Oudjaars feest en een kindje met verhoging.. Gaan of thuisblijven?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sanjor, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Weet je wat het gewoon ook is, dit is echt niet zo leuk. Oud en nieuw 'iedereen viert feest' en zelf zit je dan gebonden. Mijn zus heeft jaren gehad dat ze 3 kinderen (rond) oud en nieuw aan de kotserij had. Heeft jarenlang geen o/n gevierd daardoor. Later werden ze er echt een beetje panisch van, als er ergens wat rond ging begon dr man al 'blijf daar maar weg':D

Het is niet zo leuk, maar deze periode van het jaar zijn heel veel mensen ziek. Zeker met kleintjes die vatbaar zijn, val je regelmatig in de prijzen.

Succes en beterschap voor je kleintje

2. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Kort maar krachtig wat ik zou doen; thuisblijven, je kind is ziek.
    Eigen bedje ligt het fijnst als je ziek bent.

Is het niet mogelijk iemand bij jou uit te nodigen, zodat je én niet alleen zit, én je kindje haar eigen vertrouwde plekje heeft?

's Nachts terug naar huis met een kind met koorts is overigens ook niet echt kindvriendelijk vind ik.. als je bedenkt hoe je jezelf voelt als je zo ziek bent en dan nog over straat zou moeten.

Sterkte met je keuze!

3. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Als mijn kind koorts zou hebben zou ik thuis blijven. Niet fijn als je ziek bent door de kou te moeten en niet in je eigen bedje kunnen slapen...

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou het geheel af laten hangen hoe ze zich voelt. Een kind kan met 37.6 zich veel zieker voelen dan met 38.6. Hier ook een niet helemaal lekkere uk, weet niet of hij verhoging/koorts heeft, maar we zouden wel gaan met hem. Bij opa/oma kan hij gewoon naar bed als hij wilt slapen en wij zijn ook in de buurt.

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ze is nog steeds lekker vrolijk. en haar temp blijft een beetje tussen de 37,5-38 zitten. heb haar wel een zetpilletje gegeven vanochtend voor het slapen. Nu ligt ze er weer voor de 2de keer in.. Kijk het even aan hoe ze zo wakker wordt.. maar als het hetzelfde blijft dan ga ik gewoon naar me vader.. Er komen niet veel mensen.. En ze kan daar gewoon lekker slapen. Is ook maar 2 min met de auto hier vandaan dus ben zo thuis:)

6. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk. Zou ik ook doen. Veel plezier!!

7. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

37,5 vind ik eerder een verhoging
    als ze der eigen voor de rest goed voelt zou ik gaan
    maar zou ze hangerig worden zou ik toch thuis blijven
    zal voor je duimen dat ze lekker blijft spelen en lekker goed blijft voelen:)

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ze werdt net weer brabbelend wakker.. maar ze heeft wel een temp van 38,5.. Ze was huilerig net.. maar denk omdat ze honger had. Vriendlief geeft haar nu eten (zo doet ze normaal ook als ze honger heeft) Dus weer even afwachten..

Vindt het wel rot hoor! Moeilijk moeilijk moeilijk..

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Pas je wel op met de zetpillen?
    Die drukken de koorts namelijk wel.
    De verhoging is niet voor niets, er moet wel wat uitgeziekt worden, het lichaam regelt dat namenlijk zelf middels de temperatuur.
    (ik praat mijn huisarts na hoor, haha)
    Vorig jaar ook thuis uitgezeten, de hele dag hing het tegen de 38 graden en voelde de kleine zich best goed. Rond het avondeten schoot de temperatuur omhoog naar boven de 40, dus thuisgebleven ...

Hoop voor je dat het bij je dochter meevalt! En zoals eerder geopperd, kijk of je kunt blijven slapen, dan kan zij ook lekker blijven liggen.

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.507
    8.437
    113
    Oh ik zie nu dat je vriend ook thuis is!
    In dat geval zou ik lekker samen thuisblijven.
    Dacht dat je anders helemaal alleen was.

