Oudjaarsavond en jaarwisseling 2020/2021

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by bosi333, Dec 31, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,188
    16,522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier toch best aardig wat vuurwerk. Mooi siervuurwerk. Ik hou ervan en kan er echt van genieten.

2. princess79

princess79 Bekend lid

Mar 17, 2011
    902
    68
    28
    Female
    Hier knalde het ook aardig hard
    Groepen buiten geen afstand echt bizar
    Komt weer een gruwelijke piek aan straks ben ik bang
    Kinderen paar grondbloemen afgestoken in de tuin maar die gingen door de onwijs harde knallen gauw naar binnen

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Hier veel sier pijlen, mag niet maar heb daar geen last van.
    Ook een benzine bom op nog geen 10 meter afstand, kinderen schrokken zich kapot.
    Nu nog veel nitraat bommen... hoop dat het zo stiller word

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier was het echt heel rustig. Wel wat geknal om middernacht, maar het was om half één al stil - eerder gingen ze tot 3 a 4 uur door met fikse knallen. Hier in de straat helemaal niks van vuurwerk, niemand buiten. Achterom (we hebben een soort binnenplaats) 1 buurman met z’n zoons en kinder-vuurwerk. Is me echt énorm meegevallen!

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,000
    113
    Hier was t voornamelijk een kinderfeestje. Die waren heerlijk bezig op straat, ook om 00:00 (uit bed getrommeld). Nu kan dat een keer, normaliter is t bijna een warzone.

Wel zwaar knalvuurwerk bij ons schuin achter. Niveautje Cobra zou me niet verbazen. Iemand in zn woning met 30kg illegaal vuurwerk (niet het nieuwe "illegaal" maar de oude variant).

Gelukkig ook nog wat groot siervuurwerk ondanks het verbod, dat werd op plantsoentjes afgeschoten. Dochter zat met grote grijns in dr ochtendjas over dr pyjama met een dekentje en een beker warme melk (that's a first!!!) zielsgelukkig te genieten achter t raam.

Buurman verderop weet gelukkig wat ie doet dus dat gaat super netjes. (al is t geheid import geweest) Ze steken t af aan de waterkant, daar heb je ruim overzicht en iedereen wordt op afstand gehouden. Tis toch een kruidmix en kan raar gaan. Met zulkes kun je wel groots vuurwerk inzetten, helaas gaat niet iedereen er zo mee om.

Verder eigenlijk super rustig, de katten lagen gewoon te pitten tussen de zware slagen door. Normaal duiken die de zolder op. Geen echt gekke taferelen of party's dat wij zagen, zelfs ik durfde naar buiten om voor mn dochter toch maar sterretjes aan te steken.

6. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,466
    3,912
    113
    Female
    Hier ging ook nog aardig wat de lucht in, maar veel minder dan andere jaren. En veel korter: na 0.30 uur werd het stil, terwijl dat voorheen veel langer doorging.

7. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik moet eerlijk bekennen dat nu kon zien wat normaal anderen van ons vuurwerk zien. En je dan dus een stuk meer kan zien dan als je zelf in de lucht sta te kijken. Het was minder als afgelopen jaren maar de mensen die elke jaar veel knallen deden dat nu ook weer. Wij waren daar de enigste van die een stel fontijntjes stonden aan te steken :rolleyes:

Maar voor mij was het toch iligaal om vuurwerk gaan. En evt een boeten etc niet waard.

8. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,709
    4,026
    113
    Overijssel
    Hier ook na 00.00. Echt hele mooie sierpijlen. Heb er van genoten!
    We konden rond 00:30 gewoon rustig naar huis lopen met zoon. ( waren bij schoonouders)

Vero0504 and Anouk2005 like this.
  9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Het is hier in Zoetermeer wel minder, maar nog steeds schokkend veel. Om half 2 waren ze nog bezig! Ook veel grote knallen. Politie reed hier wel rond, maar het is zo veel daar was geen beginnen aan.

10. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Hier is tussen 12 en 1 uur 's nachts nog wel wat afgeschoten, maar echt niet veel.
    Heerlijk rustig in vergelijking met andere jaren, heb de kruitdampen dan ook niet gemist.

Hebben een gezellige avond gehad met de kids, Jochem Meijer gekeken, stukje Top 2000, aftelmoment en niet naar buiten geweest.

Ze hebben nog even door het raam gekeken, was her en der een verdwaalde vuurpijl of pot te zien.

En grootste voordeel vond ik, voor 1 uur lagen we allemaal op bed en ben nu een stuk frisser dan normaal op Nieuwjaarsdag :roflmao:
    (Kan niet zo goed tegen heel laat naar bed gaan)

11. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,268
    25,736
    113
    Ik vond het hier opvallend rustig. En voor het eerst hebben we onze gezellige avond kunnen voortzetten ipv dat het aftellen voor een afbreking zorgde.

