knevel's bruid. [/SIZE]
Dan doe ik hem wel. Naar bed, naar bed, zei Duimelot. Eerst nog wat eten, zei Likkepot. Waar zal ik 't halen? zei Langejan. Uit grootmoeders kastje, zei Ringeling. Dat ga ik verklappen! zei 't Kleine Ding.
Onder de grond, onder de grond, daar woont een mol met een jasje van bont. Hij graaft een gang, tien meter lang, zand op zn kop en zand op zn wang. Molletje kan bijna niet zien. Is dat soms gevaarlijk misschien? Molletje, straks stoot je je kop. Zet dus voortaan een brilletje op!
Poesje Mauw Kom eens gauw ik heb lekkere melk voor jou en voor mij rijstebrei Ohhh wat heerlijk smullen wij Nou als dat geen gouwe ouwe is
Zullen we de Q maar weer overslaan? Mocht iemand er wel een weten...ik ben benieuwd. Verder met de R Zeg roodkapje waar ga je heen Zo alleen, zo alleen Zeg Roodkapje waar ga je heen Zo alleen Ik ga bij grootmoeder koekjes brengen In het bos, in het bos Ik ga bij grootmoeder koekjes brengen In het bos In het bos wonen de wilde dieren In het bos, in het bos In het bos wonen de wilde dieren In het bos Ben niet bang voor de wilde dieren Ben niet bang, ben niet bang Ben niet bang voor de wilde dieren Ben niet bang 'k Zal wel zien of jij niet bang bent 'k Zal wel zien, 'k zal wel zien 'k Zal wel zien of jij niet bang bent 'k Zal wel zien Pas maar op daar komt de wolf Pas maar op, pas maar op Pas maar op daar komt de wolf Pas maar op
Schaapje kom eens dichterbij heb je nog wat wol voor mij k sta te rillen van de kou schaapje geef die wol toch gauw Want zodra het even kan brei ik er een jasje van lief en zacht schaapje schaapje geef wat plukjes van je vacht Want zodra het even kan brei ik er een jasje van lief en zacht schaapje schaapje geef wat plukjes van je vacht
Twee emmertjes water halen, twee emmertjes pompen. Meisjes op de klompen, jongens op een houten been, rij maar door mijn poortje heen. En van je ras, ras, ras, rijdt de koning door de plas. En van je voort, voort, voort, rijdt de koning door de poort. En van je erk, erk, erk, rijdt de koning door de kerk. Van je één, twee, drie!