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik zou lekker gaan... Je schat je kindje in als vrolijk..
    als ze een tand krijgen kunnen ze ook verhoging of koorts hebben, blijf je toch ook niet thuis?
    En je zit op enkele minuten afstand?! Dan ben je toch zo thuis mocht het niet gaan?!
    Het is geen sjiek feest, maar gezellig toch... Lekker gaan!!

12. susy26

susy26 Niet meer actief

ik zou ook gaan, alze je kindje er nu goed uiziet en lekker speelt, mocht het daar weer mis gaan, kun je altijd nog naar huis gaan toch?

13. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    we zijn gisteren gegaan en ze had de avond van haar leven! Ze heeft even gespeeld met de kleine kids en toen op bed gelegd met een zetpil. Ze had ondertussen 39 graden koorts.. (zo oogde het totaal niet.. Heel raar hoor!)

ze werdt half 12 wakker en we hebben lekker naar het vuurwerk gekeken..
    Nu heeft ze verhoging.. 38 graden en zit ze ook heerlijk te spelen.
    Dus nergens last van gehad volgens mij!

14. mv3hartendiefjes

zag je was geweest dus het is hopelijk goed gegaan..
    en goed dat je altijd naar jullie meisje kijkt:D
    hopelijk knapt ze snel geheel op;)

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik zou niet de hele tijd zetpillen geven.

De koorts heeft een functie, en als je die gaat zitten onderdrukken kan het eventuele virus lekker zijn gang gaan en wordt je kind alsmaar zieker.

Zetpillen alleen geven als een kind zich hondsberoerd voelt en niet kan slapen, anders afblijven.

16. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik zou even aankijken hoe het de rest van de dag gaat.. Als het beter gaat dan zou ik wel gaan maar als ze zo ziek blijft, zou ik thuis blijven. Persoonlijk ben ik altijd liever zelf thuis bij mijn dochter als ze ziek is. Beterschap!

Offtopic maar hier gebeurd echt elk jaar wel iets rond oud & nieuw ;).
    Vorig jaar is vriendlief op 1 januari met spoed opgenomen in het ziekenhuis omdat hij uit het niks, verlammingsverschijnselen had. Kon zn hele onderlijf niet meer bewegen. Uiteindelijk was hij met een week weer thuis en hebben ze niets kunnen ontdekken. Vind ook dat er veel te weinig is onderzocht, hebben zelf moeten vragen om een bloedtest en MRI-scan :x!!
    Dat jaar er voor had vriendlief een zware kaak ontsteking. En zo kan ik nog wel ff wat jaren terug gaan.. Dit jaar zijn we allemaal ziek, dochter griep, ik griep en vriend begint ook ziek te worden en ik houdt mn hart vast voor wat er nog meer gaat gebeuren de komende dagen..

Edit: zie dat het feestje al is geweest :)

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Toevallig had ik het hier net met de huisartsassistente over en die zei dat het voor de bestrijding van het virus niet uitmaakt of je wel of geen pcm geeft en dat het bij koorts gerust mag, ze raden het aan.

Fijn dat het zo goed is gegaan TS!

18. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik geef alleen voor het slapen in de nacht een zetpil.. Zodat ze goed kan slapen. Tijdens het slapen herstellen ze toch:)

19. mv3hartendiefjes

waarom zegt een kinderarts dan met verhoging een zetpil
    mijn dochter is 29 dec opgenomen en kreeg 3x per dag een zetpil
    voor haar koorts
    ze zullen dat niet voor niks doen neem ik aan?

20. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Over de zetpillen heb ik geen idee. Maar ik geef wel een zetpil als ze gewoon echt ergens last van heeft.. En dan meestal voor de nacht zodat ze gewoon goed kan slapen..

Ze heeft trouwens nog steeds verhoging.. Maar verder eet/drinkt ze goed.. Zou de koorts/verhoging door luieruitslag kunnen komen eigenlijk? Weet iemand dat?

Deel Deze Pagina