Zou hier animo voor zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door vlinder1973, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1973

4 okt 2011
    50
    4
    8
    Hallo forum meiden,

Ik ben even anoniem om herkenning te voorkomen.

Ik zit al een hele tijd met iets in mijn hoofd en ik krijg het er niet uit. Het begint steeds meer te kriebelen zeg maar.

Ik zou graag kinderfeestjes willen organiseren voor bij mensen thuis. Thema kinderfeestjes met verkleedkleren, bijpassende uitdeelcadeautjes, spelletjes in het thema, schmink en alles wat erbij hoort.

Is dit een beetje een leuk idee? Heb natuurlijk al het een en ander opgezocht en rondgevraagd en ik krijg tot nu toe allemaal leuke reacties.

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Liefs vlinder1973

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik vind het een leuk idee. Denk alleen wel dat je met iets origineels moet komen, want die kinderfeestjes van tegenwoordig moeten elkaar volgens mij steeds overtreffen.

En het ligt aan de prijs. Wat zou je per kind dan voor prijs vragen?

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik vind het een leuk idee! sluit me bij minny aan dat de kinderfeestjes elkaar moeten overtreffen momenteel... Maar ik merk dat de feestjes thuis bij de kinderen erg in de smaak vallen en dat ze dit gewoon geweldig vinden. ik ben niet zo'n organiseertalent haha dus ik zou je zo gaan inhuren :)

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Volgens mij zijn er al mensen die dit particulier doen.. Of kisten uitlenen met verkleedkleding en alles... Dus even kijken of er bij jou. In de omgeving niet al te veel van dit soort organisaties zijn..

5. vlinder1973

4 okt 2011
    50
    4
    8
    Ik wil het eigenlijk een beetje laagdrempelig houden. dus ook mensen met niet zo heel veel te besteden de kans bieden om toch wat "speciaals" te kunnen organiseren. Ik denk dat het handig is om een soort pakketten aan te bieden.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kinderfeestjesplanner, ja, dat bestaat.

Zou er zelf alleen nooit gebruik van maken, heb tijd en ideeen zat om zelf leuke kinderfeestjes te organiseren. Vind het niet leuk om dat uit handen te geven en bovendien zonde van mijn geld.

Denk dus wel dat je de juiste doelgroep moet aanspreken.

7. vlinder1973

4 okt 2011
    50
    4
    8
    @mama van 3: tot nu toe nog niks hier in de buurt kunnen vinden. Wel in de grotere steden maar die zitten hier ook niet echt dichtbij. maar bedankt voor de tip want stel dat ik er iets mee zou doen en het loopt uit op niks vanwege teveel aanbod is het ook weer zonde.

8. noukie89

noukie89 Niet meer actief

waarom zou ik jou het laten regelen?

dat is de vraag die jij jezelf moet stellen

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.660
    1.419
    113
    klinkt boeiend maar ik zou wel erg kijken van wat kost het en wat krijg ik er voor terug ;).

10. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Vraag aan een (of meerdere) locale basis school of je daar een enquete mag afgeven voor ouders om geheel vrijblijvend in te vullen (marktonderzoek).
    Daar kun je dan vragen of ze intresse in zo iets zouden hebben, wat ze max per kind willen uitgeven, wat ze dan van jou zouden verwachten. Evt de vraag erbij of ze alleen matrialen willen of ook "personeel". En of ze dan incl of ecxl "catering" willen.

Dan krijg je een idee wat de wensen in je directe omgeving zijn en of er behoefte naar is.

Succes!!!

11. vlinder1973

4 okt 2011
    50
    4
    8
    @annemiek: dat is ook een goed idee!

12. Bri

Bri Niet meer actief

En kijk ook voor jezelf of het zin heeft om het tegen die prijs te doen....
    Als je er zelf niets aan hoeft over te houden kun je het als hobby doen, maar als je er geld mee hoopt te verdienen moet je goed kijken of wat mensen bereid zijn ervoor te betalen, in verhouding staat tot de kosten die jij moet maken en de tijd die jij erin moet steken.
    Een echte vetpot zal het nooit worden, zeker niet als je het juist wilt neerzetten voor mensen die wat minder te besteden hebben. Maar de vraag is dan of jij er nog wel een boterham(metje) mee kunt verdienen...

13. vlinder1973

4 okt 2011
    50
    4
    8
    het is voor erbij inderdaad. Ik werk zelf ook nog gewoon.

14. zogelukkig

En je hebt een kind/kinderen? Waar wil je de tijd vandaan halen dan? Kost een hoop georganiseer hoor! En je moet zelfs opletten dat je er niet op toelegt.

15. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik heb het idee dat kinderfeestjes steeds meer Back to Basic gaan worden.
    Mensen willen er niet meer teveel geld aan uitgeven dus het is een leuk idee.
    Je zou bv ook afspraken met een eeeh ... clown kunnen maken dat hij, bij bv een clownfeestje op komt treden. Kan je een leuke deal maken. En ook bv voor de clownstaart zorgen zodat de ouders in 1 klap alles uit handen kunnen geven.
    Dan maak je een vaste prijsafspraak met de ouders. Nah jah haha, ik hoop in elk geval dat de feestje back to basic gaan want ik heb ook nogal wat met die 2 oudsten van mij gedaan, niets was gek genoeg maar eerlijk gezegd vond ik het helemaal niet zo je-van-het.
    Een Back to Basic feestje lijkt me leuker. Haha koekhappen, lange reuzenbroden versieren, dat soort meuk.

16. zogelukkig

BtoB komt vanzelf terug ten tijden van crisis.

17. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Hier in de omgeving (west-brabant) bestaat dat al, zowel bij de mensen thuis als op locatie (in een grote feestschuur die dan omgetoverd wordt n.a.v. een thema naar keuze). Zij kunnen ook bv een goochelaar of clown regelen, of poppenkast of een artiest.

Dus ik zou wel even goed research doen of het echt niet in je omgeving bestaat, en misschien ook in jouw omgeving vragen of er vraag naar is?

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij ons in de buurt (Zundert) zit ook zo'n kinderfeestjesplanner. Volgens mij loopt dat best aardig.

Voor Lianna d'r verjaardag willen we daar wel gebruik van maken, maar dat komt meer omdat we een kortingsbon gewonnen hebben.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou ik vind het persoonlijk wel heel leuk. En als het betaalbaar is ( ha ha, blijf een nederlander in dat opzicht) zou ik daar ook wel gebruik van maken.

20. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Lijkt mij wel een leuk idee:)

Ik weet niet of ze zoiets bij mij in de buurt hebben, maar mocht het er zijn, dan zou het best wel eens een optie kunnen worden.

Ligt er dan inderdaad wel aan wat er voor leuks te doen valt..

Deel Deze Pagina