We hebben elkaar gelukkig nieuwjaar gewenst en zijn weer verder gegaan met borrelen ipv buiten in de kou gaan staan of uit het raam kijken of er iets te zien was. Was echt een super oud en nieuw hierdoor, veel gezelliger :roflmao:

Rond half 4 naast huis gelopen en wat ook zeer opvallend was: geen vuurwerktroep. Op 1 plek lag wat afval, maar voor de rest schone straten.
    Ik was voor corona al voor een vuurwerkverbod, maar nu helemaal.

ButterflyPassion, Fuddey and Neuzeke like this.
  12. Luchia

Luchia Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,683
    711
    113
    Het was hier vannacht vrij onrustig, Ze bleven nog flink door knallen 's nachts. Ook te horen aan de knallen geen legale vuurwerk.

Ze begonnen hier ook al 's middags met veel afsteken maar hebben verder geen politie hier in de buurt gezien. Van Woensdag op Donderdag nacht zijn we ook al een keer wakker geschrokken omdat ze midden in de nacht iets aanstoken wat een enorme knal gaf.

We wouden bijna om 11 uur naar bed :roflmao:We hebben nog samen afgeteld tot 12 uur en lagen iets voor 1en al in bed wat een voordeel nu is dat we de volgende ochtend niet zo brak waren als voorgaande jaren:roflmao:

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Hier was het overdag echt opvallend rustig, normaal durf ik vanaf 28 december al niet meer te gaan hardlopen buiten, maar nu gewoon de 31 in de middag nog geweest!
    In de avond zo tussen 22 en 01u ging het wel los, maar vooral met siervuurwerk, niet van die mega bommen als andere jaren. En toen we snachts naar huis fietsten was er amper een rooklucht, amper afval op de straten, autos waren niet vies! En voor het eerst dat we savonds nog durfden te fietsen met de kinderen ook! Heerlijk, van mij mag het altijd zo gaan.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier ook. Vorig jaar durfde ik amper met de auto vanaf de ene kant van m'n woonplaats naar de andere kant te rijden. Over vuurtjes, vuurwerk wat voor je auto gegooid werd enz.
    Durfde die avond niet eens met de hond te lopen, vuurwerk vloog om je oren. Nu weinig last. De hele straat was rustig. Alleen aan het einde 1 huis waar ze wat dingen afsteken. Was vannacht, op een enkele harde plof, al snel rustig.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier iets minder dan normaal, maar vooral OVERAL carbid schieten.
    Normaal heb je een keet, of dorp, die met z’n allen gaan carbid schieten.
    Nu waren het allemaal kleine groepjes.
    Ik hou er wel van :D
    Verder hadden wij nog 1 hele grote pot met siervuurwerk. Die hebben we afgestoken en verder alleen van die fonteintjes.
    Maar er was genoeg om ons heen, overal siervuurwerk. En aan alle andere knallen te horen was er genoeg illegaal vuurwerk.

En veel vuurtjes. Kleine groepjes er om heen, heb geen grote groepen gezien. Hier zijn 2 vrienden langs gekomen en hebben we even voor bij de buren hij vuurkorf gestaan.
    Al met al een prima oud en nieuw :thumup:

16. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,188
    16,522
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier om 2 uur vannacht nog een heuse vuurwerkshow. Prachtig siervuurwerk met twee sessies van bijna 5 minuten.
    Is ieder jaar dezelfde vriendengroep die een spektakel de lucht inschieten. Ik heb er nu dubbel van genoten.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier ook helemaal geen troep, heerlijk! Achterom heeft een buurman wat kindervuurwerk afgestoken met zijn zoons, maar dat was voor middernacht al aan de kant geveegd :D

Adje likes this.
  18. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik ben wel voor zo een oud en nieuw. We hebben heerlijk spelletjes gedaan met z’n vieren, de kat was een stuk minder gestrest, de straat (en de auto’s) zijn schoon en om 1uur was alles stil. We zijn om 00:00 naar buiten gegaan, hebben met wat buren naar wat vuurwerk gekeken. Kinderen hebben zich vermaakt met sterretjes.

19. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

Jan 13, 2019
    5,072
    5,826
    113
    Female
    Hier was meer vuurwerk om 12 uur dan gewoonlijk. En echt geen cat 1:rolleyes: Veel wensballonnen gezien, heel mooi maar zo gevaarlijk als dat mis gaat! En echt heel veel mensen gezien die ‘fikkie aan het stoken’ waren met bv eigen karton enz.

Share This Page