Het is niet de bedoeling een discussie uit te lokken. Maar hebben jullie voor isolatie gekozen bij een positieve covid test. Hier een gezin met 6 kids in de leeftijd van 2 (bijna 3) tot bijna 15. We hebben er niet echt de ruimte voor en onze jongste begrijpt er helemaal niets van en zoekt me steeds op. Ook de andere kids zien het niet zitten als mama met oud en nieuw er niet bij kan zijn. Ik heb sinds maandagavond klachten en gisteren een positieve test. 5 van de 6 kids zijn al verkouden. Wij kiezen er toch voor om niet in isolatie te gaan,vooral vanwege de kids. Maar ben wel.beneiuwd hoe andere het gedaan hebben.
Je bedoelt dat jij je dan 10 dagen (of hoelang is het?) afzondert van je kinderen? Nee dat zou ik ook zeker niet doen.
Je bedoelt dat jij je moet afzonderen binnen je eigen gezin? No way dat ik dat zou doen! Is toch niet te doen met een gezin!
Dat zeiden wij ook steeds tegen elkaar,maar nu het aan de orde is ga je wel even twijfelen. Maar de kids hebben toch thuisonderwijs dus voor hun maakt het niet uit, al kunnen ze nu niet met andere kindjes spelen. Het enige nadeel is dat mijn man maandag bij zijn oude nieuwe werkgever zou beginnen (is van baan veranderd,maar gaat nu toch weer terug naar zijn oude baan) en dat is toch wel erg zuur. Maar dat ik de reactie van onze 6 jarige zag gisteren denk ik dat dit de beste keuze is, die was echt helemaal van de week en is heel gevoelig voor zulke dingen.
Ik zou er zelf zeker niet voor kiezen. Gewoon omdat ik dat niet kan en het voor mijn kinderen ook vreselijk zou vinden. Zo ken ik een gezin waar moeder in isolatie ging maar uiteindelijk had de rest vh gezin het toch gekregen. Vaak zijn de anderen al besmet voor je het weet.
Dat is onze redenering ook eigenlijk. Ik denk dat het psychisch zwaarder is om 7 dsgen zonder mama te moeten dan langere tijd niet met vriendjes te spelen.
Nee onze kinderen zouden echt kapot van verdriet zijn. Die trekken deze situatie met school al niet dus die hebben de knuffels echt nodig.
Mocht ik Corona krijgen dan ga ik niet in isolatie. Ik wil dit zelf niet, ga echt niet weet ik het hoe lang in mijn uppie op een kamer zitten. En voor mijn kinderen is het al helemaal geen doen en vooral voor de jongste, We komen al amper ergens dus die 10 dagen kunnen er dan ook nog wel bij maar dan wel met zijn allen en niet 1 iemand in eenzaamheid.
Ik ben wel in isolatie gegaan, we hebben een ruim huis, 2 wc’s, de zolder heb ik ingericht als woon/slaapvertrek voor mij. Ja het was vreselijk zwaar en ik heb de kinderen erg gemist en zij mij. Maar er is verder niemand ziek geworden, dus het is niet voor niets geweest. Daarnaast was ik ook echt hondsberoerd, dus ik kon toch heel weinig doen voor ons gezin, snachts lag ik enorm te blaffen, dus mijn man vond het wel prima dat ik niet naast hem sliep. Verder hebben mijn kinderen hun school echt heel erg nodig en ik wou ook voor hen de quarantaine zo kort mogelijk houden. Ik had net van dichtbij meegemaakt dat een gezin een maand in quarantaine had gezeten terwijl alleen de moeder ziek (lang en heftig) was... dat wilde ik niet ook voor hen. En gelukkig maar dat het goed uitgepakt is, want nu hebben mijn kinderen nog precies 2 weken school gehad voor school dicht ging en hebben ze daar nog sinterklaas kunnen vieren, daar ben ik echt dankbaar voor. Ik vond het gevoelsmatig ook heel eng om bewust ziek naast mijn partner te gaan liggen en bewust het risico te lopen hem te besmetten. Als we allebei zo ziek zouden zijn als ik, dan had het ook echt een probleem geweest wie er voor onze kinderen moest zorgen
Mijn dochters zouden het wel aankunnen als ik in isolatie zou gaan (lekker rustig juist ). Maar voor mijn 4-jarige zou dat niet goed zijn. Dus buiten het feit of het haalbaar is hier in huis, zou dat denk ik niet gebeuren. Ik denk dat ik dan eerder mijn dochters zou vragen meer op hun kamer of buiten te zijn (voor zover dat zin zou hebben). En het is ook wel afhankelijk van hoe ziek je je voelt. Als ik alleen maar zou kunnen slapen en me hondsberoerd zou voelen, wil ik toch ook vooral alleen zijn.
Neen dat zou ik niet doen. Als de kinderen zouden weten dat ik thuis ben, zou dit heel wat gedoe geven met de jongste en de oudste.
Kennis van me mocht na 5 dagen terug naar het gezin vdd ggd hier omdat ze geen loopneus meer had en dus niet meer besmettelijk....
Nee wij zouden ook niet isoleren. Niet tedoen ook met 3 kinderen incl een baby. En het zou me zo zo ongelukkig maken en de kinderen meer kwaad doen als dat ze corona zouden krijgen. Het enige lastige lijkt me als je beiden erg ziek bent, jij en je man zeg maar. Je kan de kinderen niet even naar de oppas brengen. Dus misschien zouden we wel apart slapen maar dat heeft dan natuurlijk ook weinig zin. Veel beterschap!!
Ik zou niet in isolatie gaan van mijn gezin hoor. In een gezinssituatie met jonge kinderen is dit gewoon bijna niet te doen.
Ik ben in isolatie gegaan. Dan ben je er het snelste vanaf. Mijn zoontje snapte het goed en lang leve FaceTime Ik wilde ook mijn vriend en zoon niet onnodig in gevaar brengen aangezien zij nog coronavrij waren.